975 899 läst · 9 980 svar
976k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Bra att du påminde mig. Brukar aldrig ha problem med hemleveranser, framförallt inte med Postnord. Nu (har väl varit ett bra tag) när de tar foton på leveransen går det också att se vilket hus de valt att ställa paketet vid, eftersom de som inte är ordinarie brevbärare kanske inte har full koll på husen här på gården och väljer något som känns bra.DennisCA skrev:
Men däremot fick jag en leverans att gå i retur för att Postnord tappade bort paketet på terminalen. Det hamnade aldrig på utkörning och vips så åkte det tillbaks till Frankrike. Trots att jag var på dom upprepade gånger om att bara se till att få paketet till ett utlämningsställe eller med vanliga leveransen hem till mig, så hittade dom aldrig paketet. Förren de kom på att tiden gått ut och att det var dags att skicka tillbaks. 😫
Läge nu att åter försöka få fatt på avsändaren så jag kan få mina grejor.
Så:
Brevbärare: goooood
Terminalarbetare: GAAAAAAAAHHHH!!
Det är ju lite oväntat 😯 Jag får leverans med UPS kanske en gång i månaden med grejer till mitt företag. En gång har det hänt att de inte lyckades lämna av ens hos ombudet på första försöket, men dagen efter gick det bra.V VLJ skrev:Ja, hemleverans hade jag inga förhoppningar på men i det här fallet valde jag ombud från första början, men inte ens det verkar de reda ut.
Var två år sedan jag fick en leverans med UPS senast och då tog det över en månad och massor av kontakt med kundtjänst. Får se om det går bättre den här gången.
Alla speditörer har tyvärr sina ”egenheter” och kan göra bort sig precis lika mycket.
Gaaaaahhhh. Körde ner till Sthlm igårkväll och i höjd med Kista pågår beläggningsarbeten så antal körfält minskar till ett. Det skyltas i god tid innan och körfälten är rödkryssade så det blir snabbt köbildning. Trots kryssade körfält är det många som passerar kön och kör längst fram och tränger sig in i det enda lediga körfältet. Gaaaaahhhh! Djävla egoister!!!!
Tyvärr är det så att de som gör detta hamnar några bilar längre fram. Det lönar sig alltså att göra så.M Myckling skrev:Gaaaaahhhh. Körde ner till Sthlm igårkväll och i höjd med Kista pågår beläggningsarbeten så antal körfält minskar till ett. Det skyltas i god tid innan och körfälten är rödkryssade så det blir snabbt köbildning. Trots kryssade körfält är det många som passerar kön och kör längst fram och tränger sig in i det enda lediga körfältet. Gaaaaahhhh! Djävla egoister!!!!
Andas djupt eller lägg dig i mitten av vägen och blockera som sur-OweM Myckling skrev:Gaaaaahhhh. Körde ner till Sthlm igårkväll och i höjd med Kista pågår beläggningsarbeten så antal körfält minskar till ett. Det skyltas i god tid innan och körfälten är rödkryssade så det blir snabbt köbildning. Trots kryssade körfält är det många som passerar kön och kör längst fram och tränger sig in i det enda lediga körfältet. Gaaaaahhhh! Djävla egoister!!!!
Fast post nord tar ändå priset vad gäller leverans vare sig det ska levereras hemma eller till ombud. Åtskilliga paket som samtliga var express leverans hemma har jag nyfiket och förbluffad de första gångerna följt på hemsidan och sett paketet först komma till Stockholm södra (toppen tänker man, då får jag det imorgon som utlovat) för att sedan följa det runt Stockholms samtliga postterminaler ca 8ggr tills paketet plötsligt inte finns längre och de tar ju aldrig något ansvar för någonting så jag har de gångerna ringt deras urusla och minst ohjälpsamma kundtjänst vilket självklart inte leder någonstans. Till slut ringer jag VD'n och det är nog postens enda hjälpsamma och kundorienterade person. Har hur många skräckhistorier som helst men som numera hör till historien då vi har världens bästa lantbrevbärare 😀V VLJ skrev:Gah!
Jag klagar mycket på Postnord men UPS tar ändå priset i oförmåga att faktiskt leverera paketen i kombination med en undermålig kundtjänst. Paketet i fråga har haft statusen "Ute för leverans" varje dag i över en vecka för att sedan ändå scannas in på lagret igen på kvällarna. Det ska från Malmö till Karlskrona, till ett ombud dessutom. Det kan inte vara så svårt.
En sån här CAPTCHA får mig att få total jävla härdsmälta sent på en fredag när jag lagt större delen av arbetsdagen åt värdelösa möten och däremellan att debugga ett felmeddelande som till sist visade sig bero på att jag hade fel version av ramverket installerat.
Ni som sett Falling Down, ni vet ungefär var jag är och väger just nu... GAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!
Ni som sett Falling Down, ni vet ungefär var jag är och väger just nu... GAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!
Medlem
· Blekinge
· 10 511 inlägg
Nja, med blixtlåsprincipen ska man utnyttja båda körfälten ända fram till hindret och där ska man sammanfläta en och en.M Myckling skrev:Gaaaaahhhh. Körde ner till Sthlm igårkväll och i höjd med Kista pågår beläggningsarbeten så antal körfält minskar till ett. Det skyltas i god tid innan och körfälten är rödkryssade så det blir snabbt köbildning. Trots kryssade körfält är det många som passerar kön och kör längst fram och tränger sig in i det enda lediga körfältet. Gaaaaahhhh! Djävla egoister!!!!
Att lämna ett användbart körfält tomt är bara dumt.
Ofta är väl 1-2 körfält röd-kryssade på de digitala skyltarna så att bla blåljus ska kunna komma fram. Det är inte en tänkt som en kösmitarväg för egoister.T Thomas_Blekinge skrev:
Har tidigare inte haft något att invända på CAPCHA funktionen. Inser att vissa sidor behöver stoppa robotar. För ett halvår sedan fick jag problem med ett öga med kraftigt reducerad syn och hoppande fläckar. Insåg då problemet med tekniken. Att snabbt identifiera vilka bilder som hade en halvgömd cyckel i skuggan under ett träd var omöjligt för mig.
Du är en robot helt enkelt.T Tovan skrev:Har tidigare inte haft något att invända på CAPCHA funktionen. Inser att vissa sidor behöver stoppa robotar. För ett halvår sedan fick jag problem med ett öga med kraftigt reducerad syn och hoppande fläckar. Insåg då problemet med tekniken. Att snabbt identifiera vilka bilder som hade en halvgömd cyckel i skuggan under ett träd var omöjligt för mig.