997 187 läst · 10 206 svar
997k läst
10,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Såna här hade jag när jag sommarjobbade inom industrin i min ungdom. Tål allt och går aldrig sönder. Dessutom så härdar man kroppen varje gång som man plockade ut dem stek-heta ur värmeskåpet till lunchen. 😉ricebridge skrev:Matlådor borde tillverkas i förstärkt, härdad samt rostfri pansarplåt. De ska tåla mer stryk än någon annan köksutensilie. De ska kunna diskas i industridiskmaskin och tappas i betonggolv från hög höjd utan att vare sig läcka eller låta något annat sippra in: IP99 är den lägsta tolererbara klassningen.
Verkligheten däremot består av ett antal sladdrigt deformerade spruckna och ingrodda plastbaljor, samt ett annat (icke samma) antal dito lock, där intet av det ena passar ihop med det andra. Och Tupperware ska ju läggas ner.
Det är bistra tider nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://trangia.se/shop/matdosa-large-211/
Unica-box kallades de hemmavid, men det var ju egentligen detta:Janus82 skrev:
- https://sv.wikipedia.org/wiki/Unica-box
Biltemas matlådor i glas är jättebra valuta för pengarna, kan mikrovågas.ricebridge skrev:Matlådor borde tillverkas i förstärkt, härdad samt rostfri pansarplåt. De ska tåla mer stryk än någon annan köksutensilie. De ska kunna diskas i industridiskmaskin och tappas i betonggolv från hög höjd utan att vare sig läcka eller låta något annat sippra in: IP99 är den lägsta tolererbara klassningen.
Verkligheten däremot består av ett antal sladdrigt deformerade spruckna och ingrodda plastbaljor, samt ett annat (icke samma) antal dito lock, där intet av det ena passar ihop med det andra. Och Tupperware ska ju läggas ner.
Det är bistra tider nu.
Nackdelen uppenbaras dock då man tappar dom...
Dom var inte alls roliga då när man for runt mycket och det bara fanns mikro att värma i.Janus82 skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 641 inlägg
Ja, jag får rätta mig själv, lådan måste ju gå att mikra också. Tänkte inte på det.
Alltså krävs någon form av bombsäkert kompositmaterial. Kevlar?
Alltså krävs någon form av bombsäkert kompositmaterial. Kevlar?
Gaaaaahahahahhhhhhh...
Vår "lär"-plattform ( more like "svärplattform") har ändrat så att kommentarer på inlämnade uppgifter måste "klickas in", det räcker inte med att de skrivs in. Självklart försvinner de om man klickar vidare till nästa uppgift, och lika självklart utan någon varning så det går att åtgärda.
Som om det inte tog tillräckligt lång tid innan...
Edit: fråga inte hur jag numera vet att det är så det funkar eller hur många rapporter jag behöver bedöma igen.
Vår "lär"-plattform ( more like "svärplattform") har ändrat så att kommentarer på inlämnade uppgifter måste "klickas in", det räcker inte med att de skrivs in. Självklart försvinner de om man klickar vidare till nästa uppgift, och lika självklart utan någon varning så det går att åtgärda.
Som om det inte tog tillräckligt lång tid innan...
Edit: fråga inte hur jag numera vet att det är så det funkar eller hur många rapporter jag behöver bedöma igen.
Ok har aldrig vågat prova att micra en plåtlåda. Det fungerar ju tydligen då. Har bara av misstag råkat micra en sådandär sak som man håller ihop påsar med. Som har metall inuti. Det kom lite gnistor och sedan tog plasten eldTokslut skrev:
Jag har bara provat saker som går sönder i micron, glödlapor, cd-skivor mm. Men sett flera som kört sina rostfria matlådor i micron de inte ägde.N Niq skrev: