998 882 lĂ€st · 10 230 svar
999k lÀst
10,2k svar
GAAAAHHHH!!!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlĂ€gg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlÀgg
Jag lÀste bara mellan raderna, men vÄr region har VÄrdvÀgvisare som jobbar för att hjÀlpa mÀnniskor i din sambos sits som jag förstÄtt.Storsockret skrev:
Enligt frun sÄ kan benÀmningen variera men typen av tjÀnst Àr ett krav frÄn SKR pÄ alla regioner.
Men verkar som du fĂ„tt bra hjĂ€lp av @pacman42 đ
Regionerna Àr dock olika bra pÄ att synliggöra dem....richardtenggren skrev:Jag lÀste bara mellan raderna, men vÄr region har VÄrdvÀgvisare som jobbar för att hjÀlpa mÀnniskor i din sambos sits som jag förstÄtt.
Enligt frun sÄ kan benÀmningen variera men typen av tjÀnst Àr ett krav frÄn SKR pÄ alla regioner.
Men verkar som du fĂ„tt bra hjĂ€lp av @pacman42 đ
https://www.1177.se/vasterbotten/sa-fungerar-varden/lagar-och-bestammelser/vardgaranti/
I VĂ€sterbotten verkar man hĂ€nvisas till respektive mottagning, finns ocksĂ„ âhandlĂ€ggare för vĂ„rdgarantiĂ€rendenâ, men den tycker de man ska vĂ€nda sig till för allmĂ€nna frĂ„gor. Men dĂ€r kanske man kan fĂ„ slussas vidare till nĂ„gon som kan hjĂ€lpa till i det specifika fallet ocksĂ„..
I VĂ€sterbotten verkar man hĂ€nvisas till respektive mottagning, finns ocksĂ„ âhandlĂ€ggare för vĂ„rdgarantiĂ€rendenâ, men den tycker de man ska vĂ€nda sig till för allmĂ€nna frĂ„gor. Men dĂ€r kanske man kan fĂ„ slussas vidare till nĂ„gon som kan hjĂ€lpa till i det specifika fallet ocksĂ„..
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 2 323 inlĂ€gg
KÀnns knepigt att aktiens direktavkastning Àr högre Àn rÀntan pÄ lÄnet man tagit för att köpa aktien. Jag Àr inte ekonom, men kan det verkligen fungera i lÀngden?F fribygg skrev:
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 2 323 inlĂ€gg
HusÀgare
· Jönköping
· 5 641 inlĂ€gg
Det fÄr man, men dÀremot fÄr man inget svar, för Àven de övriga stora bankerna Àr förmodligen lika goda kÄlsupare, och vad som verkligen skulle behövas i Sverige vore att man bröt upp oligopolet inom bank- och dagligvarubranschen. (Att bÄda de branscherna tillÄtits hamna i hÀnderna pÄ sÄ fÄ företag Àr tragiska resultat av att Sverige inte fick nÄgon vettig konkurrenslag förrÀn i början av 90-talet, men det Àr en annan historia.)N Niq skrev:
De stora bankerna har just redovisat mÄngmiljardvinster för förra Äret, som frÀmst kommit frÄn deras ockerrÀntepolicies dvs frÄn oss.
âDet Ă€r viktigt att vi tjĂ€nar pengar för att bankerna ska vara stabilaâ, svarade bankdirektörerna pĂ„ frĂ„gor om detta â samtidigt som de berĂ€ttade att samma pengar skulle delas ut till aktieĂ€garna och inte alls anvĂ€ndas som stabilitetsreserv.
Det mÀrkliga Àr att ingen kastar Àgg eller ruttna tomater pÄ dem.
HusÀgare
· Jönköping
· 5 641 inlĂ€gg
Morrow Bank Àr gratis, ger poÀng som du sedan drar av pÄ fakturan. https://morrowbank.se/ricebridge skrev:
BonusintjÀning
- 4 % bonus pÄ alla köp hos Komplett.se
- 1 % bonus pÄ enskilda köp över 20 000 kronor
- 0,5 % bonus pÄ övriga köp
Redigerat:
HusÀgare
· Jönköping
· 5 641 inlĂ€gg
Banken Àr inte ansluten till den statliga insÀttargarantin. DÀrmed riskerar man att förlora alla sina pengar om banken gÄr omkull.RoTe skrev:
EDIT: Banken uppger sjÀlv att sparkontot omfattas av insÀttargarantin. PÄ RiksgÀldens lista över anslutna banker verkar den dÀremot inte finnas med.
Redigerat: