959 689 läst · 9 783 svar
960k läst
9,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 606 inlägg
GAAAHH!
När ni ändå är inne på Bauhaus och de exter de har för sig: På Bauhaus Bäckebol har man stängt dörrarna till utemarknaden, typ brädgården och annat. Man kommer enbart in med bil, ej till fots. Skulle ha ett skottkärrehjul och de låg naturligtvis ”där ute”.
- Hur kommer jag in dit?
- Du tar bilen och kör in genom den automatiska porten på utsidan.
- Jag har ingen bil. (frugan hade släppt av mig för ett annat ärende)
- Jaha, ojdå…då får du….öööö…hämta en kundvagn och kör fram med den till porten så öppnas den…nog.
- OK. (morr!)
Går 1 km i onödan för att hitta en kundvagn att lura porten med). Hittar hjulet och…jaha! Måste checka ut vi utfarten. Kommer gående med mitt skottkärrehjul som en jävla flane utan bil och betalar vi bommen.
- Tack! Släpper du in mig i butiken? Skall ha lite mer grejer. (Butiken är 10 meter bort genom nu stängda skjutdörrar.)
- Nej, det går inte. Du får gå runt på byggnaden förbi Coop och XXL (2 km till).
- OK (muller!)
- Glöm inte att visa kvittot!
Jag kan väl tänka mig att de har haft problem med någon sorts stölder, men kan inte riktigt komma på vad det skulle vara. Dålig kundservice blir det i alla fall. 🤨
När ni ändå är inne på Bauhaus och de exter de har för sig: På Bauhaus Bäckebol har man stängt dörrarna till utemarknaden, typ brädgården och annat. Man kommer enbart in med bil, ej till fots. Skulle ha ett skottkärrehjul och de låg naturligtvis ”där ute”.
- Hur kommer jag in dit?
- Jaha, ojdå…då får du….öööö…hämta en kundvagn och kör fram med den till porten så öppnas den…nog.
- OK. (morr!)
Går 1 km i onödan för att hitta en kundvagn att lura porten med). Hittar hjulet och…jaha! Måste checka ut vi utfarten. Kommer gående med mitt skottkärrehjul som en jävla flane utan bil och betalar vi bommen.
- Tack! Släpper du in mig i butiken? Skall ha lite mer grejer. (Butiken är 10 meter bort genom nu stängda skjutdörrar.)
- Nej, det går inte. Du får gå runt på byggnaden förbi Coop och XXL (2 km till).
- OK (muller!)
Jag kan väl tänka mig att de har haft problem med någon sorts stölder, men kan inte riktigt komma på vad det skulle vara. Dålig kundservice blir det i alla fall. 🤨
Ja, det är ingen smidig affär. Varit med om samma sak. Tyckte det var helt vansinne att behöva göra två köp (man bävar ju för kassaköerna där inne)..Johan Gunverth skrev:GAAAHH!
- Hur kommer jag in dit?
- OK. (morr!)
- OK (muller!)
Förstår inte folk som åker dit för att köpa skivor och får lasta det först på en skivvagn, släpa det ut på parkeringen och sen lasta om till bilsläpet. Det är ingen smidig logisk de har skapat.
De här dumheterna med att de inte kan lasta ner något under öppettiderna är ju helt verrückt. Hornbach, Beijer. XL-bygg kan ju…. Är de bara så usla truckförare?
Nä, handlar numera bara där om jag måste.