Min 305 har ikke den siden. Sikkert bare Gardena.
 
  • Gilla
OscarG
  • Laddar…
johan63 skrev:
Jag tror inte Husqvarna vill tala vad felet egentligen är. Tror knappast det är gummibussningarna som orsakar problemet. Mina bussningar var helt slut, Ändå fungerade klipparen till 100%. Jag upptäckte felet med bussningarna när jag skulle byta knivar.
Inte vet jag. Mina såg schyssta ut de med. Får se vad verkstaden säger.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Nu eren iaf inlämnad. De svamlade nåt om att nedgradera fw igen för att testa. Får se om jag måste betala för detta. Den funkade ju utmärkt när jag lämnade in den i höstas.
 
Vilken firmware fick du in i den nu ? vilken var där innan ?
 
5 nånting efter service. 3 nånting innan. Original.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Jag kör fortfarande med version MSW ver: 3.02.00, SUB ver: 3.00.00, MMI ver: 3.00.00.
Min kompis lämnade in sin 2013 på service, efter det orkade hans klippare inte med hela hans tomt på 490KVM, Då anade vi ugglor i mossen, Han fick version 4 då. Återförsäljaren sa att han inte kunde nedgradera maskinen igen. Men efter mycket tjat och telefonsamtal gick det vägen till slut. Vi misstänker att gardena gjort ändringar i firmwaren, Som gör att maskinen precis orkar 400kvm, Då de släppte R50Li och R70Li. Jag gör all service på min själv efter det.
 
Hmmmmm
 
Vet någon om det är hyfsat lätt att plocka av skalet (överdelen) för rengöring?
 
Japp. Fyra skruv.
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Jag har schematid mellan 01-15.
Men redan vid 10-snåret tycker den att den är klar för dagen. Varför gör den så?

Batterivilan? Men det är ju massa tid mellan 15 & 01?

tack.
 
R40li har en batterivila på 11 timmar/dygn och klipptid på 13 timmar/dygn.
Testa och ändra timern till 03.00-16.00
 
Om man läser i denna tråden om 'Gudahovs' äventyr så skall det vara 6h vila och det står fel i instruktionsboken.
Huruvida det stämmer eller inte vet jag ej.

Hursomhelst så klipper den ju inga 13h? Grundinställningen är ju 07-22 om jag minns rätt.
Eller har jag otur när jag tänker igen :)

Förresten är det någon som kör utan schematid?
Enligt Gudahov så skall den då starta 00.00 och köra så länge den kan. Har testat det men fick konstiga resultat. Ibland gav den sig inte ut alls.

Fick iofs konstiga resultat även då jag la tillbaka mitt schema, då startade den utanför tiden mitt på dagen. Efter det så nollställde jag tiderna och la in dem på nytt och då verkar det lira igen.
 
Redigerat:
Nu har jag hämtat min, återstår att se om den funkar.

De hade bytt bussningarna för "de såg lite dåliga ut". Eller hur, jag bytte dem i söndags...
Sen hade de justerat krocksensorn.

Jag bråkade lite och fick betala 100 spänn. Hoppas nu det räcker. Annars blir det en 310:a istället. :)
 
Spännande.... Återkom när du provat.
Det funkade på min men vet inte om det bara var själva gummit eller mer delar de bytt? För fram är det någon spiralfjäder också....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.