MathiasS MathiasS skrev:
Takeway från det tycker jag i huvudsak är att du behöver skaffa en ny TV?


:)
Används ~1gång i månaden så det är jag för snål för + byta bara för att är jag lite emot också. Vi ska inte hjälpa Kina mer än nödvändigt!
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!

Skulle använda det sprillans nya mackjärnet i helgen men när jag diskade "värmeplattorna" som förberedelse släppte non-stickbeläggningen. Fick plattorna utbytta i butik igår och hann göra en omgång lyx-toasts i morse. Lagom till att jag var färdigfrullad kommer grannen över och behöver hjälp med att baxa några stenar.

Kommer tillbaka och det stinker bränt gummi/plast. Självklart har undertecknad klantskalle bränt av strömsladden 😠

Men men, bara leta efter donatorsladd bland böset i källaren 🥴
 
  • Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774
B Bästerortarn skrev:
GAAAAHHHH!!!

Skulle använda det sprillans nya mackjärnet i helgen men när jag diskade "värmeplattorna" som förberedelse släppte non-stickbeläggningen. Fick plattorna utbytta i butik igår och hann göra en omgång lyx-toasts i morse. Lagom till att jag var färdigfrullad kommer grannen över och behöver hjälp med att baxa några stenar.

Kommer tillbaka och det stinker bränt gummi/plast. Självklart har undertecknad klantskalle bränt av strömsladden 😠

Men men, bara leta efter donatorsladd bland böset i källaren 🥴
Usch vilken morgon 🙃
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Usch vilken morgon 🙃
Mjo, men mackorna var 10+ så jag överlever nog 😎

Tunt skivad (Grekiskt?) riktigt trött lantbröd penslat med spadet från inlagda rödbetor och sen lite riktigt syrlig isterbandsgoffa, rikligt med riven pepparrot och ett par tunnna skivor ost mellan brödskivorna. Serverat på ett par blad krispig isbergssallad.

Rekommenderas!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
4774
B Bästerortarn skrev:
Mjo, men mackorna var 10+ så jag överlever nog 😎

Tunt skivad (Grekiskt?) riktigt trött lantbröd penslat med spadet från inlagda rödbetor och sen lite riktigt syrlig isterbandsgoffa, rikligt med riven pepparrot och ett par tunnna skivor ost mellan brödskivorna. Serverat på ett par blad krispig isbergssallad.

Rekommenderas!
Låter hur gott som helst, men jag föredrar att göra mina mackor i ugnen då jag inte gillar att behöva 2 skivor bröd. Som liten tjej så blir 2 för mycket 😃. Du kan få vår mackmaskin som vi ändå aldrig använder.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Låter hur gott som helst, men jag föredrar att göra mina mackor i ugnen då jag inte gillar att behöva 2 skivor bröd. Som liten tjej så blir 2 för mycket 😃. Du kan få vår mackmaskin som vi ändå aldrig använder.
Låter klokt att inte göra mer mat än man behöver. Tack men jag har öppnat min maskin och det ska inte vara några problem att byta sladd. Och jag är bra på återbruk (slänger inget som inte är uttjänt) så jag ska nog hitta en passande sladd!
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…

GAAAAHHHH!!!​


Kollar på 7:an via Tele2 box för första gången på länge, program som gick tidigare på dagen
Nu går det inte längre att spola förbi reklamen, "På grund av rättighetsskäl är det inte möjligt att hoppa över reklamen".
Betala för att se reklam...

/Höghus
 
  • Arg
  • Ledsen
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Gaaahhh!
ICA har idag 27 september börjat sälja julmust och skumtomtar!
 
  • Wow
  • Arg
  • Haha
possum77 och 5 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:

GAAAAHHHH!!!​


Kollar på 7:an via Tele2 box för första gången på länge, program som gick tidigare på dagen
Nu går det inte längre att spola förbi reklamen, "På grund av rättighetsskäl är det inte möjligt att hoppa över reklamen".
Betala för att se reklam...

/Höghus
Bra att ha en gammal satelitbox, jag spelar in allt med reklam som jag vill titta på....och spolar 🙂
 
Isakare Isakare skrev:
Bra att ha en gammal satelitbox, jag spelar in allt med reklam som jag vill titta på....och spolar 🙂
Jo, jag har inspelningsmöjlighet i boxen, men nu fick jag ett tips i efterhand av fru Höghus.
Tv-bolagen jobbar verkligen för att göra sig irrelevanta.

/Höghus
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
R Rolle314 skrev:
Gaaahhh!
ICA har idag 27 september börjat sälja julmust och skumtomtar!
Den butiken var sen i år.
Jag köpte skumtomtar till mamma, i vår ICA-butik, för 10 dagar sen.
På tok för tidigt!

Men i år är jag överlycklig för att tomtarna kom tidigt, eftersom jag inte kan vara säker på att hon finns när julen kommer.
 
  • Ledsen
kashieda och 4 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Jag och en till som kom till dagens upptagning av badbryggan...
Detta är all time low sedan jag flyttade hit.
Många som har tid att nyttja bryggan, men få som har tid att lägga i och ta upp...

(Upptagning är sedan flera år alltid sista lördagen i september, vilket kommuniceras via brev i inför iläggning samt på sociala medier ett tag innan).
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Korvgubbe
Det är väl bara att strunta i att lägga i den nästa år då, alternativt börja ta betalat av de som nyttjar den för att köpa in tjänsten i framtiden.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Det är väl bara att strunta i att lägga i den nästa år då, alternativt börja ta betalat av de som nyttjar den för att köpa in tjänsten i framtiden.
Stor risk för det, jag är rätt trött på det nu.

Föreningen har idag två bryggor som sätts i varje år, vi jobbar på att bygga permanenta bryggor men det tar tid.

Den andra bryggan hade en som dök upp (föreningens ordförande).
 
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!

Jag och en till som kom till dagens upptagning av badbryggan...
Detta är all time low sedan jag flyttade hit.
Många som har tid att nyttja bryggan, men få som har tid att lägga i och ta upp...

(Upptagning är sedan flera år alltid sista lördagen i september, vilket kommuniceras via brev i inför iläggning samt på sociala medier ett tag innan).
Verkar vara samma överallt, vår båtklubb har satt dyra böter på de som inte engagerar sig, 3000:- för en missad arbetsdag, man har 3 olika dagar att välja på, så det går inte skylla på att man inte kunde just den dagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.