Kollat så guidekablen är hel och redig efter vintern? För den följer väl den hela vägen in i laddstationen på dom modellerna?
 
Problemet var att vatten hade under vinterns kraftiga regnande trängt upp i laddningsstationen och bränt kretskortet. Som tur var hade jag några veckor kvar poå garantin så det löste sig smidigt. Nu tuffar han på som han ska igen :)
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Jag kopplar alltid bort strömmen under vintern, Samt tar in laddstationen i garaget. ;)

013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jag plockar oxå in min laddstation över vintern. Inte många minuters jobb och tar ingen extra plats heller om man kan ställa klipparen över. Så det är det helt klart värt för att slippa bekymmer. Skönt det löste sig oavsett.
 
Problem att docka!

Inne på 3:e säsongen och den funkar ok men tycker den börjat bli knasig på sista tiden, det började redan förra säsongen. Tomten är en hästskotomt och laddstationen i ena änden och guiden i andra änden.
När det är dags att ladda går den ända fram, vrider runt med baken mot laddstationen, som den ska, för att sedan gå framåt istället för backa in i laddaren.
När den sedan åter hittar guiden vänder den fronten mot laddstationen men istället för att börja gå in mot stationen backar den återigen. Så kan den hålla på i 10 minuter, ibland lyckas den, ibland står den framför laddaren med "laddstationen blockerad ".
Inte förrens den är ca 10 meter från stationen lyckas den följa guiden in mot stationen igen, för att sen börja om med att försöka docka. Ibland lyckas det, ibland börjar cirkusen om igen..... Har försökt justera laddplatsen, 2 meter rak guidekabel framför laddstationen, minst 2 meter gränstråd åt vart håll bakom stationen. Är det någon annan som har eller haft liknande problem?
 
Ingen som haft/har liknande problem?
 
Testa och återställ maskinen till fabriksinställningarna. En polare har haft liknande problem med sin och det fungerade.
 
Har gjort det, eller snarare sagt, tagit bort användaruppgifterna. Har inte lyckats hitta någon "factory reset" . Någon som vet om det kan finnas gömt i någon service inställning?
 
Det ska finnas en service meny, men kommer inte ihåg på rak arm hur man kommer in i den. Kolla i denna tråd så hittar du.
 
testa Tryck 7+9 i meny, kommer man åt Verktyg.
(inlägg på sidan 15)
 
Har för mig att det var där jag var, ska dubbelkolla ikväll.
 
Testa även. Genom att hålla inne 0 (nollan) några sekunder och där kunna se signalstyrka osv. (Service meny)
 
Johan 63
Har du någon känsla för hur nära din klippare är laddplattans främre del när klipparen stannar för att vrida 90 grader, backa över guiden och sedan vrida 90 grader till så baken pekar mot stationen.
Min stannar ca 45cm från plattan vilket ofta resulterat i att det skiter sig och den går ut i trädgården istället. Ibland tycker jag att den är närmre och då brukar det funka....
Känns som om det skulle kunna vara någon svag signal. Om man hade en kompis som har en likadan kunde man ju några slingsignal vid ett bestämt avstånd från plattan.
Pratade med supporten på Husqvarna precis och ska kolla upp ohm värdet på den vita antenn kabeln under plattan, under 20 ohm så är kabeln OK och ev. något med kretskortet.
Blev rekommenderad att lämna in till verkstad men hade den inne förra sommaren och är inte så där jätte imponerad av deras kunskap. Var mest, grön lampa lyser, testprogrammet hittar inget fel..... Suck.
 
Min står ca. 80-100 cm framför innan den vänder. Har du kollat att den vita kabeln under laddstationen ligger rätt i sina spår ?
 
100cm! Shit! Undrar varför min åker så långt fram.... kanske svag signal?
Ska kolla placering på kabeln men har för mig att den ligger ganska tryggt i rätt spår.
Du har inte möjlighet att vid tillfälle ställa din klippare rakt framför på 100cm och 50 cm och kolla signalstyrkan? Tror det är F-signalen som det gäller....?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.