S
Gaahh! för smarta femåring som fejkar sjukdom för att få vara hemma och blir ä hemringda av förskolan. Väl hemma är det 110% energi. 😂🫣

• Wow
  • Haha
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
hsd
Hoho , hur är det man brukar säga..äpplet faller inte långt från trädet 🙄

Isakare Isakare skrev:
För 2 år sen hade jag ca 10.000:- över när allt var betalt och levde gott.
I torsdags när allt var draget ...
Jag lovar dig: det blir inte bättre när du blir pensionär och sitter i hus 😬

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH mer regn!
När vattnet äntligen börjat sjunka undan börjar det igen.

Och så är jag kass i magen 😖

• Ledsen
Maria T
  • Laddar…
Storsockret
Storsockret Storsockret skrev:

GAAAAHHHH!!!​

Saker och ting känns lite lite ljusare idag iallafall.

Var i kontakt med radiologi till att börja med för att verifiera att remissen kommit fram då vi inte såg den på 1177. Den hade kommit fram, och den hade satts som prio "inom 3 månader", och därav skulle den bli ivägslussad till sammarbetspartner eftersom det är en så "simpel" grej. Sammarbetspartnern råkar vara samma privata vårdgivare vi varit i kontakt med där dom sa att det oftast gick att fö röntgen inom en vecka, så vi hoppas väl att det kanske kan gå relativt fort att få en röntgen till att börja med.

Sen pratade jag med en sköterska på ortopedmottagningen och vi pratade lite om hur saker funkar och förväntningar osv. När en remiss inkommer till dom så görs en prioritering, och därifrån bedöms väntetiden. Hon sa att får man prio 3 så är det över ett år, men lite som det skrivits om tidigare i tråden så kan man redan då börja processa vårdgarantin eftersom det inte finns en chans att få komma inom tre månader. Det blir isåfall Stockholm Spine Center och det lät som att man remissade dit relativt omgående i ett sådant läge

Så vi börjar med att invänta röntgentid och bedömning så tar vi det därifrån.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Saker och ting känns lite lite ljusare idag iallafall.

Var i kontakt med radiologi till att börja med för att verifiera att remissen kommit fram då vi inte såg den på 1177. Den hade kommit fram, och den hade satts som prio "inom 3 månader", och därav skulle den bli ivägslussad till sammarbetspartner eftersom det är en så "simpel" grej. Sammarbetspartnern råkar vara samma privata vårdgivare vi varit i kontakt med där dom sa att det oftast gick att fö röntgen inom en vecka, så vi hoppas väl att det kanske kan gå relativt fort att få en röntgen till att börja med.

Sen pratade jag med en sköterska på ortopedmottagningen och vi pratade lite om hur saker funkar och förväntningar osv. När en remiss inkommer till dom så görs en prioritering, och därifrån bedöms väntetiden. Hon sa att får man prio 3 så är det över ett år, men lite som det skrivits om tidigare i tråden så kan man redan då börja processa vårdgarantin eftersom det inte finns en chans att få komma inom tre månader. Det blir isåfall Stockholm Spine Center och det lät som att man remissade dit relativt omgående i ett sådant läge

Så vi börjar med att invänta röntgentid och bedömning så tar vi det därifrån.
Så skönt. Och som du märker så fungerar faktiskt vårdgarantin om man bara vet hur man skall åberopa den. Notera också att Region Västerbotten får betala resa och boende i Stockholm. Visserligen fick min fru ta ledigt från jobbet utan lön när jag opererades, men vi fick ett par nätter på hotell i Stockholm som kompensation i alla fall. Vi hann gå på ett par museer bland annat.

• Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Storsockret
pacman42 pacman42 skrev:
Så skönt. Och som du märker så fungerar faktiskt vårdgarantin om man bara vet hur man skall åberopa den. Notera också att Region Västerbotten får betala resa och boende i Stockholm. Visserligen fick min fru ta ledigt från jobbet utan lön när jag opererades, men vi fick ett par nätter på hotell i Stockholm som kompensation i alla fall. Vi hann gå på ett par museer bland annat.
Ja alltså det kommer ju vara ett projekt i sig att lösa en sådan tripp också om det nu blir så, men vi har Inackordering i vår hundförsäkring också så vi får väl ta in dom på hotell också 😅

GAAAAH, den jävel som uppfann G9 och H7 borde något stillsamt meddelas att detta var inte så bra produkter

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
GAAAAH, den jävel som uppfann G9 och H7 borde något stillsamt meddelas att detta var inte så bra produkter
Det finns ju hushållslampor med samma problem också. GU5,3 (MR16), GY6,35, G4 etc är ju inga höjdare heller. Förresten så finns ju G9 även där...

Banker.
Jag bara säger det.
Banker.
Småaktighetens och girighetens högborgar.
Att man varit kund i 36 år hjälper inte. Krediten uppsagd för en månads övertrassering, en enda. EN enda.

• Ledsen
  • Arg
  • Gilla
Klass0n och 7 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Banker.
Jag bara säger det.
Banker.
Att man varit kund i 36 år hjälper inte. Krediten uppsagd för en månads övertrassering, en enda. EN enda.
Skaffa ett bra kortföretag med kickback istället. De bråkar inte, de vill behålla dig som kund.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Banker.
Utmärkta att äga, betydligt sämre att vara kund i eller rent av beroende av för att finansiera sitt boende.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Banker.
Jag bara säger det.
Banker.
Får man fråga vilken bank❓

Maria T
gaaaahhhhhh (ett litet sådant då det är ett litet problem, som ett myggbett jämfört med en jordbävning).

Eurovision Song Contest 2024, i Malmö = kul!

Petra Mede = inte kul nu heller.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.