970 919 läst · 9 934 svar
971k läst
9,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Gaaahhh för alla som skräpar ner!
Jag tycker att ofoget att inte ta med sig skräpet, utan bara tömma allt där man står o går har ökat igen.
Jag tycker att ofoget att inte ta med sig skräpet, utan bara tömma allt där man står o går har ökat igen.
Det är väldigt stor skillnad på att en maskin piper i tio sekunder på en arbetsplats kontra att någon regelbundet kör motorcykel utan ljuddämpare och stör potentiellt tusentals människor i tätbebyggda områden.RoTe skrev:
Varför sätter vi inte konstant tjutande kompressorhorn på tioåringars cyklar? Vill vi att dom ska dö?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 262 inlägg
Om nu ljud är en så bra säkerhetsmekanism, varför kör vi alla inte runt med en hesa fredrik igång på taket?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 262 inlägg
Ljud är en bra varningssignal som använd vid tex. sprängningar, backvarning på maskiner, visselpipa på träningar och finns i flytvästar med mera..
Men skulle allt o alla låta lika mycket så som någon sa så skulle ju ingen reagera..
Mc förare som gasar vid kökörning mm. Kan ingen undkomma med vanlig hörsel..
Men skulle allt o alla låta lika mycket så som någon sa så skulle ju ingen reagera..
Mc förare som gasar vid kökörning mm. Kan ingen undkomma med vanlig hörsel..
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 262 inlägg
Lite ljud för att indikera att man finns - bra.
Onödigt högt ljud för att man tycker det är kul - dåligt.
Onödigt högt ljud för att man tycker det är kul - dåligt.
Det är absolut ingen som sagt emot att det är bra att maskiner eller fordon piper vid backning. Det är ett lågt plingande i några enstaka sekunder. Precis som att en tuta är bra att ha.Tokslut skrev:
Men elbilarna tjuter inte när de kör rakt fram, eller hur?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 262 inlägg
Elbilarna har vid lägre hastigheter ofta ett ljud för att indikera att de är där.N naikon skrev:
Uppskattningsvis samma ljudnivå som en förbränningsbil på tomgång.
Tesla låter bara vid backning vilket är oerhört skönt. Jag skulle skämmas att åka runt i en bil som låter som något slags rymdskepp när man kommer inglidande på parkeringen vid skolan...13th Marine skrev: