peternicklas
lindahl skrev:
Var står det att Husqvarna står bakom testet?
Det kanske är fakta.
Kanske bland de som är med i testet. Läs och se vilken fakta som inte stämmer, finns rätt många fel.
Bara det att HQ har med 4 av totalt 9 testade klippare är mycket misstänkt. Dessutom när 2 av dem är samma klippare bara olika färg.
 
peternicklas skrev:
Kanske bland de som är med i testet. Läs och se vilken fakta som inte stämmer, finns rätt många fel.
Bara det att HQ har med 4 av totalt 9 testade klippare är mycket misstänkt. Dessutom när 2 av dem är samma klippare bara olika färg.
Ok, bara "misstänkt".
 
peternicklas
lindahl skrev:
Ok, bara "misstänkt".
Det räcker för mig. Finns riktiga test från andra som stämmer med verkligheten och där de vågar ta med andra märken.
 
Vilka märken saknas tycker du?
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas skrev:
En Tysk test mellan Landroid M 2.0 och Gardena R40Li.
[länk]
Kan inte Tyska så bra men... döm själva.
Ajdå! Gardenan får på nöten i varje gren.

Man nämner dock inte guideslingan som jag ser som en stor fördel. De klagar också över att supporten är krångligare för Gardenan, men med Husqvarnas utbyggda servicenät i Sverige kanske det är annorlunda.

Jag som vart sugen på en Gardena funderar nu på en Worx istället. Tänker jag fel?
 
peternicklas skrev:
En Tysk test mellan Landroid M 2.0 och Gardena R40Li.
[länk]
Kan inte Tyska så bra men... döm själva.
Vore mer intressant att se ett "långtidstest" istället då tyvärr Worx alla brister och problem lär visa sig. Visst Gardenan är långsammare (400 kvm) men det lär den ta igen då den bara går och går. (Att Worx har problem grundar sig på de inlägg som här finns om den och Gardenans på att jag själv har en R70 som bara går och går...
 
Är inne på andra sommaren med min Gardena och är fortfarande mycket nöjd med den.

Någon som köpt nya knivar och har en bra källa på dessa?
 
peternicklas
Max R70 skrev:
Vore mer intressant att se ett "långtidstest" istället då tyvärr Worx alla brister och problem lär visa sig. Visst Gardenan är långsammare (400 kvm) men det lär den ta igen då den bara går och går. (Att Worx har problem grundar sig på de inlägg som här finns om den och Gardenans på att jag själv har en R70 som bara går och går...
Ja och min Worx bara går och går, inga som helst problem. Kollegans däremot bara strular. Gardena måste vara rena skräpet, eller???
 
Någon som upplevt det dem visar i filmen, att Gardenan har svårt för krångliga oregelbundna områden och bara klipper samma ställe hela tiden? Eller att den är krånglig att programmera innan man kan starta den första gången? Eller att den är dålig på att klippa slänter?

Enligt filmen kan man på Worxen få en komplett rapport om alla sensorer så att supporten oftast kan lösa problem via telefon, medan Gardenan måste in till serviceställe?
 
peternicklas skrev:
Ja och min Worx bara går och går, inga som helst problem. Kollegans däremot bara strular. Gardena måste vara rena skräpet, eller???
Som jag skrev så grundade jag påståendet på egen erfarenhet av Gardena och av det som skrivs här på forumet om Worx. Vad jag då enkelt kan konstatera är att Worx ofta verkar drabbas av diverse problem, säkert minst 10 inlägg per dag om nya problem. Rätt eller fel men det är så jag tolkar det!
 
peternicklas
Max R70 skrev:
Som jag skrev så grundade jag påståendet på egen erfarenhet av Gardena och av det som skrivs här på forumet om Worx. Vad jag då enkelt kan konstatera är att Worx ofta verkar drabbas av diverse problem, säkert minst 10 inlägg per dag om nya problem. Rätt eller fel men det är så jag tolkar det!
Det kan man hålla på att prata om i oändlighet. Det som jag vet är att Landroid säljer runt 4 gånger fler klippare än Gardena. Klart att det blir fler fel. Kan man sedan inte läsa manualen så klart att det blir fler fel, det gäller även om man gör saker som den normalt inte ska klara av.
Det Tyska testet är lite orättvist då Gardena bara klarar 400 kvm medans Worx klarar 1000 kvm,klart att den vinner vid jämförelse. Hela denna saken med tester är att man måste se till hur den har gjorts, vilka som är med i testet samt vilka som har utfört den. Flera tester i Tyskland har kommit fram till att Gardena inte är så bra, samma sak med Bosch. Worx har däremot lyckats bra i deras tester. Kanske ska tilläggas att Worx är mycket stora just i Tyskland.
 
peternicklas
Fred vom Jupiter skrev:
Någon som upplevt det dem visar i filmen, att Gardenan har svårt för krångliga oregelbundna områden och bara klipper samma ställe hela tiden? Eller att den är krånglig att programmera innan man kan starta den första gången? Eller att den är dålig på att klippa slänter?

Enligt filmen kan man på Worxen få en komplett rapport om alla sensorer så att supporten oftast kan lösa problem via telefon, medan Gardenan måste in till serviceställe?
För att svara på några av dina frågor.
Worx har en mycket smart algoritm vilket gör att den har bättre förutsättningar för krångliga tomter.
Works startas, man ställer in storleken på tomten och trycker på start.
Slänter, nja, kan vara både och.
Stämmer på Worx, supporten är mycket bra och kan man själv fixa problemen så skicka de saker med posten. En del problem löses genom telefonen eller här på nätet. Supporten är mycket bra.
 
peternicklas skrev:
För att svara på några av dina frågor.
Worx har en mycket smart algoritm vilket gör att den har bättre förutsättningar för krångliga tomter.
Works startas, man ställer in storleken på tomten och trycker på start.
Slänter, nja, kan vara både och.
Stämmer på Worx, supporten är mycket bra och kan man själv fixa problemen så skicka de saker med posten. En del problem löses genom telefonen eller här på nätet. Supporten är mycket bra.
Kan komplettera med att programmeringen på en Gardena/HQ är mycket enkel. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.