577 893 läst · 3 374 svar
578k läst
3,4k svar
Gardena Sileno - Den enda stora tråden
Appstyrda sileno ska uppdateras via app för att uppdatera smartdelen och via usb för att uppdatera firmware i själva klipparen. Med stor sannolikhet bör du uppdatera via usb då vissa funktioner kan ha blivit bättre...
Har haft min sileno 1600 + smart i några dagar nu och allt har fungerat felfritt tills i morse. Den åker ut laddstationen, rör sig ryckigt/slirar/snurrar. Står även och småvibrerar emellanåt.
stängt av, försökt rengjort samt höjt klipphöjden utan någon skillnad.
Fast grönt sken i laddstationen.
Någon som varit med om något liknande och hittat en lösning?
Är det någon mer än mig som har problem med att klipparen inte får tillräckligt med ström från laddblecket p.g.a. att den inte åkt intill riktigt?
Gardenas app indikerar att den laddar, men när man kontrollerar batteristatusen i klipparen så ligger strömmen ligger på minus, och då måste jag justera klipparen lite så att den får bättre kontakt med laddaren.
Gardenas app indikerar att den laddar, men när man kontrollerar batteristatusen i klipparen så ligger strömmen ligger på minus, och då måste jag justera klipparen lite så att den får bättre kontakt med laddaren.
Husägare
· Sörmland
· 1 456 inlägg
Hände mig i början, verkar som dom är extremt känsliga för att dom står 100 % plant på underlaget. Sen är ju laddblecken några som kan bli skitiga och behöver en snabb övergång med fint sandpapper eller liknande
Ok.G ekaa88 skrev:
Jag har gjort rent laddblecken förra säsongen när problemet uppstod med isopropanol. Är tung sandpapper bättre?
Laddstationen står plant, om den står exakt 100 % kan jag ju inte riktigt avgöra, men får kika över det igen i så fall.
K kaffebreak skrev:Har haft min sileno 1600 + smart i några dagar nu och allt har fungerat felfritt tills i morse. Den åker ut laddstationen, rör sig ryckigt/slirar/snurrar. Står även och småvibrerar emellanåt.
Såhär höll den på. Åkte direkt till Elgiganten och fick en ny (5 dagar gammal). Skulle dock vilja veta vad som orsakat det för att undvika det igen.
Hej,
Tänkte kolla med er om det ska bli repor på höljet på gräsklipparen? har endast kört 3-4 ggr och ser redan ut såhär. har 35 cm till alla kanter i hela trädgården.
Har en Sileno city 500
.
/ Patrick
Tänkte kolla med er om det ska bli repor på höljet på gräsklipparen? har endast kört 3-4 ggr och ser redan ut såhär. har 35 cm till alla kanter i hela trädgården.
Har en Sileno city 500
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/ Patrick
Husägare
· Sörmland
· 1 456 inlägg
Ja herregud, vänta bara,repor blir det på dom men det stör ju inte funktionen.
Husägare
· Sörmland
· 1 456 inlägg
Det räcker ju med lite grenar som hänger ut eller att den går emot en utemöbel eller liknande så repas den. Lite tråkigt efter så kort tid kan jag hålla med om.
Husägare
· Sörmland
· 1 456 inlägg
Såg någonstans att själva boddyn fanns som reservdel för ca 2500kr, för dom pengarna kan min få vara lite repig.