959 833 läst · 9 784 svar
960k läst
9,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 182 inlägg
Tror dessvärre våra sanktionsmöjligheter är små.Isakare skrev:
Och det är inte så att vi kan hindra folk från att bada från bryggan heller.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 182 inlägg
Men ja, det är nog en trend i samhället, folk engagerar sig inte alls på samma sätt som förr, jag såg det i studentföreningarna när jag pluggade för snart 20år sedan.Isakare skrev:
Man värderar sin tid helt enkelt. Jag kan oftast jobba extra för över 500kr timmen. Jag har varit med i föreningar som förväntar sig obetalt arbete men varför ska jag utföra det på bekostnad av 500kr timmen?13th Marine skrev:
Handlat mat, servat maskiner och verktyg inför årets fixardag. Släkt och bekanta inbjudna. Magsjuk 4-åring dagen innan.. Inget man kan göra något åt men ändå GAAAAAH
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 182 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 666 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 666 inlägg
Så du har varit med i föreningar, men aldrig någon vars mål du delar? Beklagar.RoTe skrev:
Som tillägg kan ju då göras att bostadsrättsföreningar, vägföreningar, idrottsföreningar för ungar osv. som du eventuellt varit med i är sådana vars mål du ur andras perspektiv anses dela, annars hade du bosatt dig någon annanstans, satt ungarna i kommersiella aktiviteter osv.
Men har du råkat bli värvad till sossarna av någon jeppe i Barcelona förstår jag dig. Skulle inte heller vilja vara med och städa där.