996 553 läst · 10 204 svar
997k läst
10,2k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAHHH!
Skulle iväg med bilen och 12V-batteriet var tomt. Jag hade i fredags satt igång en övervakning av bilen via dess WiFi och uppenbarligen dränerade den batteriet.
Nu vägrar dessutom batteriet att laddas, så jag får dra och köpa nytt batteri dessutom.
Hur mycket ström kan bilens WiFi dra egentligen? En telefon skulle klara av att hålla igång en hotspot en hel dag...
Skulle iväg med bilen och 12V-batteriet var tomt. Jag hade i fredags satt igång en övervakning av bilen via dess WiFi och uppenbarligen dränerade den batteriet.
Nu vägrar dessutom batteriet att laddas, så jag får dra och köpa nytt batteri dessutom.
Hur mycket ström kan bilens WiFi dra egentligen? En telefon skulle klara av att hålla igång en hotspot en hel dag...
Medlem
· Blekinge
· 10 573 inlägg
All denna elektronik i bilarna är en styggelse. Hade en gång en Taunus på 6 V som stod ute en hel vinter och startade sedan utan problem.
Har du tillgång till eller kan låna en äldre modell av laddare? De kan ibland skrämma igång ett dött batteri när moderna laddare går bet.pacman42 skrev:GAAAHHH!
Skulle iväg med bilen och 12V-batteriet var tomt. Jag hade i fredags satt igång en övervakning av bilen via dess WiFi och uppenbarligen dränerade den batteriet.
Nu vägrar dessutom batteriet att laddas, så jag får dra och köpa nytt batteri dessutom.
Hur mycket ström kan bilens WiFi dra egentligen? En telefon skulle klara av att hålla igång en hotspot en hel dag...
Laddar du så att avkänningen mäter att du tillför energi? Läste på Skodan jag hade att det inte gick att ladda på polerna direkt utan minus skulle tas via ett separat bleck bredvid batteriet.pacman42 skrev:GAAAHHH!
Skulle iväg med bilen och 12V-batteriet var tomt. Jag hade i fredags satt igång en övervakning av bilen via dess WiFi och uppenbarligen dränerade den batteriet.
Nu vägrar dessutom batteriet att laddas, så jag får dra och köpa nytt batteri dessutom.
Hur mycket ström kan bilens WiFi dra egentligen? En telefon skulle klara av att hålla igång en hotspot en hel dag...
Renoverare
· Värmland
· 835 inlägg
gaaaahhhhh
Vintersjukan,
Först den minste i måndags , frugan i torsdags , och nu idag Jag och den störste
Sjukt roligt , Nooot , muskel värk delux i ryggen 😣😩😩😩
Vintersjukan,
Först den minste i måndags , frugan i torsdags , och nu idag Jag och den störste
Sjukt roligt , Nooot , muskel värk delux i ryggen 😣😩😩😩
Hade en Tanus M20 med V6 och 6 Volt batteri som första bil.T Thomas_Blekinge skrev:
Det bästa man kunde gör för att förbättra batteriegenskaperna var att kasta den befintliga regulator med 2 reläspolar och stoppa dit en med 3 reläspolar tagen från en Amazon och sedan fick man gå med en tång och multimeter och böja på plåtarna mot fjädrarna för spänningsregleringen tills det laddade med 7.2 Volt en stor del av motorns varvtalsområde. - den gamla regulatorn var urusel med kombinerad spännings och strömspole vilket gjorde att ju mer ström som drog ur generatorn desto mer sjönk spänningen och går inte att hålla batterierna laddade på det sättet när man körde med helljus och extraljus...
Efter det så vara man först ut från parkeringen på praktikjobbet när det var -15 grader C kallt ute medans många och betydligt modernare bilar hade stora problem att komma igång och få åtminstone 3 cylindrar att tända efter lång startmotorvevning så att motorn nästan gick för sig själv...
Två bottentryck på gasen och sedan 2-3 sekunder på startmotorn så var bilen igång - även vid -15 C
Redigerat:
Medlem
· Blekinge
· 10 573 inlägg
Jag hade samma bil, Taunus 20M med 6 Volt och V6, kombi, när jag flyttade till Ludvika 1985. Där var det svinkallt, -25C, under 6 veckor. Jag visste att jag hade alltid ett startförsök bara. Kylan gjorde det svårt att manövrera rattväxelspaken och kopplingen kom upp bara väldigt tvekande. Fettet i vajern var tydligen helt stelt.
Hade dock inga problem med batteriet. Strålkastarna började bli lite dimmiga och en Saab på skroten fick släppa till lite delar:
Hade dock inga problem med batteriet. Strålkastarna började bli lite dimmiga och en Saab på skroten fick släppa till lite delar:
En sån här halkade jag omkring i på Lapplandsvägarna de första åren efter körkortet. Ej samma bil men exakt likadan.K Kane skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och det här är enligt mig den snyggaste modellen genom tiderna från München.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gaaahhhh vilka former!!
Både frugan och har haft såna BMW , tror min var en 1602 -68 med de runda
bakljusen och frugan hade en 2002 tii tror jag det var , nyare modell med de
mer fyrkantiga bakljusen ( -75 ?? ) Roliga bilar att köra.
Taunusar har varit några bl.a en 20M -65 med sexan , trevlig bil det också.
bakljusen och frugan hade en 2002 tii tror jag det var , nyare modell med de
mer fyrkantiga bakljusen ( -75 ?? ) Roliga bilar att köra.
Taunusar har varit några bl.a en 20M -65 med sexan , trevlig bil det också.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 322 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 440 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 440 inlägg
Med risk för att detta blir en BMW-tråd (nån moderator kan ju lyfta ur) så hade jag en BMW E3, svart med beige skinnklädsel. Den blev snodd natten till en julafton, ur ett låst garage och hittades sen totalkvaddad.
Men det var en kul kärra från augusti till december det året 😔
Så ett Gaaaaahhhh för att den blev snodd för 39 år sen snart 😩 eller det kanske är 40...
Men det var en kul kärra från augusti till december det året 😔
Så ett Gaaaaahhhh för att den blev snodd för 39 år sen snart 😩 eller det kanske är 40...