O osimb04 skrev:
Hörde någonstans att det kan bli missfärgningar efter armeringsnät, då de rostar...
Armeringen rostar inte i betongen så länge som det inte kommer in fukt och det gör det om man armerar dåligt så att skivan får krympsprickor. Och börjar armeringen att rosta så är missfärgning det minsta bekymret eftersom armeringen då "spränger" betongskivan.
 
  • Gilla
Patrik Frisk
  • Laddar…
O osimb04 skrev:
skulle man kunna få se lite mer bilder på hur du monterat tid gasolbrännaren och grillen?
Så här är gasolbrännaren monterad, stående på plattan. Så jag kan justera höjden med gängstängerna!
Jag köpte korta ben och deflektor (monterat bottenplåt) för värmen ska gå mest upp. Plattan där gasolbrännaren monteras, med stående gängstänger för justering av höjd och deflektor monterad undertill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gasolbrännare monterad på plattan med justerbara gängstänger, korta ben och deflektor för värmestyrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grillen ligger/hänger i hålet.
 
  • Gilla
hanson#16
  • Laddar…
Underredet eller bordet som skivan ligger på, är det hemsnickrat eller något du köpt färdigt?

Kul att du delar med dig. Det är ett framtida projekt för mig så det är bra inspiration.
 
H Hank_Ö skrev:
Underredet eller bordet som skivan ligger på, är det hemsnickrat eller något du köpt färdigt?

Kul att du delar med dig. Det är ett framtida projekt för mig så det är bra inspiration.
Allt på detta utekök är hemsnickrat.
Klart jag delar med mig om det kan underlätta för någon!
 
  • Gilla
Nousche och 1 till
  • Laddar…
P Patrik Frisk skrev:
Det löste sig , är nästan klar , målning kvar nu!
Hej,
Vi skall göra en liknande lösning med en Weber 57 cm, hur stort gjorde du hålet sa du? Och fungerar det att sätta på locket?
 
  • Gilla
Rickard.olsson
  • Laddar…
J johannablixt skrev:
Hej,
Vi skall göra en liknande lösning med en Weber 57 cm, hur stort gjorde du hålet sa du? Och fungerar det att sätta på locket?
Om man gör hålet ca 560mm så passar grillen på runda kanten.
 
P Patrik Frisk skrev:
Om man gör hålet ca 560mm så passar grillen på runda kanten.
U snyggt hur gjorde du med handtagen på grillen , hur fick du bort dom ?
 
Jag kapade dom med liten vinkelslip.

Hade först tänkt använda dom att "hänga" grillen i underifrån , men kom inte på någon bra lösning.
 
Ok , jag har funderat på den lösningen oxå har måttat lite idag för cellplasten men kom inte fram till rätt mått . Men du körde 56 om jag fattade rätt När du kapade handtagen , kapade du bara det utstickande o lät det som är svetsat i grillen sitta kvar ?
 
  • Gilla
jad.lofwenhamn
  • Laddar…
Z ZorroPJ skrev:
Ok , jag har funderat på den lösningen oxå har måttat lite idag för cellplasten men kom inte fram till rätt mått . Men du körde 56 om jag fattade rätt När du kapade handtagen , kapade du bara det utstickande o lät det som är svetsat i grillen sitta kvar ?
Ja det svetsade fick vara kvar .
Ja 56cm , men vill man att grillen ska ha en kant så kan man minska det måttet.
 
  • Gilla
Jolos
  • Laddar…
Ok , tack för tipsen :)
 
Hej igen :D funkar det att limma hårda cellplasten mot formplyfan med PL600 eller bör man ha något annat lim :thinking:
 
  • Gilla
Monkan74
  • Laddar…
Z ZorroPJ skrev:
Hej igen :D funkar det att limma hårda cellplasten mot formplyfan med PL600 eller bör man ha något annat lim :thinking:
Det funkar nog fint med pl600! :D
 
Tack blir hårdkörning imorgon
 
Z zzoink skrev:
Det funkar nog fint med pl600! :D
PL200 är bättre för dom materialen tillsammans.
PL600 vill ha en sugande yta vilket varken formplywood eller hållplats är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.