573 186 läst · 3 373 svar
573k läst
3,4k svar
Gardena Sileno - Den enda stora tråden
Jag har ca 800 m2 gräs, köpte en smart sileno life 900, nu har begränsningskabeln tagit slut? Är det vanligt? Nu måste jag åka och köpa en ny, för jag antar att begränsningskabeln även skulle räckt till guidekabel? Saknas 30 meter på begränsningskabeln.
Sen har jag en fråga om guidekabel, hur långt ned till höger måste jag dra guidekabeln? Jag har en smal passage till vänster om garaget där jag tänkte dra ned kabeln, men frågan är hur långt ned jag måste dra den till höger och framsidan av huset.
Sen har jag en fråga om guidekabel, hur långt ned till höger måste jag dra guidekabeln? Jag har en smal passage till vänster om garaget där jag tänkte dra ned kabeln, men frågan är hur långt ned jag måste dra den till höger och framsidan av huset.
Vanligt ? - ja.
Undvik dragningar av guiden där den löper parallellt med sig själv.
Du har inga avstånd på din ritning men det bör funka med en vid båge på guiden. Slumpen får leda klipparen till guide vid hemgång.
90 graders vinklar på guide ska ej förekomma.
Undvik dragningar av guiden där den löper parallellt med sig själv.
Du har inga avstånd på din ritning men det bör funka med en vid båge på guiden. Slumpen får leda klipparen till guide vid hemgång.
90 graders vinklar på guide ska ej förekomma.
Det är ca 6 meter där guiden böjer, men ska jag dra ned den längre eller kan man strunta helt i att dra ned den ditåt?
Jag har telia router, där står det att samtliga portar som Gardena vill åt är blockerade. På min telia router måste jag ange IP-adress eller MAC-adress för att låsa upp en av portarna, men jag hittar varken IP-adress eller Mac-adress. Någon som vet hur jag gör? Samt om man måste låsa upp alla portarna eller om det räcker med en?
Lyckades lösa det.
Lyckades lösa det.
Redigerat:
Dessa portar ska vara öppna.
Se till att följande utgående portar är aktiverade på routern: • Port 53 TCP & UDP (DNS) • Port 67/68 UDP (DHCP) • Port 123 TCP & UDP (NTP) • Port 80 TCP (HTTP) • Port 443 TCP (VPN)
jag har haft 2 olika routrar till min gateway och inte behövt öppna för trafik.
Se till att följande utgående portar är aktiverade på routern: • Port 53 TCP & UDP (DNS) • Port 67/68 UDP (DHCP) • Port 123 TCP & UDP (NTP) • Port 80 TCP (HTTP) • Port 443 TCP (VPN)
jag har haft 2 olika routrar till min gateway och inte behövt öppna för trafik.
Hjälp!
har en Sileno 700 smart life som är ett par veckor gammal. Igårkväll satte jag den i ECO-läget då det åskade. Idag avaktiverade jag det men klipparen vägrar starta. På skärmen på klipparen när jag försöker starta så står det bara Slingsystem av (ECO) och den vägrar köra. Har avaktiverat och aktiverat både i appen och på roboten och startar om den ett par gånger utan framgång.
någon som har förslag?
har en Sileno 700 smart life som är ett par veckor gammal. Igårkväll satte jag den i ECO-läget då det åskade. Idag avaktiverade jag det men klipparen vägrar starta. På skärmen på klipparen när jag försöker starta så står det bara Slingsystem av (ECO) och den vägrar köra. Har avaktiverat och aktiverat både i appen och på roboten och startar om den ett par gånger utan framgång.
någon som har förslag?
Lätt gjort att glömma trycka på startknappen innan man slår igen luckan!Krille84 skrev:Hjälp!
någon som har förslag?
C cergod skrev:
Du fick in mig på rätt spår. Någon av ungarna som tryckt på strömbrytaren för uttaget på fasaden som laddaren är kopplad till
nä, troligen inte. Gjorde någon slags paniklösning halvt i sömnen när jag vaknade av åskan inatt.
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Hej,
Jag har precis köpt en Sileno 1500 och har lite frågetecken på hur jag ska dra guidekabel..
I bifogad bild är blåmarkerad linje yta där begränsningskabeln ska ligga.
Längst till vänster är det som trängst, ca 2m bred passage för att komma till övre etaget av gräsmattan.
Vart bör jag placera laddstation samt hur bör jag dra guidekabel?
Tacksam för svar
Jag har precis köpt en Sileno 1500 och har lite frågetecken på hur jag ska dra guidekabel..
I bifogad bild är blåmarkerad linje yta där begränsningskabeln ska ligga.
Längst till vänster är det som trängst, ca 2m bred passage för att komma till övre etaget av gräsmattan.
Vart bör jag placera laddstation samt hur bör jag dra guidekabel?
Tacksam för svar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder