H hake57 skrev:
[bild]

Men det tog tid. Fick starta om ett par gånger.
Antar att det gröna är det gardenan ritat upp från hur du lagt begränsningskabeln?

Är det röda nogo zoner du lagt till?

eller finns det även klipppinte-zoner?

tänker på den röda i mitten där din guidekabel går
 
Det är zoner som inte skall klippas utan den går endast igenom via guiden. Zon 1 är en grusgång. Tyvärr har jag haft problem med kalibreringen så det fattas en del på kartan. Får se om jag gör om när allt fungerar som det ska.
 
  • Gilla
JanneSjo
  • Laddar…
Måste tyvärr göra om allt eftersom en del av kartan saknades. När den kom på området med det raka strecket fick jag meddelande att den var utanför området. Tar väl en par veckor.....Pust.
 
A
Tomt batteri.. 2m kvar till dockan. Kan man ändra så den söker laddning lite tidigare?
 
X
Johan1975z skrev:
Tomt batteri.. 2m kvar till dockan. Kan man ändra så den söker laddning lite tidigare?
Nej, men dra guidekabeln "bättre" så löser det sig. Min har cirka 40% batteri när den kommer tillbaka till laddplatsen.
 
Hur vet du hur mycket batteri du har kvar?
 
X
H hake57 skrev:
Hur vet du hur mycket batteri du har kvar?
Har roboten kopplad till Home Assistant och där kan jag se procenten. Tyvärr verkar inte Gardena-appen visa det.
 
A
X Xole skrev:
Nej, men dra guidekabeln "bättre" så löser det sig. Min har cirka 40% batteri när den kommer tillbaka till laddplatsen.
Finna det inget annat sätt?
 
Johan1975z skrev:
Finna det inget annat sätt?

Hinner den dö innan den kommer fram till stationen har den nog lagt en bra stund på att leta. Det är ju onekligen onödigt och ska inte behövas. Du kan ju posta en bild på din trädgård och hur du dragit guiden så finns det många här som kan tipsa. Kan ju vara klipparen det är fel på med….
 
Min 7 år gamla Sileno+ 1600 började bli lite "krasslig" och hittade inte tillbaka till stationen innan den dog så jag bytte batteri på den och, oj, vilken fart den har fått sedan dess!
Den har fastnat och "gett upp" på många ställen och jag har funderat på att köpa en ny men efter batteribytet är den klart mycket bättre på att ta sig loss och hitta tillbaka ut så det kan löna sig att fundera på nytt batteri långt tidigare än den börja "ge upp"...
 
anders07 anders07 skrev:
Min 7 år gamla Sileno+ 1600 började bli lite "krasslig" och hittade inte tillbaka till stationen innan den dog så jag bytte batteri på den och, oj, vilken fart den har fått sedan dess!
Den har fastnat och "gett upp" på många ställen och jag har funderat på att köpa en ny men efter batteribytet är den klart mycket bättre på att ta sig loss och hitta tillbaka ut så det kan löna sig att fundera på nytt batteri långt tidigare än den börja "ge upp"...
Köpte du ett originalbatteri (alltså som reservdel), hur många mAh var det på och vad kostade det ?
 
X xcover5 skrev:
Köpte du ett originalbatteri (alltså som reservdel), hur många mAh var det på och vad kostade det ?
Beställde på Clas Olsson, original, ja
 
  • Gilla
xcover5
  • Laddar…
Vad menas med sensorcontroll i appen? Skärmdump av gräsklipparapp med SensorControl status, temperaturvisning och kommande schema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S svetsnisse skrev:
Vad menas med sensorcontroll i appen?[bild]
Sensor Control betyder att gräsklipparen räknar ut om det finns något gräs att klippa. Om så att säga gräset är klippt så slutar den klippa i onödan även om schemat sträcker sig längre. Jag testar funktionen själv de sista dagarna. Ännu inte säker på hur bra det fungerar i längden men det ser lovande ut. Då skulle jag kunna schemalägga ganska många extra timmar, och inte riskera att missbedöma behovet när jag tex är bortrest under längre perioder.

Om du vill stänga av funktionen så gör du det under schemaläggningsmenyn (gräs-symbolen).
 
  • Gilla
Magic-gnome och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.