959 791 läst · 9 784 svar
960k läst
9,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Gaaaaaaahhh! Ska kapa ett mindre antal takpannor. Har en stenskiva (inte diamant). Den tog tokslut på nolltid och har fyra pannor kvar. Kollar i förrådet, hittar typ hundra kapskivor (skojar inte). Varenda en är metall. 😳
Får bli shoppingrunda imorgon bitti.
Får bli shoppingrunda imorgon bitti.
Verkar bero en hel del på hur man förvarar dom men har haft gamla skivor som varit så mjuka att dom bara böjt sig när man försökt kapa något. Men då har dom varit förvarade lite fuktigt. Haft andra som varit tort förvarade och dom brukar bli till pulver så fort man börjar använda dom.
Rekommenderar starkt diamantskiva för stenkapning. Håller mycket längre och det går mycket snabbare.
Rekommenderar starkt diamantskiva för stenkapning. Håller mycket längre och det går mycket snabbare.
Jag har en hårdmetall skiva till det, kapat mycket sten och tegel med den under åren.tensiden skrev:
Typ en sån här
https://www.byggmax.se/kapskiva-diamant-turbo-125mm-dewalt-p42501?gad_source=1
Gaaahhhhh!!
"Bollen"!
Bollen och bollen och bollen i oändlighet på radion...jag är en O-BOLL-människa!!
Gaaahhhhh!!
"Bollen"!
Bollen och bollen och bollen i oändlighet på radion...jag är en O-BOLL-människa!!
Gaaahhhhh!!
Köpte en sådan idag. Vilken skillnad! Den vanliga kapskivan sprutade gnistor och skit omkring sig. Den här dammade visserligen lite mer, men var både snabbare, bättre och drygare. Och säkrare. Nu är taket klart, så gaaaaahh är utbytt till aaaaaaahhh.Isakare skrev:
GAAAAAAAH för alla jäva besiktnings firmor som börjar skickar "dags att besikta xxx" reklam 4 månader innan det behövs..
Många brev som åker i soptunnan när man har fler bilar flak osv..
Tur att det är vinter snart då duger skiten till tänd papper..
Många brev som åker i soptunnan när man har fler bilar flak osv..
Tur att det är vinter snart då duger skiten till tänd papper..
GAAAAHHHH
Igår sa TVn att den ville uppdatera sig, valde att den skulle göra det när jag stängt av för kvällen.
När jag startade den idag för att kolla nyheterna hade den tappat bort satellitmottagaren.
Det finns en miljon olika inställningar, ingångar och alternativ, tog mig en kvart att få igång det.....då var nyheterna slut 😠
Igår sa TVn att den ville uppdatera sig, valde att den skulle göra det när jag stängt av för kvällen.
När jag startade den idag för att kolla nyheterna hade den tappat bort satellitmottagaren.
Det finns en miljon olika inställningar, ingångar och alternativ, tog mig en kvart att få igång det.....då var nyheterna slut 😠
Jag stängde av uppdateringsfunktionen på min TV 2009 (mest för att den startade och sökte uppdatering av sig själv)Isakare skrev:GAAAAHHHH