Jaha nu har gummibussningarna börjat ge sig på min R40li.
dampare gardena.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nya bussningar kostar 54:- + moms / st
Gardena artnr. 574 46 91-02
 
Redigerat:
Korvgubbe
Bortsett från Ullared, var är det billigaste stället att köpa knivar på? Antingen större kedjor eller nätet nu, så alla kan ta del av tipsen!
 
Någon i närheten av Ullared kan ju köpa åt dig, och sedan skicka till dig.
 
Hej,

äger en Gardena sedan två år tillbaka och är supernöjd med det mesta. Det enda jag inte är helt nöjd med är att den inte kommer åt ända in till kanten vid t.ex. en mur. Där lämnar den en sträng som är nästa 20 cm bred som måste klippas med trimmer. Därför undrar jag om någon har någon lösning på detta problem? Större tallrik, går det? Någon som provat med längre knivar? Andra tips mottages med tacksamhet.
 
peternicklas
HusköpareS skrev:
Hej,

äger en Gardena sedan två år tillbaka och är supernöjd med det mesta. Det enda jag inte är helt nöjd med är att den inte kommer åt ända in till kanten vid t.ex. en mur. Där lämnar den en sträng som är nästa 20 cm bred som måste klippas med trimmer. Därför undrar jag om någon har någon lösning på detta problem? Större tallrik, går det? Någon som provat med längre knivar? Andra tips mottages med tacksamhet.
Man lägger en marksten så är problemet löst.
 
  • Gilla
Micke_vb
  • Laddar…
HusköpareS skrev:
Där lämnar den en sträng som är nästa 20 cm bred som måste klippas med trimmer. Därför undrar jag om någon har någon lösning på detta problem? Större tallrik, går det? Någon som provat med längre knivar? Andra tips mottages med tacksamhet.
Större tallrik/längre knivar tummar bara på säkerheten. Mer eller mindre alla robotklippare har det dödutrymmet som säkerhetsmarginal till knivarna.
 
Korvgubbe skrev:
Bortsett från Ullared, var är det billigaste stället att köpa knivar på? Antingen större kedjor eller nätet nu, så alla kan ta del av tipsen!
Tradera funkar.
 
Operation Gummibussnings byte. ;)
016.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
OpiMaza
johan63 skrev:
Operation Gummibussnings byte. ;)
[bild]
Köpte du original? och vad kostade dom ?
 
OpiMaza skrev:
Köpte du original? och vad kostade dom ?

Kolla inlägg 466. ;)
 
OpiMaza
johan63 skrev:
Kolla inlägg 466. ;)
Ok, tack.
Vet någon om det finns att köpa på nätet.
 
OpiMaza skrev:
Ok, tack.
Vet någon om det finns att köpa på nätet.
Alla återförsäljare i Sverige kan ta hem dem. De säljs också på div. Tyska sidor men kostar då 8-10 € / st.
 
Hur många timmar har er R40Li klippt ?

Min har gått 2000h. ;)
 
Någon som har varit med om kassa knivar? Köpte gardena original 9 pak knivar och det dröjde bara någon vecka innan alla 9 var sönder. Körde med knivarna som satt på ca 6 månader innan jag bytte bara för jag tyckte dom började bli slöa. Inget konstigt på tomten... Bara gräs
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.