Den är lätt att slå.

GAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

Närbild av en rostig metallkonstruktion och en svart kabel i skugga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
ullberg
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahh
[bild]

Men den här hållit ganska länge. 😇
Jag har samma kit (vill minnas att det är Jula, kan det stämma?) - även om jag jinxar nu genom att säga att mina fortfarande är hela spelar inte det någon roll - de har hållit väldigt länge och jag får vara mer än nöjd (i mitt fall är det blåa 17mm som fått jobba hårdast)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Jag har samma kit (vill minnas att det är Jula, kan det stämma?) - även om jag jinxar nu genom att säga att mina fortfarande är hela spelar inte det någon roll - de har hållit väldigt länge och jag får vara mer än nöjd (i mitt fall är det blåa 17mm som fått jobba hårdast)
Jula, stämmer bra.

Vi fick slipa ner 19mm runtom för att komma åt skallarna på epan, det var nog det som knäckte den...

Blev räddad av ett 30:- Amazon fynd från i somras som innehöll hylsor som var tunnväggiga. 😎

GAAAAAAAAAAAHHHH!!!!
Hur f-n har jag missat att JEFF BECK gick bort förra året?! 😢
Familjelivet gör verkligen att man helt tappar all omvärldskontroll.

Han var den enda artist jag längtat efter att få se live.
Jösses, nu blev veckan deppig. Förbannnat.

Hoppas inte TS misstycker att man länkar två kanonlåtar för de som inte känner till Jeff.

GAAAAHHHH!!!
Blev överlycklig för ett tag sen, letat som en gnu, en firma hade M12 1,5 hjulmuttrar med 17 mm skalle, dessutom till extrapris.
Måste ha 17 mm till mina sommarhjul med variabelt bultmönster.
Skickade efter och fick med 19 mm skalle.
Mailade och klagade "De är slut, vi skickade en dyrare ersättare till samma pris"
Nu har jag mailat runt igen, dessa muttrar verkar inte finnas att köpa lösa, utan ingår om man köper fäljar ☹️

• Ledsen
  • Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
Ja det är bara att fråga valfri Skellefteå-bo, dvs Marklund eller Lundmark :)
Eller Utbult och Hansson i Göteborgs skärgård. De spelar 🪕, hela bunten 😀.

• Haha
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!!
Blev överlycklig för ett tag sen, letat som en gnu, en firma hade M12 1,5 hjulmuttrar med 17 mm skalle, dessutom till extrapris.
Måste ha 17 mm till mina sommarhjul med variabelt bultmönster.
Skickade efter och fick med 19 mm skalle.
Mailade och klagade "De är slut, vi skickade en dyrare ersättare till samma pris"
Nu har jag mailat runt igen, dessa muttrar verkar inte finnas att köpa lösa, utan ingår om man köper fäljar ☹️
Hittar ett par olika varianter:
https://www.scstyling.com/sv/falgar-dack/bultarmuttrar/m1215-33blmu/m12-15-svart-mutter
https://stilab.se/sfarisk-hjulmutte...zPnOdbPHqxUweiMBUyPBBvfXGI9xR16zpnfZQb5h82VxA

RoTe
J JSE skrev:
Hittar ett par olika varianter:
[länk]
[länk]
Observera att det är viktigt att skilja på konisk och sfärisk! Är det tight om utrymme hade jag satsat på insexmuttrar istället. Visst behöver man en adapter eller annan hylsa men det är utrymmessparande i fälgen. Vilken däckfirma som helst borde få tag på det @Isakare

Redigerat:
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
GAAAAAAH besiktiga bilen tog bara 27 min🤪

Kanske dags att personalen på Dekra börjar klippa naglarna så dom kan höja tempot..

Patrik440
FredrikR FredrikR skrev:
Men den här hållit ganska länge. 😇
Jag köpte på JULA och en utav hylsorna sprack..

Så sedan dess har jag jag använt en vanlig krafthylsa istället.
Hund vid bilhjul med fälgnyckel i vinterlandskap, förbereder byte till vinterdäck.
Skapa konto

Hittade dock ett nytt sådant kit från Bahco i källaren härom veckan( undrar när jag köpte det?)
så det får bli å ta det i bruk när vinterhjulen snart skall på.

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Gaaaah nu får det f-n va nog, igår upptäckte jag att kylaren läcker och idag när jag kollar påskjutsbromsen på släpet ser jag att dragstången är bananformad och dämparen slut.
Tusenlapparna bara flyger iväg. Gaaaaaaaaahhhh

• Ledsen
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
J Jeppan skrev:
Entreprenör drar in avlopp med lps pump. Vid driftsättning noteras bakfall vid spolbrunn närmast pumpen. Grävs upp och justeras tafatt genom att pula in massa under röret varpå fallet blir ok. Nu har jag lagt över 100 timmar på att färdigställa utemiljön kring tanken inklusive en stödmur och tänker att jag borde väl titta ner i spolbrunnen; bakfall igen. Går inte att åtgärda utan att förstöra i princip allt
Eländigt men är ett helvete med sättningar, måste nästan läggas på paddan bädd om man inte kan komma ner till orörd mark.

• Gilla
Jeppan
  • Laddar…
Gaaahhhh

Ormbiten i smalbenet igår när vi kratta å blåste löv . Har de inte gått å lagt sig än eller dött .. värsta va att jag inte såg någon men kände att de högg till i benet men tänkte inte mera på de

• Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Patrik440 och 5 till
  • Laddar…
Gaahh!
Oljemålning av en sjuk man i säng omgiven av ledsna människor, text "A Man with a Cold".
Skapa konto

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Claes Sörmland och 13 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh

Hjullager byte på frugans BMW . Varför ska man sälja lager och nav separat 🤬🤬🤬🤬

• Bilverkstadsmiljö där hjullager byts på en BMW, med en person som använder ett verktyg för att arbeta med navet.
    Skapa konto
  • Ledsen
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.