Det är inga problem med guiden, klipparen följer den exemplariskt ända fram till stationen men sedan ballar den ur.
Som jag beskrev så har jag testat min klippare i grannens trädgård (vi har lika dana klippare) och där håller den också på att strula. Har även testat grannes klippare hos mig, det funkar till 100% att docka med hans.
 
Ja man kan ju alltid hoppas!
Men vad gör det kortet? Har för mig att jag läste någonstans att det var lyftsensor eller nåt, men det kanske är fler funktioner...?
 
Lyftsensor är nr 20 sidan 3. PCB sensorn söker guide, begränsnings kabeln.
Möjligt att kortet även har sensorn för lyft inbyggd. Och magnet nr 20 sidan 3 påverkar sensorn vid lyft.
 
Redigerat:
Ok.
Jag undrar jag, den funkar som den ska när den klipper och följer guiden exemplariskt,tills den ska docka, men man vet aldrig. Den kanske funkar lite grand. ..... Men jag hoppas, som bara den... Det kortet kostar bara någon hundring, jämfört med moderkortet... Brrrrr
 
Har du lämnat in din klippare ? Hoppas du begärde ett kostnadsförslag innan de fixar den. Det är ju rätt lätt att byta en sensor själv, bara de konstaterar att det är felet. :)
 
Japp, lämnade in igår.
Om det är det mindre kortet kan de få byta, blir uppgradering samtidigt (om det finns någon nyare SW...)
Annars hoppas jag verkligen att de hör av sig, om det kostar 3-4000kr.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Fick precis samtal från verkstaden ang. min knasiga klippare.
De har testat och konstaterat att den kör fram istället för bakåt när det ska docka. De har varit i kontakt med Husqvarna som menar på att det är gummidämparna som orsakar felet?!? Låter helt bananas i mina öron men de menar att det är det som är problemet.
Så verkstaden får byta så får vi se....fast de kostar "bara 350kr/st", alltså 1400 totalt.
Finns att köpa på nätet för 74kr/st.
Orkar inte ta hem den och byta själv och så kanske det inte är dämparna, jag knyter handen i fickan den här gången och slantar upp.
Vill bara ha hem en fungerande klippare som man inte stör ihjäl sig på. Frugan undrar om jag håller på att lämna henne, visar tydligen bara intresse för hur/när/om den lyckas gå in och ladda... :D
 
Varför bytte du dina? Hade du problem? I så fall, vad?

Ja, jag ifrågasatte om det verkligen kunde vara dämparna och verkstaden sa att enligt teknikern på Husqvarna så var det så.
De hade haft såna förut och inte fattat vad felet kunde vara tills de bytte dämparna...ja, som du säger, det återstår att se....
 
Toomaster skrev:
Varför bytte du dina? Hade du problem? I så fall, vad?

Ja, jag ifrågasatte om det verkligen kunde vara dämparna och verkstaden sa att enligt teknikern på Husqvarna så var det så.
De hade haft såna förut och inte fattat vad felet kunde vara tills de bytte dämparna...ja, som du säger, det återstår att se....
Kolla inlägg 450-466
 
Ah, ja, definitivt dåliga... :)
 
Min börjar bete sig som din, toomaster. Intressant om bussningarna löser detta.
 
Tveksam, men återstår att se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.