E
Skrivet av: vivsan

Ang. Ikeas nya kökssystem Metod med ett bänkskivedjup på 63,5 cm. Vet någon om det finns något företag som tillverkar en 220 cm lång diskbänk med det nya djupmåttet 63,5 cm för under 10 000 kr? Fördelen med Ikeas låga skåppriser äts ju upp av att man måste måttbeställa diskbänken för, vad jag sett, minst 13 500 kr.
 
E
Skrivet av: margareta-49

Det funkar med ett diskbänksdjup på 62 cm om man inte använder ikea Metods upphängningsskena (som bygger 1 cm) och om man väljer en tunn lucka som Veddinge.
 
E
Skrivet av: Ann

Beställde via Agelito 1600x635x40 med två hoar (passande ett 60 cm brett skåp) Pris: 5998 kr inkl frakt. Jättebra service.
 
E
Skrivet av: Susanne

Letar efter praktexemplar diskbänk både avseende kvalitet = tjock plåt, 2 rundade dvs gammal typ av hoar i mitten utan korgventil och minst 1,5 m avställningsyta på var sida om hoarna.
Finns det någon som vet hur man gör om man vill ha stenbänkskiva på var sida om diskbänken är det planlimmat som gäller då för att det ska bli snyggt?
Någon som har gjort så? Vi har nämligen 5 m där vi ska ha bänk och 5 m diskbänk blir för mycket.
 
Redaktionen skrev:
När man väljer diskbänk är det oftast funktion som står i centrum. Men bara för att man väljer det mest praktiska alternativet behöver man inte göra avkall på design.
Om det vore så skulle väl ingen välja runda, infällda hoar på en slät träckiva utan kant (gärna i porslin också så att dom spricker när man ställer ner gjutjärnsgrytan lite för hårt)?
Jag tycker snarare att det är design och mode som står i centrum, medan funktionen får stå tillbaks.

Vi satte in en hederlig plåtbänk med dubbla rektangulära hoar från IFÖ när vi bytte kök. Skulle aldrig falla mig in att göra på nåt annat sätt.
 
G
useless skrev:
Om det vore så skulle väl ingen välja runda, infällda hoar på en slät träckiva utan kant (gärna i porslin också så att dom spricker när man ställer ner gjutjärnsgrytan lite för hårt........."

Ja nu är de ju så att vi alla är olika! Tur är väl de för hur dumt låter de inte med argumentet att ho'n spricker om man ställer ned grytan lite för hårt ? Mig veterligen så är de allra flesta rätt försiktig med sina saker, o min ho har då inte spruckit än efter 3 år med barn i köket dessutom. Jag struntar fullkomligt i hur andra gör med sitt men är otroligt glad att vi valt en ho som är vit och fin! Ser så fräscht och hygieniskt ut, man ser direkt om de är smutsigt och man håller de genast mycket renare än vad man gör med en rostfri ho. Vill man ha ett lantligt kök så passar de bättre med just den vi har, sen om jag får hålla efter den eller vara mer försiktig med den, gör inte mig ett skvatt då städning inte sitter långt inne för mig. Är ingen latmask och kommer aldrig bli, den dagen jag blir - kan jag skaffa mig en rostfri diskbänk eller ho, där syns inte skiten lika lätt . Passar bra när man blir gammal pensionär om inte annat ;) Alla gör efter deras eget tycke och smak, inga rätt eller fel , finns bara en massa åsikter som folk gärna tycker är det enda rätta och gör andra på annat vis så bara måste man få röra runt lite och påvisa att grejerna går nog ändå sönder när man ska till att slå ner sin gamla fina gjutjärnspanna, antingen är man klen i fingrarna eller så är man osmidig om man "råkar" släppa grytan en halvmeter ifrån ho'n....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.