419 715 läst · 2 056 svar
420k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Under tiden Gardenan är på service passar jag på att byta ut alla mina skarvar.
Skala.
Lödda.
Krympslang !
Skala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lödda.
Logga in
Skapa konto
Krympslang !
Logga in
Skapa konto
Gardenas kopplingar "släpper" efter ett tag. Både jag och två andra som körde med dem upptäckte att slingsignalen inte var stabil. Efter vintern tex. var 2 av grannens skarvar dåliga. I mitt fall slutade slingsignalen att fungera rätt som det var. Detta medförde ett himla jobb innan vi hittade felet. Men nu finns inga skarvar med dålig kontakt.
Nu går det att få R40:n för 7195 hos Hornbach om man hänvisar hit: http://hyrep.e-line.nu/G/Produkter/Robotklippare/Gardena
Till TS: För din del så hade jag valt att köpa en R70Li vilket är en HQ AM 308. Vill minnas menyerna är identiska på dessa modellerna. Denna klarar 700m2, vilket borde innebära att du klarar dig på runt 10-12 klipptimmar.
Passa på att utnyttja lågprisvaruhusens prisgarantier så får du ner priset en del också. Hornbach har generösa 10% avdrag på konkurrentens pris.
Passa på att utnyttja lågprisvaruhusens prisgarantier så får du ner priset en del också. Hornbach har generösa 10% avdrag på konkurrentens pris.
Konstigt, för enligt HQ så mellan 400 - 1000 kvm så rekommenderas INTE 305/308 utan 220 AC.mortimer skrev:Till TS: För din del så hade jag valt att köpa en R70Li vilket är en HQ AM 308. Vill minnas menyerna är identiska på dessa modellerna. Denna klarar 700m2, vilket borde innebära att du klarar dig på runt 10-12 klipptimmar.
http://www.husqvarna.com/se/products/robotic-mowers/husqvarna-robotic-mowers-for-homeowners/
längst ned på sidan finns välj din klippare. Så fort man markerar 401 - 1000 kvm gräs så försvinner 305/308.