1 049 011 läst · 10 735 svar
1049k läst
10,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Det här måttbandet. Om man tittar noga på det ser man det är inte tillverkat som de flesta jag sett, och som jag tycker vore logiskt. D.v.s. att själva öglan är kalibrerad som noll, så man kan mäta direkt. Här så börjar nollstrecket där den svarta biten slutar. Bara gör allt man vill mäta svårare....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 10 681 inlägg
Du kan ju klippa av där så är nollan vid början.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 734 inlägg
Är ganska säker nu på att det är knäppare. Har hört att det klickar till och sen sitter en jäkel i närheten. Har sådana larver i mängder i gräsmattan (de åt upp min potatis första året jag anlade trädgårdsland).Maria T skrev:
Jag förstår bara inte hur de kommer in här och just till det här rummet. Det är ändå 150cm från marken upp till fönstren på den sidan. Och aldrig öppna fönster.
Se om du kan få en bild på en och skicka till jourhavande biolog. Didrik verkar duktig och svarar snabbt.tensiden skrev:Är ganska säker nu på att det är knäppare. Har hört att det klickar till och sen sitter en jäkel i närheten. Har sådana larver i mängder i gräsmattan (de åt upp min potatis första året jag anlade trädgårdsland).
Jag förstår bara inte hur de kommer in här och just till det här rummet. Det är ändå 150cm från marken upp till fönstren på den sidan. Och aldrig öppna fönster.
När man kan vara säker på vad det är för något är det ofta lättare att förstå hur de hamnar där de gör och på så vis åtgärda problemet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 734 inlägg
WAAAAAAAAAAAAAAGH!
Äldsta ungen lånade min träningsklocka (Garmin Fenix 3) för att leka med stoppuret, nu har någon inställning ändrats så att den piper varje gång man får ett meddelande och jag kan inte hitta rätt inställning 🤬
Äldsta ungen lånade min träningsklocka (Garmin Fenix 3) för att leka med stoppuret, nu har någon inställning ändrats så att den piper varje gång man får ett meddelande och jag kan inte hitta rätt inställning 🤬
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 514 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 514 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 734 inlägg
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 617 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 617 inlägg
Din äldste son? Då är det bara att såga en skåra med vinkelslipen och använda som sparbössa.13th Marine skrev:
GAH och lite till 🙁 Svägerskan har fått oroväckande symptom och ska opereras lite smått akut i början av nästa vecka. Innan det vet dom inte säkert om det är malignt eller inte 😢 Där ryker deras semesterplaner till att börja med, och sen får vi se. Våra semesterplaner ändras också, inte en chans att vi åker någonstans innan vi vet hur mycket hjälp de behöver. Jag har gjort en i stort sett likadan operation själv för 17 år sedan och man är ordentligt mör efter den. Jag var sjukskriven i ett par månader enbart för återhämtning efter operationen 😕
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 734 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 734 inlägg
WAAAAAAAAAAAAGH!
Att man inte tänker på att starta om enheten 😖
Snackade med Garmin som till slut bad mig starta om klockan, då visar sig att en "träning" körs i bakgrunden, och då är klockan "in app" och vilket innebär att ljudaviseringar är OK...
Så vi får väl avsluta med YES, den funkar igen.
Att man inte tänker på att starta om enheten 😖
Snackade med Garmin som till slut bad mig starta om klockan, då visar sig att en "träning" körs i bakgrunden, och då är klockan "in app" och vilket innebär att ljudaviseringar är OK...
Så vi får väl avsluta med YES, den funkar igen.