S
D Dilato skrev:
Kåhögs gård, Jonsered säljer mjölk i automat på egen medhavd flaska.
Har de eget mejeri/ egen pastörisering? Är ju hårda regler på att all mjölk måste vara pastöriserad.

mexitegel mexitegel skrev:
Explorer och tippex är det väl man ska blanda?
Vet inte vad du menar, men om man dricker "en rejäl klunk" ut en flaska Corona och fyller upp med Disaronno så smakar det faktiskt DrPepper..

J JohnyS skrev:
GAAAAHHHH!!!
Panta i egen tråd kanske?

GAAAAHHHH!!!
Speditören 1 nämner inte att mitt paket kommer i två kollin och levereras dessutom två olika dagar.

GAAAAHHHH!!!
Speditören 2 ska leverera imorgon e.m. när jag inte är hemma. Supporten ordnar så att kolli ska lämnas i garaget där jag signerar en lapp att det är ok. Idag på lunchen springer frun ikapp speditör 2 som är på väg bort från kåken utan att ha lämnat paket för "det fanns ingen lapp".

Va fan håller dom på med? Går det inte att skicka ett paket utan att jävlas med mottagaren?
Säg inte sådär, jag väntar på en pall imorgon, som grannen ska få ta emot...

Violina Violina skrev:
Vet inte vad du menar, men om man dricker "en rejäl klunk" ut en flaska Corona och fyller upp med Disaronno så smakar det faktiskt DrPepper..
Är det inte enklare att bara köpa en Dr.pepper?

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Du kan inte din Fred Asp förstår jag :D

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Och blandar man Fanta med Cognac smakar det fan ta mej Cognac, som bekant…

F fribygg skrev:
På Explorerns storhetstid kom drycken såvitt jag minns i returglas, då gick det inte åt mycket energi till omsmältning av flaskor..
Returflaskor smältes inte ned, de diskades och återanvändes.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
E Edlunn skrev:
De används i snitt ca 40 ggr innan de anses vara för slitna. Vi som är uppvuxna med returbackar kommer väl ihåg flaskorna som var alldeles matta/repiga för att de hade använts några gånger för mycket.

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
E Edlunn skrev:
Absolut är återanvändning syftet med returglas, men inte tror jag vin och sprit flaskorna hade evigt liv utan efter ett antal cykler behövdes nog omsmältning och en viss procent gick säkert i kras under hanteringen ut till butik eller medans konsumenten hade flaskan, så omsmältning ca var 20fyllning skulle jag tro.

MathiasS MathiasS skrev:
Dont get me started on Ekströms.

De har ju förfan helt förstört blåbärssoppan! Går inte att dricka längre sedan de införde sitt "nya recept". Nu är det mintsmak på soppan. Hur ska man överleva detta?
Ursäkta, men jag måste göra en pudel här. Det är ju Sagolika jag är arg på, inte Ekströms.

Jag provade Ekströms soppa igår och den är ju ätbar men inte lika bara som originalreceptet för Sagolikas soppa. Så kanske är jag lite arg på Ekströms också ändå.

• Gilla
  • Haha
Jumos och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Absolut är återanvändning syftet med returglas, men inte tror jag vin och sprit flaskorna hade evigt liv utan efter ett antal cykler behövdes nog omsmältning och en viss procent gick säkert i kras under hanteringen ut till butik eller medans konsumenten hade flaskan, så omsmältning ca var 20fyllning skulle jag tro.
40 enligt nätkällorna jag hittade.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Recept på blåbärssoppa; ingredienser och instruktioner presenterade på svenska, enkelt och tydligt layoutat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

N Niq skrev:
[bild]
Det där måste vara något finsk recept eftersom det är riktiga blåbär i? :)

• Haha
Dilato
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det där måste vara något finsk recept eftersom det är riktiga blåbär i? :)
Har ni inte blåbär i Sverige nuförtiden ❓🙄
Från finska Marthaförbundet

N Niq skrev:
Har ni inte blåbär i Sverige nuförtiden ❓🙄
Från finska Marthaförbundet
Det är isåfall nånstans i skogen, inte här där jag är.

:)

• Haha
  • Gilla
husägaren TS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.