1 097 737 läst · 11 238 svar
1098k läst
11,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Har inga större problem med att polisen läser eller lyssnar på mig. Usa o Kina lyssnar nog på det mesta. Det som är värre är hur mycket dom stora nätföretagen som tex Google och Meta vet om dom flesta. Dom kan ganska enkelt påverka en väldigt stor mängd människor och är inte reglerade eller granskade på samma sätt som polisen och andra myndigheter.
Yes jag är nog mera orolig över dessa gigantiska monopoler som tagit över världens digitala infrastruktur. Dom besitter löjligt mycket makt, Standard Oil ter sig som en bebis i jämförelse.
Meta har man väl redan dokumenterat att de hade stort inflytande i burma och folkmordet på rohyignerna. Då hette de ännu facebook.
Meta har man väl redan dokumenterat att de hade stort inflytande i burma och folkmordet på rohyignerna. Då hette de ännu facebook.
Men jag som inte har det är helt ointresserad av att polis eller andra har koll på mina aktiviteter på internet eller annat.Anna_H skrev:
Mina små snuskigheter har andra inget med att göra.
Säpo skiter fullständigt i dina besök på porr-siter, det är inte olagligt på något sätt, men du är nog tacksam när dom lyckas förebygga terroristattacker eller fånga individer som ägnar sig åt sexuella övergrepp mot barn.L lat skrev:
Spännande att du relaterade till porrsiter, är det för att du själv surfar där?D Dilato skrev:
Annars är det helt rätt att Säpo & polisen är ointresserade, risken är bara att om de trålar helt vilt så finns risken att nån nånstans läcker vad det nu är de hittar till tidningar, din arbetsgivare eller vem f.n som helst och att de i sin tur pressar dig till nåt du inte vill.
Eller att vi får en ny majoritet i riksdagen som inte gillar tex åsiktsfrihet.
"De" som arbetar med den här typen av informationsinhämtning är säkert glada över att inte behöva hantera alla med "små snuskigheter".😉L lat skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 522 inlägg
Det är väl den majoriteten vi redan har? 🤔L lat skrev:Spännande att du relaterade till porrsiter, är det för att du själv surfar där?
Annars är det helt rätt att Säpo & polisen är ointresserade, risken är bara att om de trålar helt vilt så finns risken att nån nånstans läcker vad det nu är de hittar till tidningar, din arbetsgivare eller vem f.n som helst och att de i sin tur pressar dig till nåt du inte vill.
Tyvärr har teknikutvecklingen gjort att polis/säkerhetsverksamhet måste följa med utifrån vad den kriminella verksamheten gör.L lat skrev:Annars är det helt rätt att Säpo & polisen är ointresserade, risken är bara att om de trålar helt vilt så finns risken att nån nånstans läcker vad det nu är de hittar till tidningar, din arbetsgivare eller vem f.n som helst och att de i sin tur pressar dig till nåt du inte vill.
Är man som individ orolig så får man fundera och besluta sig för vilka digitala tjänster man använder, så är det.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 896 inlägg
WAAAAAAAAAAAAAAAGH!
Babymonitorn har gett upp igen, denna är dock bara 1.5år gammal, de förra höll nästan 5år innan batterierna började svälla och läcka.
Babymonitorn har gett upp igen, denna är dock bara 1.5år gammal, de förra höll nästan 5år innan batterierna började svälla och läcka.