GAAAAH till dem som ful-renoverade i huset på 70-talet.
Finns INGET att sätta fast smygar & foder i. Gamla fönstren utgjorde fästpunkt för innerväggen av gips...

• Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Alla götlabörgare har ett soligt kort de tar fram för att visa att det minsann inte alltid regnar. Kortet är från juli 92’.
Nu är jag ju inte från Göteborg och hunden på bilden är 2,5 år så kortet kan inte vara så gammalt. 😝

Gaaahhh för dryga stockholmare! 😘

• Älska
  • Gilla
roli och 2 till
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Nu är jag ju inte från Göteborg och hunden på bilden är 2,5 år så kortet kan inte vara så gammalt. 😝

Gaaahhh för dryga stockholmare! 😘
Allt väster om Eskilstuna är Göteborg.

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
Mjaha...ska fundera på om de e gött å ha blivit götelabôrgare...?

• Gilla
Taxture
  • Laddar…
Dagens GAAH! var väl när jag skulle installera den nya termostaten på min bil, den ena skruven sitter lite svårt åt, jag tappade den och den föll ner framför motorn och ligger förmodligen där i nåt skrymsle som jag inte når eller ser.

Detta var typ just då vi ska ta bilen och börja åka, efter jag spenderat veckor på att serva den här bilmotorn och plockat bort och tillbaka en massa delar. Jag skulle bara installera termostaten och fylla på ny kylvätska efter jag spolat och tömt den...

Som tur var hittade jag en annan skruv, en överloppsskruv från den gamla vattenpumpen som jag bytt också, den råkade passa så vi kunde komma iväg.

• Ledsen
Fotografen
  • Laddar…
Eftersom nu mexitegel är medlem på Familjeliv, kan inte du fråga i hästforumet vilket rödvin som passar bäst till Shetlandponny?

GAAAAHHHH!

• Gilla
  • Haha
JonasJN och 9 till
  • Laddar…
Men ok då... Till topic...

I våras behövde vi byta lite blandare och kranar. Ville dessutom sätta in Ballofixer för att kunna stänga av enklare. Fick tag i en firma som jag inte tänker nämna namnet på här. Nå, efter en massa diskussion via SMS så kom han till slut men hade inte verktyg med sig osv. Hans bil var dessutom på verkstad i tre veckor och... ja...

Tänkte avsluta där och då men ok, det är ingen brådska, låt han hålla på.

Till slut byttes allt och det verkade funka. Kom dock två räkningar som i mitt tycke låg i den övre gränsen men OK då...

I fredags kväll släppte en koppling in till Ballofixen för varmvattnet så det var bara att rusa iväg och stänga huvudventilerna. Dessutom blev det kolsvart för jordfelsbrytaren löste då vatten kom in i dosan för diskmaskinen. Köksgolvet fylldes med vatten men vi torkade upp så fort vi bara hann. Ändå blir det en del vatten på 2-3 minuter.

En jävla tur att vi var hemma och reagerade snabbt.

Tänkte att det nog är lika bra att ta dit rörjour under helgen för att få det fixat + att kolla övriga kopplingar som han hade gjort. Visade sig att han hade tagit kopparförskruvningar mot PEX-slang, dessutom utan stödhylsa så det hade kunnat släppa precis när som helst.

Så, nu är det anmält till försäkringsbolaget ifall att något händer i framtiden, t.ex mögel vilket jag inte tror. De har dock inte återkommit än. Dessutom kör vi med kupévärmare för att torka ur fukt som ev kan ha krypit ner under golvet.

Så allt ser ok ut just nu, allt är torrt och lagat, men man blir lite skakis av hur nära det var att vi inte var hemma. Då hade det varit jävligt mycket vatten och totalskada på två våningar.

Ett GAAAAHHHHH är det allt värt...

• Ledsen
  • Gilla
Isakare och 4 till
  • Laddar…
Ett stort GAAAAHHH för Bauhaus 🤯.
Åker ner för att köpa expanderbetong, men se den fick man inte köpa för de kunde inte lyfta ner den efter klockan 10 på förmiddagen. Till saken hör att det fanns en markerad plats för den, men där hade de ställt en massa annan skit. Hur svårt kan det vara att ha som rutin att ha koll på att i allafall rätt pallar står på rätt plats? Det är ju inte så att kunderna klättar upp ett par våningar i pallställagaget och plockar runt som på brädgården.

Blev ett uppfodrande samtal med kundtjänst om tingens ordning innan jag vände på klacken och gick.

Tur hornbach fortfarande hade öppet, nu lär jag inte handla på Bauhaus igen om det inte är absolut tvunget 🤬. Har haft dåliga upplevelser innan, men det här var droppen.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Gaaah!
Säljer fonder för att köpa stuga. behövde 300 000. Det blev 267 000 i reavinst

Nåja, det kanske den här utsikten kan vara värd....
Utsikt över träd, gräs och ett vattendrag med bryggor och en mulen himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
fribygg och 11 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Gaaah!
Säljer fonder för att köpa stuga. behövde 300 000. Det blev 267 000 i reavinst

Nåja, det kanske den här utsikten kan vara värd....
[bild]
Absolut. Jag hade gärna slantat upp de pengarna för att få sån utsikt till vårat hus.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Entreprenör drar in avlopp med lps pump. Vid driftsättning noteras bakfall vid spolbrunn närmast pumpen. Grävs upp och justeras tafatt genom att pula in massa under röret varpå fallet blir ok. Nu har jag lagt över 100 timmar på att färdigställa utemiljön kring tanken inklusive en stödmur och tänker att jag borde väl titta ner i spolbrunnen; bakfall igen. Går inte att åtgärda utan att förstöra i princip allt

• Ledsen
  • Gilla
hapazard och 7 till
  • Laddar…
tommib
GAAAAHHHHHHHHH!!!

Ledig en vecka. Stora planer för projekt. Söndag kväll börjar det kännas i halsen och måndag morgon vaknar man med "exploderande ansikte". Idag är halsen bättre men snittförbrukningen av näsdukar är ett paket i timmen och huvudet känns som att det är stoppat med fluff.

Börjar bli någon slags tradition att jag blir sjuk lagom till lediga veckor.

• Ledsen
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Sotarn skulle varit här 13-15:00, tror ni han kom? GAAAAHHHH!!!

• Arg
  • Ledsen
Maria T och 7 till
  • Laddar…
B
Tokslut Tokslut skrev:
Sotarn skulle varit här 13-15:00, tror ni han kom? GAAAAHHHH!!!
Sådant har jag också varit med om. Minns inte om jag tagit ledigt från jobbet en halv eller hel dag, det var iaf en seg väntan på sotaren som aldrig kom. När jag klagade hos sotarfirman dagen därpå fick jag höra att sotaren ringt på men att ingen öppnade. Jag sade då att han kunde ha ringt på mitt mobilnummer, men det tyckte han inte var någon idé eftersom ingen var hemma! Att han kunde vara vid fel hus tänkte han inte på, det var det som var fallet.GAAAAHHHH!!!
Som plåster på såren fick jag en gratis sotning några dagar senare,

• Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Gaaaaahh
Hand håller en utsliten hylsa ovanför ett bord med verktyg och en orange förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men den här hållit ganska länge. 😇

• Gilla
ullberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.