Gulp!
2500kr, det var inte dåligt! Byggde ett eget litet "garage" för några hundralappar...
 
Här är mitt lilla garage tak. :)
015.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tabugman och 1 till
  • Laddar…
kodrod skrev:
Sänker kittet "mark frigången"? I så fall hur mycket?
Markfrigången blir den samma. om man höjer klipphölden.
Utan att höja blir den kanske 5 mm lägre .
 
Redigerat:
Är det bara jag som har problem med oljud från drivningen? Hör klipparen när den är på andra sidan av tomten.
Någon som har tips på hur man kan få den att gå lite tystare? Smörjning?
 
Kanske dags för service. Smörj inte själv.
 
Köpte klipparen sent förra hösten. Märkte på en gång att den lät ovanligt mycket. Lämnade in klipparen på kontroll men fick till svars att den var OK. Tyvärr har jag ingen som jag kan jämföra med, så det är svårt att argumentera emot verkstaden. Klippmotorn går tyst och fint men drivningen låter hemsk. Råder ingen tvekan om när han är ute och klipper:(. Går era maskiner ljudlöst?
 
Dessa AM305/308 kloner är inte helt ljudlösa. Det hörs att de är ute. Men Rx0Li är dock tystare än dess kusiner iom lägre hastighet & täckta hjul.
 
Min brummar bara lite, inget som stör när man är i trädgården. Både fru och dotter solar utan att bli störda av ljudet. Självklart ska du försöka lämna in den på någon annan verkstad om du hör när den klipper på andra sidan huset.
 
Filma den och lägg upp klippet här.
 
Smart skydd för din maskin Johan63 !

Fråga, jag har sett på Youtube att det finns de små kojor till sina robotar som är som små hus. Hur funkar det tro då man ska ha 1,5 meter fritt åt varje håll??
 
Det gäller väl att begränsningskabeln ska gå 1.5 m rakt åt sidorna från laddstationen har jag för mig, fast det är inte heligt heller, man får prova sig fram om det behövs.
Jag har byggt ett hus som helt enkelt bara är ställt över laddstationen och det funkar kanon.
 
  • Gilla
Per62
  • Laddar…
Mitt tak är bara en träram klädd med plåt. Sedan har jag monterad 2 st gångjärn som håller taket. På detta sätt kan jag lyfta bort taket när jag ska programmera om gardenan.

20120920 072.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Per62
  • Laddar…
Så här ser mitt "garage" ut.

[video=youtube;UluThSVZ_kM]https://www.youtube.com/watch?v=UluThSVZ_kM&feature=youtu.be[/video]
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
OpiMaza
Toomaster skrev:
Så här ser mitt "garage" ut.

[video=youtube;UluThSVZ_kM]https://www.youtube.com/watch?v=UluThSVZ_kM&feature=youtu.be[/video]
Kan inte se klippet då det är privat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.