64 966 läst · 167 svar
65k läst
167 svar
Gissa hur många ton
Jag tror att du får ta i beaktning att man aldrig slätar ut gruset så jämnt att två ytor går att jämföra. Underlaget lär ju vara lite ojämnt också, vilket bidrar till osäkerheten. 1 kubikmeter grus på 30 kvm och 54 kvm blir ju bara 1,5 cm i skillnad.
Men var det två ton totalt på två vändor, eller två ton per vända?
Sten och grus väger betydligt mer än man tror, har själv känt mig lurad nästan varje gång jag hämtar med släp. Känns så mycket bättre att få en stor hög med tipplastbil - 13 ton
Sten och grus väger betydligt mer än man tror, har själv känt mig lurad nästan varje gång jag hämtar med släp. Känns så mycket bättre att få en stor hög med tipplastbil - 13 ton
Beställde du verkligen i ton när du beställde säck? När jag beställer i säck så är det volym jag får.
Annars kan det ju vara intressant att se vilken lastvikt lastbilen har.
Men, som andra sagt, själva råvaran är ju inte särskilt dyr, så det känns konstigt att snåla in på den.
Annars kan det ju vara intressant att se vilken lastvikt lastbilen har.
Men, som andra sagt, själva råvaran är ju inte särskilt dyr, så det känns konstigt att snåla in på den.
Fick du kvitto då? Alltså från den som lastade. Skopvågen visar förmodligen inte fel och kvittot kommer ju därifrån.
Vad är egentligen problemet? Åk en vända till så om det är för lite. Gårdsgrus kostar inte mer än 2-300 :- /ton så det är ju småpengar. Beställ hel lastbil nästa gång så blir det billigare än att småskvätta med bil.Neettan skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 937 inlägg
Här betalar jag 650kr för ett lass om 2,5t. 400kr om det är mindre än 1,5t. Ink moms och med kvitto.