972 061 läst · 9 935 svar
972k läst
9,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Snigelgiftet lockar sniglarna. När de sedan äter av det kryper de iväg och gömmer sig 💀. Man märker inte detta på direkten. Dessutom ska man inte hysta ut giftet för frikostigt men hellre upprepa giftningen med åtminstone ett antal dahars mellanrum.
Jag tycker giftet är för dyrt. Planterar attraktiva växter i stora byttor. Skippar numera - tyvärr - funkior och liknande.
Jag tycker giftet är för dyrt. Planterar attraktiva växter i stora byttor. Skippar numera - tyvärr - funkior och liknande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 369 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 369 inlägg
Inte fasiken hjälper det med krukor, har öven provat med koppartejp runt om odlingen,typ pallkragar, ich nog fick man plocka hur många sniglar som helst ändåyonna skrev:Snigelgiftet lockar sniglarna. När de sedan äter av det kryper de iväg och gömmer sig 💀. Man märker inte detta på direkten. Dessutom ska man inte hysta ut giftet för frikostigt men hellre upprepa giftningen med åtminstone ett antal dahars mellanrum.
Jag tycker giftet är för dyrt. Planterar attraktiva växter i stora byttor. Skippar numera - tyvärr - funkior och liknande.[bild][bild][bild]
ändå såg man sniglar på väg upp som vände när de kom till kopparen
Elstängsel!
Två rostfria trådar som sitter ~1cm från varandra, kopplade till en belysningstransformator på 24V ac (för utomhusbruk). 24V lampa i serie med ena tråden så skyddar det trafon och man ser när det fungerar.
Två rostfria trådar som sitter ~1cm från varandra, kopplade till en belysningstransformator på 24V ac (för utomhusbruk). 24V lampa i serie med ena tråden så skyddar det trafon och man ser när det fungerar.
Har kört med det, fungerar bra, dom dör. Men dom fastnar mellan trådarna och när det är tllräclkigt många går säkringen.e02jr skrev:
Minska snigelmedelåtgången med en låda. Fåglarna äter inte upp det då. Men framför allt hålls det torrt när det regnar, vilket är den viktigaste tidpunkten.
Man kan köpa färdiga:
https://www.smartasaker.se/sv/snigelbaren-5-pack
Eller så gör man som vi, skär till en liknande burk av en 0,5 L glasslåda. (Bonus: man får en extra anledning att köpa glass 😉)
Man kan köpa färdiga:
https://www.smartasaker.se/sv/snigelbaren-5-pack
Eller så gör man som vi, skär till en liknande burk av en 0,5 L glasslåda. (Bonus: man får en extra anledning att köpa glass 😉)
Ska man vara helt korrekt, så är ju inte det ett svar på Noramasens fråga. 😉Anna_H skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 719 inlägg
De inte bara skriver det, de tar betalt för att folk ska få skriva det. De som i LO, Svenska kyrkan m.fl. Bevis för att det funkar? Näe, så jobbar inte de goda.O skrev:
Charlataner. Gaaahhh!!!
Inte ofta man får tillfälle att citera sig själv, men det var detta som jag hade en fundering på vad det var.Noramasen skrev:
Försöker så mycket som möjligt att handla rättviseodlat själv då jag tror och hoppas på att detta är ett sätt att markera att man är villig att göra skillnad med de inköp man gör. Det är en del av de verktyg som gör att en marknadsekonomi faktiskt kan fungera.Anna_H skrev:
Självfallet är det något som för kostnader med sig och måste då täckas för att en överlevnad ska ske. Att bara rätta sig efter egoismens marknad via oligopol som har som idé att suga ut och förtrycka bl.a i detta fall småodlare är för mig totalt osmakligt. Om man tar exempelvis de största kaffetillverkarna så är de inte ute efter annat än att begränsa marknaden via uppköp av konkurrenter, så att de får total kontroll över produktionen och kan därmed också få kontroll över konsumenterna. DÅ är detta ett av verktygen att förhindra detta. Sedan att det kan förekomma fusk med hanteringen är nog inget som kan uteslutas. Men det ska väl inte generaliseras och belasta de som är seriösa i sin utövning. Är det då bättre att som exempelvis Mc Donalds totalt vilseleda konsumenter med den marknadsföring de håller på med? Och de har den makten att det får fortsätta utan någon som helst påföljd!Nötegårdsgubben skrev:
Att man misstror människor som arbetar för en idé på detta viset är ett enda STORT GAAAAAAHHH!!!
Hej, har tyvärr precis samma problem och har testat allt utan att lyckas! Har du hittat någon lösning?13th Marine skrev:WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
Ville kunna koppla flera saker till HAN-porten på elmätaren, då jag har RJ45-varianten så ska det bara vara att koppla flera enheter parallellt så jag köpte en RJ45-splitter, funkade givetvis inte eftersom elmätaren är en Kamstrup Omnipower och den kommunicerar inte mer fler enheter än en via RJ45...
Kamstrup hänvisar till RJ12-varianten istället.
Sagt och gjort, jag beställer en RJ12-splitter och en läsare till RJ12 och elbolaget är hjälpsamma och byter min RJ45 till en RJ12 utan bekymmer.
Nu kopplar jag in laddboxens lastbalanserare (CTEK Nanogrid Air) och ser att den inte lyckas prata med den, tydligen är det något som inte funkar när man kombinerar Nanogrid och Kamstrups RJ12-modul.
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
https://fairtrade.se/om-fairtrade/sa-funkar-det/kriterier-och-kontroll/Nötegårdsgubben skrev: