Neettan Neettan skrev:
Förstår inte varför dom flesta kommenterar vad bilen får ta å inte ta... de är inget tippbart släp!!
De var inte de jag frågade om den får lasta de eller inte!

Tack för alla bra kommentarer iaf
Du svarar ju inte på hur stor bilen är och bifogar ytterst dåliga fotografier och så förväntar du dig bra svar? Var lite hjälpsam istället för dryg.

• Gilla
Ammmi och 4 till
  • Laddar…
T
Den här högen med 8-16 är på 10 ton.

• Stor hög av 8-16 grus på en uppfart, 10 ton, med trädgårdsland och slang i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Det är 1 ton ungefär på det flaket.

T
M Markarbetaren skrev:
Det är 1 ton ungefär på det flaket.
Ja, skulle tro det också. TS lär inte behöva känna sig lurad tycker jag.

Ser ut att vara en råkade skopa på ett bilsläp. Ca 1.5 kubm och ca 2-2.5 ton

Neettan Neettan skrev:
Tänkte kolla om någon kan gissa antalet ton på denna sten!! Vill bara veta vad andra gissar för de känns som vi blivit lurade på en del!! Df vill jag höra vad andra tycker!!

Neettan Neettan skrev:
Se om ni ser bättre på denna.
Vi har beställt 2 ton å betalat för 2 ton men de räckte till ca 30 kvm å de känns inte rätt
2 ton stämmer nog. Jag köpte 500 kg i helgen och det räckte inte ens till 7m2...

Neettan Neettan skrev:
Förstår inte varför dom flesta kommenterar vad bilen får ta å inte ta... de är inget tippbart släp!!
De var inte de jag frågade om den får lasta de eller inte!

Tack för alla bra kommentarer iaf
Det var inte meningen att vara en viktigpetter, sorry. :seenoevil:

Neettan Neettan skrev:
Tänkte kolla om någon kan gissa antalet ton på denna sten!! Vill bara veta vad andra gissar för de känns som vi blivit lurade på en del!! Df vill jag höra vad andra tycker!!
2500kg

Jag har kört 1,5 ton på min EU-kärra och det var mer än det där, så strax över ett ton. Jag gissar 1,1 ton.

• Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
OlssonX OlssonX skrev:
Stenkross väger 2,6 ton per kubik.
Tycker det verkar mer som du inte riktigt har klart för dig hur mycket sten väger.
Räkna på hur tjockt gruslager du vill ha på dina 30 kvm så inser du rätt snabbt att du beställt alldeles för lite.
Nej, räkna 1,6 ton per kubik oavsett fraktion så ligger det hyfsat nära sanningen.

• Gilla
-PC- och 1 till
  • Laddar…
För guds skull kan inte TS gå ut och mäta upp högen så vi får en volym på eländet!?:surprised:

• Haha
  • Gilla
Radhussemlan och 1 till
  • Laddar…
man blåser väl ändå inte kunder på några kilo grus, det är lite som att kliva in på banken med bössa och rånarluva och bara kräva 10 glassar. - det ligger ingen vinst i en missnöjd kund för småpengar.

• Gilla
  • Haha
Fixarlasse Dalarna och 1 till
  • Laddar…
S sepani skrev:
2 ton stämmer nog. Jag köpte 500 kg i helgen och det räckte inte ens till 7m2...
Jag köpte 220 ton 0-18 Det räckte till halva vägen.(y)

• Haha
  • Gilla
-PC- och 6 till
  • Laddar…
Aldrig att det där är 2 ton. Bilen hade legat i backen annars

Är det inte så att den som lastar inte får överlasta. Vissa människor är ju så konflikträdda så beställer kunden 2 ton på ett 1 tons flak så är det enklast att tyst lasta 1 ton och debitera 2. Inte för att tjäna pengar utan enbart för att slippa argumentera.
Eftersom kunden heller inte kan hantera ett måttband är ju bluffen helt riskfri.

• Gilla
Nyfiknast och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.