På tal om blocket
GAAAAAH
Köpte begagnad bil som enligt utsago var "felfri" "inga problem" "allt okej" hann köra ca 1,5 mil innan motorlampan tändes och det stank avgaser och diesel i bilen.
Än så länge bytt
*Kamrem, vattenpump
*Insugsgrenrör
*Packat om alla spridare
*Flexrör avgassystem
*Bränslefilter
*Luftfilter
*MAP sensor
*LMM
*EGR ventil
*Bakljus (var sönderlödda)
*Mikrobrytare baklucka (sönderlödd)

Känner mig så färdig med den här bilen, det stinker fortfarande diesel med huvudvärk som följd. Inga synliga läckage.
Någon tidigare jubelidiot har även gjort en "DPF Delete" och rensat innehållet i partikelfiltret.
GAAAAAH
 
Redigerat:
  • Arg
  • Gilla
Danne76a och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
galento galento skrev:
GAAAHHHH Annons på blocket , meddelande " kan du sänka priset 10.000 kompis ? " Skickat kl 02.00 inatt.
Från en gammal bilförsäljning

Skärmbild av en konversation mellan två personer om att köpa en bil, inklusive meddelanden om prisförhandlingar och en liten bild av bilen i hörnet med priset 40 000 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Sthlm_ och 30 till
  • Laddar…
C
Storsockret Storsockret skrev:
Från en gammal bilförsäljning
"Adam" 😂
Blocket och bilar alltså...
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Från en gammal bilförsäljning

[bild]
Du skulle gett han en falsk adress
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
N Niq skrev:
Du skulle gett han en falsk adress
Med regplåten och alla öppna personuppgiftsregister är det tyvärr lätt att hitta var alla bilar i hela sverige bor. :/
 
  • Ledsen
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Med regplåten och alla öppna personuppgiftsregister är det tyvärr lätt att hitta var alla bilar i hela sverige bor. :/
Jag är så van att se till att jag inte lägger ut reg.nr eller något annat som man kan identifiera mig med så tänkte inte på att andra kanske inte gör så.
 
galento
C cpalm skrev:
"Adam" 😂
Blocket och bilar alltså...
Den här hette också Adam eller Adem som det stod på ett annat ställe 😎
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
galento
N Niq skrev:
Jag är så van att se till att jag inte lägger ut reg.nr eller något annat som man kan identifiera mig med så tänkte inte på att andra kanske inte gör så.
Samma här inga synliga regplåtar 😎
 
Mikael_L
Om 3 minuter vänder det.
Idag kl 20:51 sker sommarsolståndet.
Imorgon är det mörkare.
 
  • Haha
  • Ledsen
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!
[bild]


Aja, då kanske man kan få svärföräldrarna att förstå att det kan bli svårt att ta över gården i nuvarande läge...
Var förhandsbeskedet för att byta läge?
 
Maria T
Mikael_L Mikael_L skrev:
Om 3 minuter vänder det.
Idag kl 20:51 sker sommarsolståndet.
Imorgon är det mörkare.
Vet inte hur du sökte, och jag erkänner att jag inte är den bästa på Googla eller liknande, men jag får en frist till 22:51.
Skärmbild som visar sommarens solståndstid i Google-sökning: "Sommarsolståndet 2024 (Norra halvklotet): torsdagen den 20 juni 22:50.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N Nyikåk skrev:
Var förhandsbeskedet för att byta läge?
Gården är utan vettigt boningshus, det styckades av och såldes till min svägerska för 10år sedan.
Den andra svägerskan byggde nytt bredvid samma gård några år tidigare.
Båda före man började begränsa byggande på jordbruksmark.

Eftersom bygglov inte varit något problem innan så har man tänkt "det är lugnt, den som vill ta över kan bara bygga ett nytt boningshus".
Och nu vill vi ta över, men har ingenstans att bo på gården. 🙄
 
  • Ledsen
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Maria T Maria T skrev:
Vet inte hur du sökte, och jag erkänner att jag inte är den bästa på Googla eller liknande, men jag får en frist till 22:51.
[bild]
Egentligen sökte jag en uppgift om solhöjden (planerar för träd), och den första sajten jag hittade med denna information berättade också att det det skulle vara sommarsolstånd idag, den tiden.

Visst kan sajten ha fel, jag har inte dubbelkollat något.

Blev det dubbelaaaaaarghhhh nu? 🤔
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Den sajten kanske gav tiden i UTC?
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Mikael_L Mikael_L skrev:
Egentligen sökte jag en uppgift om solhöjden (planerar för träd), och den första sajten jag hittade med denna information berättade också att det det skulle vara sommarsolstånd idag, den tiden.

Visst kan sajten ha fel, jag har inte dubbelkollat något.

Blev det dubbelaaaaaarghhhh nu? 🤔
Nä, jag är inte den som är den, bara lite kul med fakta och kanske det var så att "vi" fick njuta två timmar ytterligare innan det nu definitivt blir mörkare. ☀️🌨❄️🌨❄️🌨❄️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.