Det e jo heilt konge. 👌🏻😊
 
Ja hittills är jag nöjd med tiderna. :cool:
Nu återstår det bara de 3 sista tiderna.

IMG_1489.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hva lader den opp batteriet til? Ser mitt 1600 batteri blir ladet til 1200 hver gang.
 
Henning79 skrev:
Hva lader den opp batteriet til? Ser mitt 1600 batteri blir ladet til 1200 hver gang.
Jag tror den laddas upp i två cyrklar 2 x1250 mAh, den den inte går ut förarens batteriet är fullt. Cyrkel 3,4 är tomma.
 
Ok. Det er mulig å se om den lader typisk opptil 2200-2500 i expert menyen.
 
Jag hittar inget annat än cyrkel 1 1250mHa och cyrkel 2 1250 mHa. Cyrkel 3 = 0 och cyrkel 4 = 0.
 
Ok. Jeg har denne menyen, men jeg har AM 305. Det er vel samme klipper.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tror den menyn visar återstående mHa på batteriet. Om du stoppar din klippare på väg tillbaka när den klippt klart. Titta då vad den visar.
 
Det har du helt rett i. 👍🏻😊
 
Hur upplever ni att den hanterar lutningar? Manualen säger 25%, är det en absolut gräns eller kan man få den att klara brantare lutningar med trädgårdsplattor eller bättre hjul?
 
En polare har ca. 32 % lutning på hans tomt(gräs), Och han har inga problem, Se bara till att laddstationen står på lägsta punkten.
 
Efter ca. en vecka med nya batteriet (2500mAh) är jag mycket nöjd med klipptiderna.
Eller vad sägs om 155 min ! :wow:
Tid nr1 är efter jag sänkte knivarna till 3 cm.
IMG_1507.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur kan det skilja så mycket på tiderna?
 
En timme mer är väldigt stor skillnad. Speciellt när den bara blev 10 min kortare vid sänkning av knivar. Kan dock vara som så att inställd timer tid har satt stopp innan batteriet varit slut. Eller att den går längre efter ett längre uppehåll. T.ex. under natten eller hur man nu ställt in timern om den nu används.
 
Redigerat:
quick skrev:
En timme mer är väldigt stor skillnad. Speciellt när den bara blev 10 min kortare vid sänkning av knivar. Kan dock vara som så att inställd timer tid har satt stopp innan batteriet varit slut. Eller att den går längre efter ett längre uppehåll. T.ex. under natten eller hur man nu ställt in timern om den nu används.
Kan kanske beror på att maskinen kör 7,00-15,00 ( lilltjejen är hemma då) sedan går den igen 19,45-23,30
Någon dag i veckan har frun stoppat den, då hon ville sola på gräset.
Tid 1 är efter jag sänkte knivarna från 4 Cm till 3 Cm. Så nu bör tiderna minska för att sedan öka igen, när hela ytan är klippt.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.