Isakare Isakare skrev:
.....och lägger på Pi....
Bra, det märks ju inte på slutnotan då. 🤠
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Minnet hittat, se tråden YEEEESSSS!
 
  • Gilla
mikethebik och 10 till
  • Laddar…
RoTe
ricebridge ricebridge skrev:
…och dem finns det krafter som vill skrota! 😡😡 Nej, hurra för Public Service! 👍🏼
Ja det är ett utmärkt sätt för folk att själva inte har råd att konsumera den media man vill ha. För 1400kr per år skulle man t.ex. få sitt spotify betalt eller för en familj där flera tvingas betala full publicservice"avgift" kan man få flera videostreamingtjänster dessutom.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Minnet hittat, se tråden YEEEESSSS!
Och nu finns en backup också. 😉
 
Gaaaaahhhh!
Just idag skulle jag finlira med SMHI:s paraboler.....
De om några borde kunnat förutse detta 😁
SMHI:s paraboler täckta av snö på ett tak med text "SMHI" synligt trots snöfallet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 9 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gaaaaahhhh!
Just idag skulle jag finlira med SMHI:s paraboler.....
De om några borde kunnat förutse detta 😁
[bild]
Lämnade in bilen för service här i Stockholm i morse, verkstaden ursäktade att lånebilen fortfarande hade vinterdäck. Telefonen ringde några minuter efter jag lämnat verkstaden "Akutjobb Norrköping"
Jag var ganska glad för vinterdäcken, slapp ligga i högerkön i 40, kunde glida fram i den orörda snön i vänsterfilen och nådde Norrköping ganska fort.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Musjäveln övergick till att bli den stackars musen.
Den fastnade i avloppsröret från duschkabinen och satt där i kröken, blöt och oförmögen att ta sig ut, samtidigt som fönstret stog öppet för vädring, i över en timme.
När jag hittade den var den vimmelkantig och kunde knappt gå.
Så då blev det varmvattenbad, hårtork, lyxig hushållspappersfrottehandduk och några extra kattpellets innan den fick komma ut i komposten under ett rejält lager med löv. Den lilla kraken var pigg och alert sist vi sågs.
[bild]

Kattskrället släpptes ut en halvtimme senare.

Sanering av badrum kvarstår. Måste ta isär hela duschkabinen. Utrymmet är 1,6x1,6 meter. GAAAAAAAAAHHHHHHH
Okej, jag är lite sen på den här bollen och kanske har nån annan redan varit inne på samma spår, men visst är det konstigt hur man kan gå från "JAG SKA DÖDA DEN JÄVELN!!!" till "Men stackars liten, jag ska rädda dig!" så snabbt!
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alla fästingar som har vaknat
 
  • Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Alla fästingar som har vaknat
Vilket ger ett annat GAAAAAAAAAHH för att det är dags att
1. Lyckas boka tid där hela familjen kan ta sig till vaccinationsstället för TBE-påfyllnad
2. Få barnen att gå med på det hela
3. Lyssna på när åtminstone ett av barnen nyttjar tillfället till att skrika alla möjliga svordomar och fula ord de kan när de får sprutan.
 
  • Haha
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Min kropp på frågan förkylning eller pollen:
Flicka gör en överraskad och lite frustrerad gest med armarna i ett hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
 
  • Ledsen
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Lyssna på när åtminstone ett av barnen nyttjar tillfället till att skrika alla möjliga svordomar och fula ord de kan när de får sprutan.
Jag älskar tv reklamen när ungen sitter i städskrubben under trappan och vägrar ta medicinen.
Påminner väldigt mycket om ett av barnbarnen...
 
L lat skrev:
Jag älskar tv reklamen när ungen sitter i städskrubben under trappan och vägrar ta medicinen.
Påminner väldigt mycket om ett av barnbarnen...
Gissar på den här?

Det där slipper vi som tur är. 😬
 
  • Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
3. Lyssna på när åtminstone ett av barnen nyttjar tillfället till att skrika alla möjliga svordomar och fula ord de kan när de får sprutan.
Var ungen nu kan tänkas ha lärt sig dem? 🧐
 
  • Haha
mikethebik
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Vilket ger ett annat GAAAAAAAAAHH för att det är dags att
1. Lyckas boka tid där hela familjen kan ta sig till vaccinationsstället för TBE-påfyllnad
2. Få barnen att gå med på det hela
3. Lyssna på när åtminstone ett av barnen nyttjar tillfället till att skrika alla möjliga svordomar och fula ord de kan när de får sprutan.
Vem har lärt dom att det är farligt att ta en spruta?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Min kropp på frågan förkylning eller pollen:
[bild]

WAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
Ja och extra lång förkylning när du ändå är allergisk 😀
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.