RoTe
ricebridge ricebridge skrev:
Banken är inte ansluten till den statliga insättargarantin. Därmed riskerar man att förlora alla sina pengar om banken går omkull.
Hur menar du att man förlorar pengar på en skuld? Vi pratar kreditkort här.

Banken är inte ansluten till den statliga insättargarantin. Därmed riskerar man att förlora alla sina pengar om banken går omkull.
Det är däremot Ikano bank som ger ut skodakortet

RoTe RoTe skrev:
Hur menar du att man förlorar pengar på en skuld? Vi pratar kreditkort här.
Jag tänkte svara ”Sparkontot”, men på deras sajt ser jag nu att de uppger att detta visst omfattas av insättargarantin. Däremot finns inte banken med vare sig under gamla eller nya namnet på Riksgäldens lista över vilka som är anslutna. Antingen har jag läst slarvigt eller så har någon av dem fel.

RoTe
Jag tänkte svara ”Sparkontot”, men på deras sajt ser jag nu att de uppger att detta visst omfattas av insättargarantin. Däremot finns inte banken med vare sig under gamla eller nya namnet på Riksgäldens lista över vilka som är anslutna. Antingen har jag läst slarvigt eller så har någon av dem fel.
Aja jag fattar inte öht vad du ska ha kredit för om du ska spara istället. Im out.

RoTe RoTe skrev:
Aja jag fattar inte öht vad du ska ha kredit för om du ska spara istället. Im out.
Nej det förstås… 🤦‍♂️

Tips?
Re:member card har jag. De tjafsar inte om en sen betalning i alla fall.

Tips?
En kusin som är om och kring sig när det gäller pengar körde iaf. för en handfull år sedan med Nowegian bank kreditkort och kanske alltihopa. (som finne)

https://www.banknorwegian.se/kreditkort/

Är det så bra att ta ett nytt kort med kredit om det funnits betalningsproblem nyligen?

Unikt namn
Alla kreditinstitut gör ju sina egna bedömningar av den potentielle kunden. Ränta, kreditutrymme och övriga villkor blir ju ett resultat av dessa.

Ju högre kreditvärdighet destå högre möjlig kredit.

B
🤬
Hade väntat i telefonkö nästan en timme när jag råkade komma åt röd lur på telefonen... Bara att börja om, suck!

• Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
GAAAAAAAHHHHHH!!!

Nyckeln till takboxhelvetet gick av när vi väl fått på oss pjäxor och skulle njuta av lite kvällsåkning dagen till ära!

Kunde ju inträffat innan vi fått på oss allt i alla fall… 😂

• Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S
richardtenggren richardtenggren skrev:
GAAAAAAAHHHHHH!!!

Nyckeln till takboxhelvetet gick av när vi väl fått på oss pjäxor och skulle njuta av lite kvällsåkning dagen till ära!

Kunde ju inträffat innan vi fått på oss allt i alla fall… 😂
Låste du in skorna i boxen också? 🤣

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
S sinuslinus skrev:
Låste du in skorna i boxen också? 🤣
Haha nej, var bara skidorna vi inte kom åt, blev nog lite ofullständigt när jag skrev av mina aggressioner 😂
Men lagomt kul att ta på en 4åring pjäxor och sedan av med dem i nästa stund, blev några tårar där 🥹

• Ledsen
tensiden och 1 till
  • Laddar…
B
B Blazermannen skrev:
🤬
Hade väntat i telefonkö nästan en timme när jag råkade komma åt röd lur på telefonen... Bara att börja om, suck!
När jag väl kom fram, efter ett nytt försök med väntan i tre kvart, möttes jag av en Floskelfia som inte kunde svara på mina frågor. Två timmar åt skogen, visserligen var jag inte helt overksam under väntetiden, men jag kunde ju inte ringa andra telefonsamtal som jag hade på agendan.

• Arg
kashieda och 1 till
  • Laddar…
hsd
....telia....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.