B Bob Dylan skrev:
Damer och herrar, jag behöver er hjälp.

Sedan ett par dagar har vattnet i min toalett runnit långsamt och idag slutade det i princip att rinna bort totalt. Jag bestämde mig då för att använda mitt vanliga knep (hälla stor mängd vatten från hög höjd) vilket till min förvåning inte gav resultat, jag testade även varmvatten, Mudin Express Avloppsöppnare, diskmedel, ättika, fylla toaletten till kanten etc. utan att något funkade. Till sist lyckades jag lösa det hela efter att jag sett en video på YouTube där en kille använde en sönderklippt PET-flaska som "plunger".

Mitt problem nu är att stoppet tycks ha flyttat ner i min golvbrunn. Så om mitt problem innan var att jag inte kunde använda toaletten så kan jag nu varken använda toalett, handfat eller dusch. Jag testade samma sak (PET-flaskan) i golvbrunnen utan att detta hjälpte. Efter att ha läst denna tråden tömde jag brunnen på vatten och skruvade loss skruven (som gick av) och har sedan gett mig på hålet med duschslang och ett "verktyg" som liknar en piprensare (cirka 30 cm långt) utan framgång. Vänder mig därför nu till er i hopp om flera kloka tips då jag varken har råd eller lust att kontakta en rörmokare. Tack.
Du kan ju alltid testa med ett riktigt rensband, de brukar ju vara uppåt 10 meter. Kolla med grannarna det brukar alltid finns nån i närheten som har.
 
Har du tillgång till en högtryckstvätt, skaffa en s.k. iller till den. Se till att slangen är mindre än hålet i golvbrunnen.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag provade med framgång att bara stoppa ner det koniska munstycket på min Kärcher i hålet som jag borrat i renspluggen och trycka av. Dock föreligger viss risk för stänk men du kan ju prova det först. Som andra skrivit är det nog skolbio som gäller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.