Också tveksam, men, man får hoppas på att tillverkaren har koll på grejerna... :x
Davidgp, hur länge/många sommrar har du haft din igång?
 
Jaha, man slutar aldrig att förvånas....
Det visade sig att det VAR gummidämparna som var felet ?!? Förklaringen ligger i att det är olika "mode" när den är ute och klipper kontra på väg in för laddning. Det betyder att den funkar som den ska vid normal klippning men beter sig så här vid "laddmode". Dåliga dämpare gör att karossen inte ligger exakt som den ska och varför det skulle göra att den sticker iväg istället för att backa in vet jag inte men nu ska den fungera enligt verkstaden. Ska hämta hem den i em så det ska bli intressant att se hur den funkar hemma....håller tummarna.
En annan positiv sak var priset, han hade tittat fel så priset på 350kr/st blev 90kr/st vilket känns lite mer rimligt(y)
Hej opp och go fredag och trevlig Valborg och allt det där...
 
  • Gilla
delta_ffs och 2 till
  • Laddar…
Oj, Då blir det pengar över till blommor till gumman också! :wow:
Tack det samma !
 
Ja, det kan det bli! (y)
 
Kör inte över blommorna med klipparen bara...
 
Misstänker att det är dags att byta batteri på min R40Li.
Mina klipptider 20140621
klipptider_201407.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mina klipptider 20160430
IMG_1452.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu blir det att hitta ett nytt batteri. Förslag någon ?
 
Fick köpa ett nytt förra året, Clas Ohlsson 1000kr.
Nästa gång tänker jag prova något från Ebay, såg att de låg på 4-500kr, värt att prova.
 
Redigerat:
  • Gilla
Jan Nylund och 1 till
  • Laddar…
Ingen som har kommit på något smart trix för att få in R70li mjukvaran i en R40li alternativt
något smart hemlig knappkombination där man kan justera hastigheten på den samt vilotiden..?
 
oooo_quattro skrev:
Ingen som har kommit på något smart trix för att få in R70li mjukvaran i en R40li alternativt
något smart hemlig knappkombination där man kan justera hastigheten på den samt vilotiden..?
Man måste tyvärr ha programmet från husqvarna, Samt ha tillgång till deras databas med mjukvara. Då programvaran endast säljs till Husqvarnas återförsäljare och att de i sin tur har tillgång till husqvarnas databas blir det svårt. Men jag letar för fullt, För eller senare finns det på nätet i crackat version.
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Är det helt omöjligt att få tag i den mjukvaran kanske det bara går att höja spänningen till motorn. Hämför man nivån in på motorn mellan en 70 o en 40 så går det bara att förstärka upp signalen men det kanske är lite överkurs ;) Motorn skall ju klara det. Men hade varit snyggare o enklare o bara byta mjukvara.

Wifi kopplingen funkar nog intr till Gardena då det inte finns nätverkskort i den..
 
oooo_quattro skrev:
Är det helt omöjligt att få tag i den mjukvaran kanske det bara går att höja spänningen till motorn. Hämför man nivån in på motorn mellan en 70 o en 40 så går det bara att förstärka upp signalen men det kanske är lite överkurs ;) Motorn skall ju klara det. Men hade varit snyggare o enklare o bara byta mjukvara.

Wifi kopplingen funkar nog intr till Gardena då det inte finns nätverkskort i den..
Jag skulle nog INTE öka spänningen. Mjukvara är rätta vägen. Vi får väl muta någon som jobbar med sånt här för att få tag på sakerna.
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
Ja det är rätt väg..enklast o bäst. Annars böhöver man ha båda o labba lite med dem för att se hur motorn styrs. Kan vara en intelligentare styrning.

Det kan inte vara samma mjukvara då och att den känner av vilken HW den sitter i?
 
Nej, det tror jag inte.
Av vad jag har sett i reservdelslistor då är det exakt samma hårdvara, alltså måste det vara mjukvarustyrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.