Kan det då vara så att batteriet blir mer full laddat under nattvilan? Laddningen är ju inte anpassad för det större batteriet. Och när den blir tvingad att stå kvar i laddstationen på underhållsladdning så kanske den hinner fylla på mer.
 
quick skrev:
Kan det då vara så att batteriet blir mer full laddat under nattvilan? Laddningen är ju inte anpassad för det större batteriet. Och när den blir tvingad att stå kvar i laddstationen på underhållsladdning så kanske den hinner fylla på mer.
Kanske det, så måste det vara. En kraftigare laddare kanske skulle passa bättre då. EBay nästa ;)
 
johan63 skrev:
Kanske det, så måste det vara. En kraftigare laddare kanske skulle passa bättre då. EBay nästa ;)
Låter farligt :D Kombinera med ett sprinkler system oxå . Det är den enda anledningen jag kan komma på iallafall men jag är varken något elsnille eller insatt i hur laddningen är styrd på dessa klippare.
 
Räknade på det nu. Klipparen har klippt 12,86 timmar mellan klipptiden 144 till 155. Så nattvilan gör att första klipptiden varje dag blir länge. Sedan kan man nog räkna med 90-98 min/klippning.

Optimalt vore kanske att skaffa en kraftigare laddare när man byter batteriet, men gardenas nya orginalbatteri är på 2100mHa och det ska ju laddas med orginalladdaren på 1000mHa. Man kanske skulle testa en laddare till R70li som laddar med 1500mHa.
 
Redigerat:
johan63 skrev:
Efter ca. en vecka med nya batteriet (2500mAh) är jag mycket nöjd med klipptiderna.
Eller vad sägs om 155 min ! :wow:
Tid nr1 är efter jag sänkte knivarna till 3 cm.
[bild]
Ser ut som det är bra kräm i packetet!
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Er er mine tider på 1600 batteri.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Henning79 skrev:
[bild]
Er er mine tider på 1600 batteri.
Ja, Det ser inte ut som du behöver nytt batteri :D
Maskinen måste vara max 1 år gammal.
 
Stemmer. Kjørt 1 sesong. 👍🏻☺️
 
Henning79 skrev:
Stemmer. Kjørt 1 sesong. 👍🏻☺️
Vilken firmware har du ?
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Om du tittar på laddnings cyrklarna vad visar dem ? Min visar.
cyrkel 1 = 1275mAh
cyrkel 2 = 1275mAh
cyrkel 3 = 0
cyrkel 4 = 0
 
Den meny siden har jeg ikke.
 
Henning79 skrev:
Den meny siden har jeg ikke.
I samma meny som klipptider, längst ned.
 
Min vill inte trots byte av bussningar. Får tjafsa med serviceverkstaden då den funkade utmärkt innan servicen.
 
davidgp skrev:
Min vill inte trots byte av bussningar. Får tjafsa med serviceverkstaden då den funkade utmärkt innan servicen.
Jag tror inte Husqvarna vill tala vad felet egentligen är. Tror knappast det är gummibussningarna som orsakar problemet. Mina bussningar var helt slut, Ändå fungerade klipparen till 100%. Jag upptäckte felet med bussningarna när jag skulle byta knivar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.