970 919 läst · 9 934 svar
971k läst
9,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 262 inlägg
Vi ska ju gräva ner kärnavfallet och vissa gräver tydligen ner vindkraftsvingar så nog GÅR det..kashieda skrev:
Ombyggnaden till besiktning är väl en trevlig och rätt enkel hobby för dem som pysslar med den, det är väl ombyggnaden efter besiktning till ett regelvidrigt utförande som är slöseri med tid?MathiasS skrev:
GAAAAHHHH.
Brännde en klick smör i stekpannan (margarinet var slut) när jag lämnade köket för att tvättmaskinen pep "Färdig" Gick bara nån minut, men blev ett moln i köket då jag även glömt sätta på fläkten.
Doften låg kvar hela kvällen...och även morgonen efter.
Skurat hela köket, in och utsida av fläkten, haft isär och tvättat ur motorn, kört filterna 2 gånger på 70 grader med dubbla diskmedel.
Det luktar fortfarande iaf 😠
Brännde en klick smör i stekpannan (margarinet var slut) när jag lämnade köket för att tvättmaskinen pep "Färdig" Gick bara nån minut, men blev ett moln i köket då jag även glömt sätta på fläkten.
Doften låg kvar hela kvällen...och även morgonen efter.
Skurat hela köket, in och utsida av fläkten, haft isär och tvättat ur motorn, kört filterna 2 gånger på 70 grader med dubbla diskmedel.
Det luktar fortfarande iaf 😠
Är lite förvirrad här, menar du att säkerheten ökar ju mer man låter? Det var inget som stog i körkortsboken eller lärdes ut på trafikskolan när jag tog A-kort för några år sedanMathiasS skrev:
Det gör den kanske så länge inte andra låter ännu mer.N naikon skrev:
Det kan bli som det var innan man kom på att man måste blända av strålkastarna vid möte. Det med de kraftigaste strålkastarna vann... såvida inte den bländade mötande föraren vinglade ut och frontalkrockade pga att han var bländad.
Absolut utan tvekan. Empiriska tester har visat att jag inte syns speciellt bra i trafiken men när jag hörs så uppmärksammar bilister min närvaro.N naikon skrev:
Att det inte står i körkortsboken att du ska ta bort ljuddämparen på hojen är kanske inte så förvånande.
Ur ett mer vetenskapligt perspektiv så har undersökningar visat att högre ljuddnivå inte inverkar positivt på trafiksäkerheten men det väljer jag att tolka som att man helt enkelt har bullrat för lite. För egen del märker jag stor skillnad, men givetvis bara i trafiksituationer när det är kö. I övriga situationer handlar det bara om välbefinnande.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 262 inlägg
"Loud pipes save lives" verkar dessvärre vara rent hittepå av "gött ljud"-förespråkarna.
Det är ju helt ologiskt. Trafikverket samt alla myndigheter och körskolor är ju ute efter att öka säkerheten. Det jobbas ju jättehårt på nollvisionen med att få ner olycksfallen.MathiasS skrev:Absolut utan tvekan. Empiriska tester har visat att jag inte syns speciellt bra i trafiken men när jag hörs så uppmärksammar bilister min närvaro.
Att det inte står i körkortsboken att du ska ta bort ljuddämparen på hojen är kanske inte så förvånande.
Ur ett mer vetenskapligt perspektiv så har undersökningar visat att högre ljuddnivå inte inverkar positivt på trafiksäkerheten men det väljer jag att tolka som att man helt enkelt har bullrat för lite. För egen del märker jag stor skillnad, men givetvis bara i trafiksituationer när det är kö. I övriga situationer handlar det bara om välbefinnande.
Ifall högre buller från motorcykeln skulle vara lika med högre säkerhet borde det ju definitivt läras ut överallt?
Om man dessutom motsäger sig all forskning känns det som att man snarare är mer enveten än smart. Precis som att folk tror att 5G är farligt, chemtrails från flygplan, anti-vax, jorden är platt osv. Solklara exempel där all forskning talar emot, men ändå håller folk för öronen och vägrar att tänka logiskt