1 010 682 läst · 10 348 svar
1011k läst
10,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Lider med dig , vilken snäll chef du har. Fast å andra sidan kan man se det positivt genom att chefen känner dig och vet att du klarar det = eloge till dig 😃Isakare skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 970 inlägg
Gaaahhhhh!!!!
På väg hem från jobbet i snöstorm så kommer jag till ett träd som fallit över vägen. Lyckligtvis så klent så jag och en annan bilist som var på väg åt andra hållet kan bryta sönder det så vi kan komma förbi. Medans vi gör det så kommer en annan bilist som stannar o öppnar fönstret o ropar att här kan ni ju inte stå mitt på vägen han slipper ju inte fram. Vi svarar att ett träd fallit över vägen och vi håller på att ta bort det. Han lyssnar inte på det fortsätter att gapa om att vi är i vägen och måste flytta oss så han slipper fram. Vi ignorerar honom och röjer undan trädet medans han sitter i sin bil.
Sen på vår väg har ett träd fallit så frun slipper inte iväg med barnen till deras hobby. Dom far sen med min bil som är på andra sidan trädet. Inser att det är en topp av grannens dåliga träd som han är för snål för att ta ner. Det stör inte honom om det ligger över vår väg.
Lagar igång traktorn för att ploga. All belysning framåt dör så ser nästan inget framåt.
Nåja nu har jag fått vägen körbar iaf och går in och sätter eld. Ja vi är ju förstås utan el också.
Det positiva. Traktorn gick att köra. Vi kan elda. Vi har vedspis
På väg hem från jobbet i snöstorm så kommer jag till ett träd som fallit över vägen. Lyckligtvis så klent så jag och en annan bilist som var på väg åt andra hållet kan bryta sönder det så vi kan komma förbi. Medans vi gör det så kommer en annan bilist som stannar o öppnar fönstret o ropar att här kan ni ju inte stå mitt på vägen han slipper ju inte fram. Vi svarar att ett träd fallit över vägen och vi håller på att ta bort det. Han lyssnar inte på det fortsätter att gapa om att vi är i vägen och måste flytta oss så han slipper fram. Vi ignorerar honom och röjer undan trädet medans han sitter i sin bil.
Sen på vår väg har ett träd fallit så frun slipper inte iväg med barnen till deras hobby. Dom far sen med min bil som är på andra sidan trädet. Inser att det är en topp av grannens dåliga träd som han är för snål för att ta ner. Det stör inte honom om det ligger över vår väg.
Lagar igång traktorn för att ploga. All belysning framåt dör så ser nästan inget framåt.
Nåja nu har jag fått vägen körbar iaf och går in och sätter eld. Ja vi är ju förstås utan el också.
Det positiva. Traktorn gick att köra. Vi kan elda. Vi har vedspis
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 420 inlägg
WAAAAAAAAGH
Minusgrader inatt och jag har glömt tömma bevattningsledningarna...
Det mesta hade inte frusit på mer än att de gick att blåsa ur, står nu och tittar på en Gardena-vinda som behöver tina.
Minusgrader inatt och jag har glömt tömma bevattningsledningarna...
Det mesta hade inte frusit på mer än att de gick att blåsa ur, står nu och tittar på en Gardena-vinda som behöver tina.
PEM slang kan utan problem stå vattenfylld över vintern. Gör inget om det fryser i dom rören.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 420 inlägg
Det räcker om utkastarna är av en modell som är självdränerande och monterad enligt anvisningen så att vattnet rinner ut när anslutningsmuffen skruvas bort före första frostnatten. Vår utkastare är förmodligen lika gammal som huset från 1981 och har ännu inte frusit sönder 😀
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 420 inlägg
Jag som var lite otydlig när jag skrev ledningar, menade systemet för trädgårdsvatten 😊GoC skrev:
Jag blåser systemet med tryckluft så då blir slangarna också halvtomma.
Förutsätter att det är såna man har, mina är hembyggen.T TommyC skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
GAAAAHHHH på jobbet igen.
Jobbade 7-21.30 igår, hade bra flyt och en plan på att nog vara klar i kväll.
Nu är det -9 och blåser satan, sista porten jag ska åtgärda ligger i ett ytterhörn av byggnaden, när jag åkte runt med lyften blåste mössan av och snöskyffeln for iväg.
Händerna är redan bortdomnade efter en halvtimme.
Det går bra nu......
Jobbade 7-21.30 igår, hade bra flyt och en plan på att nog vara klar i kväll.
Nu är det -9 och blåser satan, sista porten jag ska åtgärda ligger i ett ytterhörn av byggnaden, när jag åkte runt med lyften blåste mössan av och snöskyffeln for iväg.
Händerna är redan bortdomnade efter en halvtimme.
Det går bra nu......