1 078 380 läst · 11 041 svar
1078k läst
11,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Finns gott om ställen som har drop-in och det går så snabbt att man bara kan ta det i farten på väg till annat. Är det för lång kö tar man det senare.tensiden skrev:
Vilket ger ett annat GAAAAAAAAAHH för att det är dags att
1. Lyckas boka tid där hela familjen kan ta sig till vaccinationsstället för TBE-påfyllnad
2. Få barnen att gå med på det hela
3. Lyssna på när åtminstone ett av barnen nyttjar tillfället till att skrika alla möjliga svordomar och fula ord de kan när de får sprutan.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 845 inlägg
Jag gillar inte nålar, och ändå lyckas jag lämna blod 😅
Börjar förvisso bli van nu 🤔
Börjar förvisso bli van nu 🤔
När jag tog första TBE-sprutan, hade vi en dialog kring först massvaccinering covid och obehag. Sköterskan berättar då att när "vi gamlingar", kom som första grupp, var det lugnt trots en lokal med 10-15 "sprutstationer".
Värst var det när de kom fram till att även yngre/ungdomar skulle vaccineras, de hetsade varandra med påhittade historier så att det var flera som sedan svimmade och fick tas om hand.😀
Värst var det när de kom fram till att även yngre/ungdomar skulle vaccineras, de hetsade varandra med påhittade historier så att det var flera som sedan svimmade och fick tas om hand.😀
Redigerat:
Sprutnålar verkar ungdomarna livrädda för men tatueringsnålar är de helt orädda för.😁A AndersS skrev:När jag tog första TBE-sprutan, hade vi en dialog kring först massvaccinering covid och obehag. Sköterskan berättar då att när "vi gamlingar" kom som första grupp var det lugnt trots en lokal med 10-15 "sprutstationer".
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 386 inlägg
Jag hejar på det här barnet. Jag förstår om du inte ser charmen i det själv bland främmande människor, men någon omkring dig kommer säkert bli lite varm inombords, le i mjugg och bara genuint tycka att det var en kul unge.tensiden skrev:
I would! 🧡
Bortskämda ungar som inte har fått en åthutning av föräldrar eller dask i baken när dom trilskas ordentligt.Nötegårdsgubben skrev:
Man får inte slå barn idag, bra med att inte kunna misshandla någon, men inte har jag mått illa av att få en hurring när man varit riktigt trilsk eller gjort något riktigt dumt. Då gjorde man inte om det bara, kallas en viss uppfostran, men det med uppfostran är liksom lite förbjudet nu. Sen har vi de föräldrar som förespråkar fri uppfostran och det vet jag inte vad det är. Fostran är ett sätt att få ungarna på rätt spår i samhället.
Nu tänker jag inte skaffa barn men skulle ändå säga att EN VISS TYP av människor/personlighetstyper inte förstår något annat än fysisk smärta.tveksamt skrev:
Behöver ingen vård av det slag som du föreslår och har fostrat 2 ungar som inte har problem i samhället.tveksamt skrev:
Och vad menar du med våld, ingen unge mår illa av att få en dask i baken och när dom är av midre format så har dom stötdämpare där. Men en markering på att något är fel.
Sen om du har det med fri uppfostran lägger jag mig inte i, men var inte så konsikvent med att saluföra det med fri fostran. Hur gör eller gjorde du när dina unge/ar betedde sig som en rabbiat individ, bara tog med en klackspark och lät dom forsätta eller vad. Finns nog ett mörkertal i ditt handlande med fostran som du kanske inte vill erkänna.