RoTe
Chocken att du är en naiv svensk...

• Haha
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
Har inga större problem med att polisen läser eller lyssnar på mig. Usa o Kina lyssnar nog på det mesta. Det som är värre är hur mycket dom stora nätföretagen som tex Google och Meta vet om dom flesta. Dom kan ganska enkelt påverka en väldigt stor mängd människor och är inte reglerade eller granskade på samma sätt som polisen och andra myndigheter.

• Gilla
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
Yes jag är nog mera orolig över dessa gigantiska monopoler som tagit över världens digitala infrastruktur. Dom besitter löjligt mycket makt, Standard Oil ter sig som en bebis i jämförelse.

Meta har man väl redan dokumenterat att de hade stort inflytande i burma och folkmordet på rohyignerna. Då hette de ännu facebook.

RoTe
lat: Du har blandat ihop mig med den andra i tråden som pratade om "lite dask" så jag ser ingen poäng att börja svara dig alls.

RoTe RoTe skrev:
Gissar att du är helt ok med att polisen lyssnar av dig och läser din epost utan din vetskap, för allas bästa.
Eftersom jag har säkerhetsklassat jobb räknar jag kallt med att någon håller lite koll. Jag hoppas att det är svensk polis och inte någon annan.

• Gilla
tensiden och 7 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Eftersom jag har säkerhetsklassat jobb räknar jag kallt med att någon håller lite koll. Jag hoppas att det är svensk polis och inte någon annan.
Men jag som inte har det är helt ointresserad av att polis eller andra har koll på mina aktiviteter på internet eller annat.
Mina små snuskigheter har andra inget med att göra.

L lat skrev:
Men jag som inte har det är helt ointresserad av att polis eller andra har koll på mina aktiviteter på internet eller annat.
Säpo skiter fullständigt i dina besök på porr-siter, det är inte olagligt på något sätt, men du är nog tacksam när dom lyckas förebygga terroristattacker eller fånga individer som ägnar sig åt sexuella övergrepp mot barn.

• Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
You wish 😎

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Säpo skiter fullständigt i dina besök på porr-siter, det är inte olagligt på något sätt, men du är nog tacksam när dom lyckas förebygga terroristattacker eller fånga individer som ägnar sig åt sexuella övergrepp mot barn.
Spännande att du relaterade till porrsiter, är det för att du själv surfar där?

Annars är det helt rätt att Säpo & polisen är ointresserade, risken är bara att om de trålar helt vilt så finns risken att nån nånstans läcker vad det nu är de hittar till tidningar, din arbetsgivare eller vem f.n som helst och att de i sin tur pressar dig till nåt du inte vill.

Eller att vi får en ny majoritet i riksdagen som inte gillar tex åsiktsfrihet.

L lat skrev:
"De" som arbetar med den här typen av informationsinhämtning är säkert glada över att inte behöva hantera alla med "små snuskigheter".😉

• Haha
Dilato
  • Laddar…
L lat skrev:

Annars är det helt rätt att Säpo & polisen är ointresserade, risken är bara att om de trålar helt vilt så finns risken att nån nånstans läcker vad det nu är de hittar till tidningar, din arbetsgivare eller vem f.n som helst och att de i sin tur pressar dig till nåt du inte vill.

Det är väl den majoriteten vi redan har? 🤔

• Gilla
lat och 3 till
  • Laddar…
de har datorprogram som reagerar på vissa ord de lyssnar inte på hela samtalet

tex om man skall söka visum till usa skall man nog inte prata om bomber och jihad för då blir det troligen avslag

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:

Tyvärr har teknikutvecklingen gjort att polis/säkerhetsverksamhet måste följa med utifrån vad den kriminella verksamheten gör.
Är man som individ orolig så får man fundera och besluta sig för vilka digitala tjänster man använder, så är det.

L lat skrev:
Var väl ett exempel på "Mina små snuskigheter" men du kan ju hålla på med annat snusk, vad vet jag 😉

Mitt snusk är alltid från utlandet.😇
Skärmdump som visar en IP-adress, dess geografiska plats i Mumbai, Indien, och en Google-karta.
Skärmdump av IP-adressupplysning med karta som visar plats i USA.

• Gilla
4774
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Babymonitorn har gett upp igen, denna är dock bara 1.5år gammal, de förra höll nästan 5år innan batterierna började svälla och läcka.

• Gilla
4774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.