davidgp skrev:
Nu har jag hämtat min, återstår att se om den funkar.

De hade bytt bussningarna för "de såg lite dåliga ut". Eller hur, jag bytte dem i söndags...
Sen hade de justerat krocksensorn.

Jag bråkade lite och fick betala 100 spänn. Hoppas nu det räcker. Annars blir det en 310:a istället. :)
Lycka till....
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Toomaster skrev:
Spännande.... Återkom när du provat.
Det funkade på min men vet inte om det bara var själva gummit eller mer delar de bytt? För fram är det någon spiralfjäder också....
De bytte ett "kit". Men iaf, så bytte jag även fjädrarna i söndags, så de borde vara nya.
 
Ok.
Undrar om man behöver kalibrera efter bytet?
Gjorde du det eller bytte du bara?
 
Jag bytte bara. Hade inga instruktioner. De gamla hade säkert funkat de med, med kalibrering av sensorn. (OM nu det löser problemet).
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Härligt!
Funderar på vad det kan ha berott på...
Var det originalgummin som du köpte? Kanske är någon skillnad...
 
Japp. Exakt samma kit som de installerade.
 
"Roboten är krockkänslig" stod det i felbeskrivningen.
 
....skumt...
 
Ja. Det var som jag misstänkte. Har inget med gummidämparna att göra. Det måste varit krocksensorn (magneten) som låg fel i sitt spår.
 
Säkert så.
 
Nu har den gjort några cykler. Så jag känner mig nöjd.
 
Strålande. 👍
 
Min R70li har gått riktigt bra två somrar men i höstas tvättade jag rent den lite väl mycket. Slutade i att jag fick byta klippmotorn och moderkortet... Fick en ny FW nu med 5 nånting från 2014, orginal var 3 från 2012. Vad kan man vänta sig för skillnader? Någon som har erfarenhet? Den är ute och klipper nu så vi får se!
 
peddjy skrev:
Min R70li har gått riktigt bra två somrar men i höstas tvättade jag rent den lite väl mycket. Slutade i att jag fick byta klippmotorn och moderkortet... Fick en ny FW nu med 5 nånting från 2014, orginal var 3 från 2012. Vad kan man vänta sig för skillnader? Någon som har erfarenhet? Den är ute och klipper nu så vi får se!
Det konkreta jag vet är "Eco Mode" som gör att slingan stängs av vid laddning. Annars ska det nog bara vara "optimeringar".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.