976 641 läst · 9 982 svar
977k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 726 inlägg
Ja, relaterat GAAHHHH så var det igång något ärkemiffo idag och gjorde inlägg i massa gamla trådar.Nötegårdsgubben skrev:
Litet gaaaah när dom ringde från operation imorse och erbjöd sambon en kort varsel-tid för diskbråcket imorgon, men som inte gick för att Ipren hade tagits inom 5 dagar.
Nåväl, den 30 har vi ändå äntligen en tid ändå, så inte så lång väntan kvar nu.
Nåväl, den 30 har vi ändå äntligen en tid ändå, så inte så lång väntan kvar nu.
Gah!
Jag klagar mycket på Postnord men UPS tar ändå priset i oförmåga att faktiskt leverera paketen i kombination med en undermålig kundtjänst. Paketet i fråga har haft statusen "Ute för leverans" varje dag i över en vecka för att sedan ändå scannas in på lagret igen på kvällarna. Det ska från Malmö till Karlskrona, till ett ombud dessutom. Det kan inte vara så svårt.
Jag klagar mycket på Postnord men UPS tar ändå priset i oförmåga att faktiskt leverera paketen i kombination med en undermålig kundtjänst. Paketet i fråga har haft statusen "Ute för leverans" varje dag i över en vecka för att sedan ändå scannas in på lagret igen på kvällarna. Det ska från Malmö till Karlskrona, till ett ombud dessutom. Det kan inte vara så svårt.
Jag misstänker att budet ibland skiter i att försöka leverera de sista paketen om rundan drar ut på tiden och bara markerar att ”ingen var hemma” eller ”portkod saknas” eller nåt annat trams. Speciellt brukar det hända om dom inte har fått mitt telefonnummer så att budet kan ringa och kolla om jag är på plats. En gång hjälpte det att ringa kundtjänst och be dem lägga till mitt mobilnummer i sändningsinformationen. Annars brukar jag be dem att leverera till närmsta UPS-ombud istället om första leveransförsöket misslyckas. Vi har ett ganska nära så det är lättare att hämta där än att sitta hemma och vänta flera dagar i rad.V VLJ skrev:Gah!
Ja, hemleverans hade jag inga förhoppningar på men i det här fallet valde jag ombud från första början, men inte ens det verkar de reda ut.M mrsnhp skrev:Jag misstänker att budet ibland skiter i att försöka leverera de sista paketen om rundan drar ut på tiden och bara markerar att ”ingen var hemma” eller ”portkod saknas” eller nåt annat trams. Speciellt brukar det hända om dom inte har fått mitt telefonnummer så att budet kan ringa och kolla om jag är på plats. En gång hjälpte det att ringa kundtjänst och be dem lägga till mitt mobilnummer i sändningsinformationen. Annars brukar jag be dem att leverera till närmsta UPS-ombud istället om första leveransförsöket misslyckas. Vi har ett ganska nära så det är lättare att hämta där än att sitta hemma och vänta flera dagar i rad.
Var två år sedan jag fick en leverans med UPS senast och då tog det över en månad och massor av kontakt med kundtjänst. Får se om det går bättre den här gången.
Jag brukar alltid undvika hemleverans om det går. Det är alltid så bökigt, vilken tid passar det? Kan jag lämna vid dörren, du var inte hemma så vi provar igen... Nä lämna det vid det lokala ombudet där jag ändå åker om till och från jobbet.