1 034 223 läst · 10 616 svar
1034k läst
10,6k svar
GAAAAHHHH!!!
På tal om blocket
GAAAAAH
Köpte begagnad bil som enligt utsago var "felfri" "inga problem" "allt okej" hann köra ca 1,5 mil innan motorlampan tändes och det stank avgaser och diesel i bilen.
Än så länge bytt
*Kamrem, vattenpump
*Insugsgrenrör
*Packat om alla spridare
*Flexrör avgassystem
*Bränslefilter
*Luftfilter
*MAP sensor
*LMM
*EGR ventil
*Bakljus (var sönderlödda)
*Mikrobrytare baklucka (sönderlödd)
Känner mig så färdig med den här bilen, det stinker fortfarande diesel med huvudvärk som följd. Inga synliga läckage.
Någon tidigare jubelidiot har även gjort en "DPF Delete" och rensat innehållet i partikelfiltret.
GAAAAAH
GAAAAAH
Köpte begagnad bil som enligt utsago var "felfri" "inga problem" "allt okej" hann köra ca 1,5 mil innan motorlampan tändes och det stank avgaser och diesel i bilen.
Än så länge bytt
*Kamrem, vattenpump
*Insugsgrenrör
*Packat om alla spridare
*Flexrör avgassystem
*Bränslefilter
*Luftfilter
*MAP sensor
*LMM
*EGR ventil
*Bakljus (var sönderlödda)
*Mikrobrytare baklucka (sönderlödd)
Känner mig så färdig med den här bilen, det stinker fortfarande diesel med huvudvärk som följd. Inga synliga läckage.
Någon tidigare jubelidiot har även gjort en "DPF Delete" och rensat innehållet i partikelfiltret.
GAAAAAH
Redigerat:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 510 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 510 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 616 inlägg
Gården är utan vettigt boningshus, det styckades av och såldes till min svägerska för 10år sedan.N Nyikåk skrev:
Den andra svägerskan byggde nytt bredvid samma gård några år tidigare.
Båda före man började begränsa byggande på jordbruksmark.
Eftersom bygglov inte varit något problem innan så har man tänkt "det är lugnt, den som vill ta över kan bara bygga ett nytt boningshus".
Och nu vill vi ta över, men har ingenstans att bo på gården. 🙄
Egentligen sökte jag en uppgift om solhöjden (planerar för träd), och den första sajten jag hittade med denna information berättade också att det det skulle vara sommarsolstånd idag, den tiden.Maria T skrev:
Visst kan sajten ha fel, jag har inte dubbelkollat något.
Blev det dubbelaaaaaarghhhh nu? 🤔
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 510 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 510 inlägg
Nä, jag är inte den som är den, bara lite kul med fakta och kanske det var så att "vi" fick njuta två timmar ytterligare innan det nu definitivt blir mörkare. ☀️🌨❄️🌨❄️🌨❄️Mikael_L skrev: