Hej.
Jag har en r100li och har ett mindre bekymmer. förra sommaren var det någon flane inne en natt och stal mina knivar och i samband med det så lämnades luckan öppen. När klipparen backade ut så knäcktes luckan. I år skulle jag ta tag i saken och byta luckan, men hur i hela friden går jag till väga? Jag har lyft av karossen men fästet för luckan verkar sitta under displayen. Någon som gjort något liknande som kan ge tips?
 
Är det nån skillnad på smart sileno life och sileno life? Har sett båda benämningarna i webbutiker.
 
Smart life är uppkopplad, det är inte bara life
 
Installerat min sileno 750 idag och är supernöjd hittils. Tänkte dock prova punktklippningen under studsmattan förut men då fick jag en notis om att jag måste uppdatera klipparen innan den funktionen fungerar. Har läst här att många har fått problem med klipparen efter uppdateringar... vågar man ?

och hur gör man isåfall, koppla in den till datorn ?
 
Ok. Såg på nån sida att gateway följde med smart, har redan gateway pga bevattningssystem så jag hade en förhoppning att det var samma klippare men levereras utan gateway.
 
J J1jet skrev:
Installerat min sileno 750 idag och är supernöjd hittils. Tänkte dock prova punktklippningen under studsmattan förut men då fick jag en notis om att jag måste uppdatera klipparen innan den funktionen fungerar. Har läst här att många har fått problem med klipparen efter uppdateringar... vågar man ?

och hur gör man isåfall, koppla in den till datorn ?
Man kopplar den till datorn, iaf gör man så med ej smart varianten. Men konstigt att du inte har funktionen för det har jag på min från 2020.

Jag uppdaterade min utan problem, visa har problem med uppdatering via appel dator
 
G ekaa88 skrev:
Man kopplar den till datorn, iaf gör man så med ej smart varianten. Men konstigt att du inte har funktionen för det har jag på min från 2020.

Jag uppdaterade min utan problem, visa har problem med uppdatering via appel dator
Funktionen har jag i själva klipparen, dock behöver mjukvaran uppdateras står det. Ska pröva imorgon så hoppas vi att det fungerar
 
Jag verkar inte ha fått med någon USB kabel som krävs för att uppdatera min Gardena. Och den typen av kabel har jag inte hemma, typiskt.
 
Man får inte med någon kabel tyvärr, men det är en likadan som man använder i skrivare när man har dom trådbundna.
 
G ekaa88 skrev:
Man får inte med någon kabel tyvärr, men det är en likadan som man använder i skrivare när man har dom trådbundna.
okej tack, då behöver jag inte rota igenom kartongen mer :rofl:. Får låna hem en från jobbet i veckan.
 
K Klakorp skrev:
Ok. Såg på nån sida att gateway följde med smart, har redan gateway pga bevattningssystem så jag hade en förhoppning att det var samma klippare men levereras utan gateway.

Hade samma förhoppning. Men man måste även byta ”moderkort” för att få den smart om du köpt en osmart. Enligt supporttjänsten går det att göra men blir dyrt...
 
Hej,

Min Gardena Sileno+ R160Li beter sig konstigt. Sedan i torsdags verkar den inte kunna docka med laddningsstationen. Den verkar hitta begränsningskabeln som den ska och den verkar kunna följa guidekabeln som den ska. Men när den ska ta sig sista biten (0.5-1 meter) så verkar den bli förvirrad.

Igår slutade några av knapparna på manöverpanelen att fungera (sifferknappar 4-9 fungerade inte) men idag funkade de igen. Jag laddade batterierna och den gav sig ut på klippning men blev återigen förvirrad när den skulle docka i laddningsstationen.

Efter att ha observerat den ett tag så öppnar jag luckan för att parkera den så visar den nedan symbol. Inget jag sett i manualen (eller så har jag missat det).

Någon som har några tips?

Kan nämna att jag bytte batteri på den i början på säsongen 1-2 månader sedan. Har funkat sedan dess fram till i torsdags.
 
  • Gardena Sileno+ R160Li robotgräsklipparens manöverpanel med en okänd symbol på skärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S samax901 skrev:
Hej,

Min Gardena Sileno+ R160Li beter sig konstigt. Sedan i torsdags verkar den inte kunna docka med laddningsstationen. Den verkar hitta begränsningskabeln som den ska och den verkar kunna följa guidekabeln som den ska. Men när den ska ta sig sista biten (0.5-1 meter) så verkar den bli förvirrad.

Igår slutade några av knapparna på manöverpanelen att fungera (sifferknappar 4-9 fungerade inte) men idag funkade de igen. Jag laddade batterierna och den gav sig ut på klippning men blev återigen förvirrad när den skulle docka i laddningsstationen.

Efter att ha observerat den ett tag så öppnar jag luckan för att parkera den så visar den nedan symbol. Inget jag sett i manualen (eller så har jag missat det).

Någon som har några tips?

Kan nämna att jag bytte batteri på den i början på säsongen 1-2 månader sedan. Har funkat sedan dess fram till i torsdags.

Symbolen indikerar nerladdning av ny programvara till klipparen.
Om inte omstart av klipparen hjälper kan klipparen behövas till till en verkstad.


Symbolen brukar bli hängande efter en misslyckad programuppdatering, klipparen blir då "brickad" och måste återställas med ett serviceprogram hos en återförsäljare.
 
  • Gilla
samax901
  • Laddar…
Hej
Har en sileno City klippare som är ca 1 år gammal. Sedan en tid så laddar den inte när den är i laddstationen. Går jag in på info-batteri så ser jag att laddströmmen är 0. Efter jag dragit ut klipparen och dockar den igen (behövs ibland några gånger) så går laddströmmen upp och den börjar ladda. Jag har rengjort laddblecken i både stationen och på klipparen, men det hjälper inte. Någon som har ett tips på hur jag kan åtgärda problemet?
 
B boante skrev:
Hej
Har en sileno City klippare som är ca 1 år gammal. Sedan en tid så laddar den inte när den är i laddstationen. Går jag in på info-batteri så ser jag att laddströmmen är 0. Efter jag dragit ut klipparen och dockar den igen (behövs ibland några gånger) så går laddströmmen upp och den börjar ladda. Jag har rengjort laddblecken i både stationen och på klipparen, men det hjälper inte. Någon som har ett tips på hur jag kan åtgärda problemet?
Låter dock som problem med kontakten mellan klippare och laddstation.
Jag hade kollat noggrannare och försökt se om där är något kontaktfel.
Annars är det garanti på grejorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.