996 553 läst · 10 204 svar
997k läst
10,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 354 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 846 inlägg
Jag tar tre gubbpoäng i frågan då jag såg den fysiska världen framför mig och genuint hann undra hur fan man nollställer en kundkorg innan jag fattade…
Tre poäng??? Skulle säga att du vinner omedelbart på teknisk knockout. Tack för att du får mig att känna det som jag hänger med! Eller åtminstone nästan...Nötegårdsgubben skrev:
För övrigt fick ditt inlägg mig att se en ikullvält kundvagn, nyss väldigt välfylld, framför mig. Ingen kul syn...
GAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAlfredo skrev:
Finns det barn i huset måste det proxysaneras, för varorna i kundvagnen kan innehålla asbest, svartmögel, legionellabakterier och äkta hussvamp.
OBS. Anlita proffs!
Redigerat:
Husägare
· Jönköping
· 5 641 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 320 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 320 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 10 573 inlägg
GAAAHH för mobilskal för IP SE. Köpte sådana från två olika håll och inget gick att kränga på. Kanske jag ska värma upp det till Kina-temperatur för att det ska fungera.
Monterade en brandgardin på ett ställe, de rullar ut på självfall, håller sig uppe med en broms, styrskåpet har batteri om det skulle bli strömavbrott, håller några timmar.
Denna behövde vara uppe trots att matning inte var framdraget än, så jag anslöt skåpet med en skarvsladd, tejpade fast kontakten i uttaget, och skrev på den gula tejpen att den absolut inte fick tas ur, både på svenska och engelska.
GAAAAHHHH.....jag glömde skriva på Polska, Tyska eller för mig nått annat okänt språk, för idag ringde de, kontakten var urdragen, gardinen nere, fastnat i ett maskineri och gått sönder.
Duken är av kevlar och kostar skjortan.
Maskineriet som Tyskar monterat i 1 månads tid är nu ivägen, så det är nära omöjligt att byta duken.
Denna behövde vara uppe trots att matning inte var framdraget än, så jag anslöt skåpet med en skarvsladd, tejpade fast kontakten i uttaget, och skrev på den gula tejpen att den absolut inte fick tas ur, både på svenska och engelska.
GAAAAHHHH.....jag glömde skriva på Polska, Tyska eller för mig nått annat okänt språk, för idag ringde de, kontakten var urdragen, gardinen nere, fastnat i ett maskineri och gått sönder.
Duken är av kevlar och kostar skjortan.
Maskineriet som Tyskar monterat i 1 månads tid är nu ivägen, så det är nära omöjligt att byta duken.
Läst om något förslag att dämma upp mellan Sverige och Danmark, eller förslag kanske är att ta i, snarare fantasi.kashieda skrev:
Sen vänta i några hundra år på att saltet ska lakas ur. För syftet då var att säkra sötvattenförsörjningen. Men man kan väl öka nivån i den nya sjön också och generera el. Blir väl ingen större fallhöjd men volymen bör vara betydande?
När havshöjningen tar fart och man vill rädda Malmö, Köpenhamn, Stockholm m.fl. städer från översvämning så kanske en vall där kan bli aktuell. Men Göteborg får vi nog offra.engs skrev:Läst om något förslag att dämma upp mellan Sverige och Danmark, eller förslag kanske är att ta i, snarare fantasi.
Sen vänta i några hundra år på att saltet ska lakas ur. För syftet då var att säkra sötvattenförsörjningen. Men man kan väl öka nivån i den nya sjön också och generera el. Blir väl ingen större fallhöjd men volymen bör vara betydande?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 846 inlägg
”Offra”
Ännu enklare är det mellan Umeå o Vasa, som kommer på naturlig väg bli en insjö om ca 150 år, genom landhöjningen. Eller så tar vid o täpper igen stor o lilla bält plus Öresund.kashieda skrev: