577 913 läst · 3 374 svar
578k läst
3,4k svar
Gardena Sileno - Den enda stora tråden
Lite klurigt med tanke på att den bara har en guidekabel, men jag hade nog gjort någonting sådant här, om det funkar att ha laddstationen som jag ritat. Se till att ha generöst med utrymme på vänster sida av guiden (sett mot laddstationen). På höger sida av guiden räcker det med 30 cm till gränskabeln.S Sandwich11 skrev:Hej,
Jag har precis köpt en Sileno 1500 och har lite frågetecken på hur jag ska dra guidekabel..
I bifogad bild är blåmarkerad linje yta där begränsningskabeln ska ligga.
Längst till vänster är det som trängst, ca 2m bred passage för att komma till övre etaget av gräsmattan.
Vart bör jag placera laddstation samt hur bör jag dra guidekabel?
Tacksam för svar[bild]
(Kanske att jag hade gjort den högra "öglan" lite större för att snabba upp hemgång från övre högra hörnet).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
X xcover5 skrev:Lite klurigt med tanke på att den bara har en guidekabel, men jag hade nog gjort någonting sådant här, om det funkar att ha laddstationen som jag ritat. Se till att ha generöst med utrymme på vänster sida av guiden (sett mot laddstationen). På höger sida av guiden räcker det med 30 cm till gränskabeln.
(Kanske att jag hade gjort den högra "öglan" lite större för att snabba upp hemgång från övre högra hörnet).
[bild]
Tack för svar!
Ja, det hade helt klart varit lättare med fler guidekablar..
Hoppas det kommer fungera tillräckligt bra
Hur bred är gången upp till vänster i det markerade området? Om avståndet mellan de dubbelriktade guidekablarna är för litet så finns det risk att det fungerar dåligt. Samtidigt om gången är tillräckligt bred så hittar säkert roboten ner själv (slumpmässigt) och då hade jag inte dragit upp guiden dit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 214 inlägg
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
@Nötegårdsgubben @xcover5 @cergod
Stort tack för era svar!
Nu känner jag mig lite säkrare på att få det till att fungera tillfredsställande.
Tack igen!
Stort tack för era svar!
Nu känner jag mig lite säkrare på att få det till att fungera tillfredsställande.
Tack igen!
Hur lång tid tog det för er eileno smart att rita upp kartan? Har stått "återstående tid 16 h" sedan jag startade
Den har kört minst 32h
J Julistormen skrev:Jag har ca 800 m2 gräs, köpte en smart sileno life 900, nu har begränsningskabeln tagit slut? Är det vanligt? Nu måste jag åka och köpa en ny, för jag antar att begränsningskabeln även skulle räckt till guidekabel? Saknas 30 meter på begränsningskabeln.
Sen har jag en fråga om guidekabel, hur långt ned till höger måste jag dra guidekabeln? Jag har en smal passage till vänster om garaget där jag tänkte dra ned kabeln, men frågan är hur långt ned jag måste dra den till höger och framsidan av huset.
Medlem
· Västra Götaland
· 22 inlägg
Hej igen! Nu har klipparen dykt upp och ska provköras imorgon, jag är lite nyfiken på hur ni löst det med ev hus/garage till era klippare. Kör ni gardenas egna eller har ni något snyggt hemmabygge?
Redigerat:
Husägare
· Sörmland
· 1 456 inlägg
Jag kör utan garage och gjort i flera år.F Faanskapet skrev:
Svärmor kör gardernas egna och det är smidigt att kunna vinkla upp taket om man behöver kolla något i displayen.
Min gick 110 timmar utan att få kartan. Gardena-supporten rekommenderade att jag nollställer och börjar om då den fastnade på 18 timmar under en lång period. Sagt och gjort, den har nu gått 15 timmar men "återstående tid" visas ännu inte, står än så länge N/A.J Julistormen skrev:
Sileno Life 700. Gräsmatta på cirka 400-450kvm.
Redigerat:
Ok, undra om npgon fått in kartanX Xole skrev:Min gick 110 timmar utan att få kartan. Gardena-supporten rekommenderade att jag nollställer och börjar om då den fastnade på 18 timmar under en lång period. Sagt och gjort, den har nu gått 15 timmar men "återstående tid" visas ännu inte, står än så länge N/A.
Sileno Life 700. Gräsmatta på cirka 400-450kvm.