808 kr för att besiktiga en släpvagn!!!! Gaaaaaahhhh!!!
 
  • Arg
  • Wow
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
808 kr för att besiktiga en släpvagn!!!! Gaaaaaahhhh!!!
Vilken "kedja" tar det priset?
 
M Myckling skrev:
808 kr för att besiktiga en släpvagn!!!! Gaaaaaahhhh!!!
Gaaaaah
Nu blev jag påmind om att jag glömt att besikta släpan och har körförbud på den...😐
 
  • Wow
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
S
Gaahh för de dåliga miljöpåsarna. Hade väl gått bra med bara papper?
Papperspåse fylld med jordiga potatisar, omgiven av plasthandskar och verktyg i en bils bagageutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och Gaahh!! för min fru proppar påsarna fulls med potatis.
 
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
wildeside
S sinuslinus skrev:
Gaahh för de dåliga miljöpåsarna. Hade väl gått bra med bara papper?
[bild]

Och Gaahh!! för min fru proppar påsarna fulls med potatis.
Det är väl valfritt att ta med sig ett alternativ till dom dåliga påsarna när man handlar😉
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Det där är väl en brödpåse?
 
  • Gilla
Dilato och 11 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Vilken "kedja" tar det priset?
Opus, var den enda som hade en tid när jag hade möjlighet.
 
Ok, så du säger alltså gaaahhh över att det finns service att tillgå även utan planering och framförhållning. 😉
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
RoTe
M Myckling skrev:
Opus, var den enda som hade en tid när jag hade möjlighet.
Hade det varit statligt fortfarande hade du fått sova över på statliga bilprovningens parkering för att kanske eventuellt fått den besiktad.
 
  • Haha
  • Gilla
hapazard och 4 till
  • Laddar…
hsd
På den gamla goda tiden besiktade man bil och släpvagn samtidigt och fick rabatt / paketpris
Nu skickar de olika besiktningsföretagen ut rabatter om man besiktar i god tid, väntar man till slutet av perioden så kostar det skjortan och byxorna
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
RoTe
hsd hsd skrev:
väntar man till slutet av perioden så kostar det skjortan och byxorna
Fast du måste ju räkna med att du får tre extra månader jämfört med förra systemet. Ja tre skriver jag eftersom det mest ekonomiska är att besikta första dagen med körförbud eftersom man då får ännu en månad utöver de 14 som besiktningsperioden är. Enkelt att räkna, rabatterat pris delat med 12 eller ordinarie pris delat med 15.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Besikta släpet med eller utan rabatt.
150 kr i rabatt = 449 kr 22 månade gör 20,41kr i månaden
0 kr i rabatt = 449 kr 24 månade gör 24,96kr i månaden
I mitt liv finns det iaf enklare sätt att tjäna betydligt mer än några kronor i månaden beroende av när jag besiktar mitt släp.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Fast du måste ju räkna med att du får tre extra månader jämfört med förra systemet. Ja tre skriver jag eftersom det mest ekonomiska är att besikta första dagen med körförbud eftersom man då får ännu en månad utöver de 14 som besiktningsperioden är. Enkelt att räkna, rabatterat pris delat med 12 eller ordinarie pris delat med 15.
Plus att det kan gå åt hellvete med något, då är det förlust med nybesiktad bil.
/W
 
wildeside
Såg att det blev lite fel i förra inlägget, jag va faktiskt nykter😂
Skulle va sisså häringa.

Besikta släpet med eller utan rabatt.
150 kr i rabatt = 449 kr 22 månade gör 20,41kr i månaden
0 kr i rabatt = 599 kr 24 månade gör 24,96kr i månaden
I mitt liv finns det iaf enklare sätt att tjäna betydligt mer än några kronor i månaden beroende av när jag besiktar mitt släp.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
GAAAAH!
Har hållit på några timmar med att dra guidekabel och prövat lite olika varianter för att klipparen ska kunna ta sig uppför en lite för brant slänt. Den orkar bara halvvägs upp.
Robotgräsklippare på halvt avklarad stigning av grön sluttande gräsmatta med guidekablar synliga. Blommor och buskar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det vill sig riktigt inte som jag hade velat haft det. Visst, det går ju att ha gräspartiet till höger, ca 100-150kvm, som en biyta men jag hade ju helst sluppit bära dit klipparen.

En variant är ju att gräva av överkanten på slänten för att göra den längre och flackare men det är ju mer jobb än att bära klipparen fram och tillbaka en gång i veckan.

Får nog ta mig en funderare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.