Neettan Neettan skrev:
Tänkte kolla om någon kan gissa antalet ton på denna sten!! Vill bara veta vad andra gissar för de känns som vi blivit lurade på en del!! Df vill jag höra vad andra tycker!!
Det är inte så att ni hade tänkt 2 kubik? Men fick 2 ton?

• Gilla
Missmorris
  • Laddar…
Nä dom säljer i ton å vi sa 2 ton

• Gilla
AntiZ
  • Laddar…
K
Ni fick väl 2 Ton, fast blöta massor.
Därför jag aldrig beställer vikt, utan volym när det gäller material med nollfraktion som kan hålla vatten.

• Gilla
Jennysara och 3 till
  • Laddar…
Jag tror att du får ta i beaktning att man aldrig slätar ut gruset så jämnt att två ytor går att jämföra. Underlaget lär ju vara lite ojämnt också, vilket bidrar till osäkerheten. 1 kubikmeter grus på 30 kvm och 54 kvm blir ju bara 1,5 cm i skillnad.

K
Men var det två ton totalt på två vändor, eller två ton per vända?

Sten och grus väger betydligt mer än man tror, har själv känt mig lurad nästan varje gång jag hämtar med släp. Känns så mycket bättre att få en stor hög med tipplastbil - 13 ton

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Två ton per gång

Du kanske fick mer än två ton när du fick i säcken :)

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Neettan Neettan skrev:
Två ton per gång
Då får ni åka 2 vändor till. Visa kvitton och säg att vi är här för att hämta resten.
1 Ton blir min gissning. Kanske lite mer men absolut inte 2 Ton. Och aldrig 3 Ton.

• Gilla
Neettan
  • Laddar…
Vi skulle ha 2 ton per gång å då såg de ut såhär! Detta ska vara 2 ton men svårt å tro det!!!

Beställde du verkligen i ton när du beställde säck? När jag beställer i säck så är det volym jag får.

Annars kan det ju vara intressant att se vilken lastvikt lastbilen har.

Men, som andra sagt, själva råvaran är ju inte särskilt dyr, så det känns konstigt att snåla in på den.

• Gilla
Fixarlasse Dalarna
  • Laddar…
Fick du kvitto då? Alltså från den som lastade. Skopvågen visar förmodligen inte fel och kvittot kommer ju därifrån.

• Gilla
daniel-san
  • Laddar…
Neettan Neettan skrev:
Vi skulle ha 2 ton per gång å då såg de ut såhär! Detta ska vara 2 ton men svårt å tro det!!!
Vad är egentligen problemet? Åk en vända till så om det är för lite. Gårdsgrus kostar inte mer än 2-300 :- /ton så det är ju småpengar. Beställ hel lastbil nästa gång så blir det billigare än att småskvätta med bil.

• Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Ja hade de varit så billigt hade vi inte brytt oss men detta kostar 800 kr ton när man kör å hämtar det

• Wow
  • Gilla
epkfrca och 7 till
  • Laddar…
Här betalar jag 650kr för ett lass om 2,5t. 400kr om det är mindre än 1,5t. Ink moms och med kvitto.

• Gilla
Richard Beiron
  • Laddar…
För vit singel 11/16?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.