Neettan Neettan skrev:
Ja hade de varit så billigt hade vi inte brytt oss men detta kostar 800 kr ton när man kör å hämtar det
Hej.

Vad är det för fraktion du beställt? Tycker 800kr / ton låter svindyrt....

Jag fick hemkört 17 ton med fraktion 0-16 och betalar 3000kr.

/Alexander

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Stenkross väger 2,6 ton per kubik.
Tycker det verkar mer som du inte riktigt har klart för dig hur mycket sten väger.
Räkna på hur tjockt gruslager du vill ha på dina 30 kvm så inser du rätt snabbt att du beställt alldeles för lite.

Neettan Neettan skrev:
Se om ni ser bättre på denna.
Vi har beställt 2 ton å betalat för 2 ton men de räckte till ca 30 kvm å de känns inte rätt

• Gilla
Ammmi och 4 till
  • Laddar…
Är inte det där vanlig 4-8?

Får man ens ta 2 ton på det släpet, dem kanske väntar på att ni ska hämta resten? :geek:

Då hade dom väl sagt det iaf hur mkt dom lagt på?

Två ton är nog närmare dubbelt som den lastbilen får lasta misstänker jag eftersom den inte ser nedlastad ut. Men det är oerhört svårt att säga.

Enda chansen som jag ser det nu när ni spridit ut lasset är att mäta flaket på lastbilen och utifrån det beräkna höjden på lasset för att göra en volymberäkning som ni kan räkna om till vikt.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Neettan Neettan skrev:
Vi skulle ha 2 ton per gång å då såg de ut såhär! Detta ska vara 2 ton men svårt å tro det!!!
Men det blir ju rätt meningslös gissningslek om vi aldrig får måtten på flaket och helst måtten på grushögen. Annars blir det "typ 1-3ton"

• Gilla
TobbeP
  • Laddar…
A
S0MMER S0MMER skrev:
Får man ens ta 2 ton på det släpet, dem kanske väntar på att ni ska hämta resten? :geek:
Kom igen nu,häng med lite grann! :) lätt lastbil har vi kommit fram till att det är:geek:

• Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
B Bjober skrev:
Men det blir ju rätt meningslös gissningslek om vi aldrig får måtten på flaket och helst måtten på grushögen. Annars blir det "typ 1-3ton"
Jag gör om frågan bara för dig. Hur många ton ligger det under lastbilen.:crysmile:
Lastbil fullastad med grus parkerad på en grusgång med trädgård och gröna fält i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
TobbeP och 3 till
  • Laddar…
H
S0MMER S0MMER skrev:
det är en lätt lastbil.
Så tippar man får lasta 7-1000 kg Max.
Gissar flaket är 2 m brett 3,5-4 m långt och ca 40 cm högt.

Är väl liknande som bild säkert

• Vit lätt lastbil med tippflak uppfällt vid sidan av en väg, under dagtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
J sahlin
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Kom igen nu,häng med lite grann! :) lätt lastbil har vi kommit fram till att det är:geek:
Åfan. I rest my case. :crysmile:

A
Tänkte gissa lufttryck i däcket men bilden var beskuren precis i nedre kanten,attans osis! :D

• Haha
  • Gilla
Lindusfindus och 5 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Jag gör om frågan bara för dig. Hur många ton ligger det under lastbilen.:crysmile:
[bild]
Ja men då missförstod jag frågan.
Jordens massa är 5 972 triljoner ton.

• Haha
  • Gilla
MsTake och 11 till
  • Laddar…
Neettan Neettan skrev:
Nä dom säljer i ton å vi sa 2 ton
Hur mycket tänker du själv att det väger?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.