Hmm, tror att det ska funka nu..
 
Hej!

Hur vet man om det finns senare firmware än den man har? Finns det någonstans på nätet som man kan se olika versioner av firmware och vad de nya versionerna kommer med för uppdateringar?

Mvh
Per
 
Det vet man inte om man inte ringer supporten eller sin ÅF.
 
  • Gilla
Per62
  • Laddar…
Tänkte lämna in min gardena för service eftersom garantin snart går ut. Bra eller dåligt ??
 
Under tiden Gardenan är på service passar jag på att byta ut alla mina skarvar.

Skala.
003.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lödda.
004.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krympslang !
005.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vaffö byta kopplingarna?
 
Gardenas kopplingar "släpper" efter ett tag. Både jag och två andra som körde med dem upptäckte att slingsignalen inte var stabil. Efter vintern tex. var 2 av grannens skarvar dåliga. I mitt fall slutade slingsignalen att fungera rätt som det var. Detta medförde ett himla jobb innan vi hittade felet. Men nu finns inga skarvar med dålig kontakt. (y)
 
Ah, ok. :(
 
A
Är ni som monterat gliddisken/hasskivan fortfarande nöjda?

Går det enkelt att demontera den om man måste lämna in klipparen på garanti?
 
Ja. Ja.
 
OpiMaza
Ja jag är nöjd
 
Jag är SUPERNÖJD !
Ingen gardena utan gliddisk !!
 
Till TS: För din del så hade jag valt att köpa en R70Li vilket är en HQ AM 308. Vill minnas menyerna är identiska på dessa modellerna. Denna klarar 700m2, vilket borde innebära att du klarar dig på runt 10-12 klipptimmar.

Passa på att utnyttja lågprisvaruhusens prisgarantier så får du ner priset en del också. Hornbach har generösa 10% avdrag på konkurrentens pris.
 
peternicklas
mortimer skrev:
Till TS: För din del så hade jag valt att köpa en R70Li vilket är en HQ AM 308. Vill minnas menyerna är identiska på dessa modellerna. Denna klarar 700m2, vilket borde innebära att du klarar dig på runt 10-12 klipptimmar.

Passa på att utnyttja lågprisvaruhusens prisgarantier så får du ner priset en del också. Hornbach har generösa 10% avdrag på konkurrentens pris.
Konstigt, för enligt HQ så mellan 400 - 1000 kvm så rekommenderas INTE 305/308 utan 220 AC.
http://www.husqvarna.com/se/products/robotic-mowers/husqvarna-robotic-mowers-for-homeowners/
längst ned på sidan finns välj din klippare. Så fort man markerar 401 - 1000 kvm gräs så försvinner 305/308.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.