Gaaaaaaahhh! Ska kapa ett mindre antal takpannor. Har en stenskiva (inte diamant). Den tog tokslut på nolltid och har fyra pannor kvar. Kollar i förrådet, hittar typ hundra kapskivor (skojar inte). Varenda en är metall. 😳

Får bli shoppingrunda imorgon bitti.

tensiden tensiden skrev:
Kollar i förrådet, hittar typ hundra kapskivor
Vet du att de brukar ha ett bäst före datum?

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vet du att de brukar ha ett bäst före datum?
Har dom? 🥺

tensiden tensiden skrev:
Har dom? 🥺
Ofta har de ett årtal stansat vid navet. Jag har ingen aning om hur viktigt det är och slarvar nog rejält själv. 😳

Navet på en kapskiva med årtalet "1201" stansat på metallytan och texten "Endast för kapning" och "Kun til skæring".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verkar bero en hel del på hur man förvarar dom men har haft gamla skivor som varit så mjuka att dom bara böjt sig när man försökt kapa något. Men då har dom varit förvarade lite fuktigt. Haft andra som varit tort förvarade och dom brukar bli till pulver så fort man börjar använda dom.

Rekommenderar starkt diamantskiva för stenkapning. Håller mycket längre och det går mycket snabbare.

tensiden tensiden skrev:
Gaaaaaaahhh! Ska kapa ett mindre antal takpannor. Har en stenskiva (inte diamant). Den tog tokslut på nolltid och har fyra pannor kvar. Kollar i förrådet, hittar typ hundra kapskivor (skojar inte). Varenda en är metall. 😳

Får bli shoppingrunda imorgon bitti.
Jag har en hårdmetall skiva till det, kapat mycket sten och tegel med den under åren.
Typ en sån här
https://www.byggmax.se/kapskiva-diamant-turbo-125mm-dewalt-p42501?gad_source=1

• Gilla
tensiden
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jag har en hårdmetall skiva till det, kapat mycket sten och tegel med den under åren.
Typ en sån här
[länk]
Perfekt. Femton i lager i lokala butiken så shoppar imorgon. Och tårta från fiket då det är bröllopsdag. 😁

Aldrig haft en tanke på att skivor kan bli gamla..

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Aldrig haft en tanke på att skivor kan bli gamla..
Skivor till kaffe är ett gammalt radioprogram🤭

• Älska
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
Gaaahhhhh!!

"Bollen"!

Bollen och bollen och bollen i oändlighet på radion...jag är en O-BOLL-människa!!

Gaaahhhhh!!

• Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Typ en sån här
[länk]
Köpte en sådan idag. Vilken skillnad! Den vanliga kapskivan sprutade gnistor och skit omkring sig. Den här dammade visserligen lite mer, men var både snabbare, bättre och drygare. Och säkrare. Nu är taket klart, så gaaaaahh är utbytt till aaaaaaahhh.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
galento
tensiden tensiden skrev:
Kul. Lagom till när vårt bundna pris på typ femtio öre går ut efter flera år. Har länge gått och tänkt att ”det är lååångt kvar”, och nu är vi typ där. Gaaaaahh.
Samma här , 66 öre ink moms . Nytt erbjudande om 100,90 öre ink moms.

GAAAAAAAH för alla jäva besiktnings firmor som börjar skickar "dags att besikta xxx" reklam 4 månader innan det behövs..

Många brev som åker i soptunnan när man har fler bilar flak osv..

Tur att det är vinter snart då duger skiten till tänd papper..

• Gilla
Unikt namn och 5 till
  • Laddar…
GAAAAHHHH
Igår sa TVn att den ville uppdatera sig, valde att den skulle göra det när jag stängt av för kvällen.
När jag startade den idag för att kolla nyheterna hade den tappat bort satellitmottagaren.
Det finns en miljon olika inställningar, ingångar och alternativ, tog mig en kvart att få igång det.....då var nyheterna slut 😠

• Ledsen
  • Arg
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAAHHHH
Igår sa TVn att den ville uppdatera sig, valde att den skulle göra det när jag stängt av för kvällen.
När jag startade den idag för att kolla nyheterna hade den tappat bort satellitmottagaren.
Det finns en miljon olika inställningar, ingångar och alternativ, tog mig en kvart att få igång det.....då var nyheterna slut 😠
Jag stängde av uppdateringsfunktionen på min TV 2009 ;) :D (mest för att den startade och sökte uppdatering av sig själv)

Tokslut Tokslut skrev:
Jag stängde av uppdateringsfunktionen på min TV 2009 ;) :D (mest för att den startade och sökte uppdatering av sig själv)
Takeway från det tycker jag i huvudsak är att du behöver skaffa en ny TV?

:)

• Haha
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.