UlrikaSpg UlrikaSpg skrev:
Det inte förrän pungen är längre än k**ken gubbarna förstår att dom är gamla.
PÄLP eller The switch
 
Gaaah

Ska få bättre grepp om ett tungt as till sten, lägger den på stålhättan på skon men stenen viker sig över och lägger sig på foten istället.

Men är man dum så är man... :oops:
 
  • Ledsen
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Men är man dum så är man... :oops:
Sådär hade jag också gjort.
 
  • Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Skulle lossa bakre torkaren på ena V70n för att finjustera viloläget. Armen sitter som berget och jag lycka göra en spricka i kanten på rutan fast jag lägger en träbit mellan när jag bänder.
13000 byteskostnad (Volvoverkstad) och 40% i självrisk.
:mad::mad::mad:

/Höghus
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
Workingclasshero och 10 till
  • Laddar…
Det är då man behöver något att slå på.
 
..och såsom av en händelse läste annonsalgoritmen dina tankar…
Skärmdump av en online-konversation med en kommentar och reklam för en hammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
Orkade inte slå gräset innan jag körde med jordfräsen.. gaaaaah.

Gräsklippare med grässtockningar nära blad; behöver rengöras. Utomhus, gräs och mekaniska delar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
Neej det är lugnt, maskera bara uttaget, det där kommer vi inte behöva flytta!

Vit dörrpost med avskalad vit målning avslöjar underliggande rosa mål, slitage, och skruvhål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


GAAAAHHHH!!!
 
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Orkade inte slå gräset innan jag körde med jordfräsen.. gaaaaah.

[bild]
Det där fixar du med lite gasol :)
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Skulle lossa bakre torkaren på ena V70n för att finjustera viloläget. Armen sitter som berget och jag lycka göra en spricka i kanten på rutan fast jag lägger en träbit mellan när jag bänder.
13000 byteskostnad (Volvoverkstad) och 40% i självrisk.
:mad::mad::mad:

/Höghus

Varför far man till en Volvoverkstad om dom har så där höga priser? Det är ingen skillnad i kvalitet på glasen även om tillverkaren stämplat Volvo ovanför sitt eget märke.

Ett tips är att använda avdragare. Har man ingen avdragare så kan man få loss många torkare med en polygrip som man sätter ena käften under tokararmen och andra käften ovanpå muttern,fast den går lättare sönder så än med avdragare.

Alla glas är ömtåligast nära kanten och det är väldigt lätt att ha sönder dom där. Att bända med något mot ett glas är en dålig idé. På V70 ligger dessutom limbädden en bit upp från nedre kanten så det blir väldigt bra brytverkan om man trycker på glaset längst ner.
 
  • Gilla
AL_T och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Varför far man till en Volvoverkstad om dom har så där höga priser? Det är ingen skillnad i kvalitet på glasen även om tillverkaren stämplat Volvo ovanför sitt eget märke.

Ett tips är att använda avdragare. Har man ingen avdragare så kan man få loss många torkare med en polygrip som man sätter ena käften under tokararmen och andra käften ovanpå muttern,fast den går lättare sönder så än med avdragare.

Alla glas är ömtåligast nära kanten och det är väldigt lätt att ha sönder dom där. Att bända med något mot ett glas är en dålig idé. På V70 ligger dessutom limbädden en bit upp från nedre kanten så det blir väldigt bra brytverkan om man trycker på glaset längst ner.
Jag har inte lämnat in bilen på nån verkstad än, ringde Volvo bara för att få en prisindikation. Carglass hamnar på ca 11kkr. Jag ska se om jag hittar nån glasmästare som vill sätta in en begagnad ruta.
Det gick bra att få loss torkararmen när man satte lite tryck underifrån och knackade på axeln med en tapetserarhammare vars lilla huvud rymdes i axelgropen.

/Höghus
 
Prova ännu att ringa någon annan bilglasmästare. Carglass har väldigt höga priser.

Vad är det för V70 du har? Är det kameraglas när det är så dyrt?
 
N Niq skrev:
Prova ännu att ringa någon annan bilglasmästare. Carglass har väldigt höga priser.

Vad är det för V70 du har? Är det kameraglas när det är så dyrt?
Kamera? Nej, det är bakrutan. 8kkr för bara rutan som reservdel. Hysteriska priser.

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Kamera? Nej, det är bakrutan. 8kkr för bara rutan som reservdel. Hysteriska priser.

/Höghus
Jag missade att du skrev bakre torkaren. Har du laminerat bakglas? Fråga i så fall vad ett härdat kostar dom brukar vara billigare. Värmetrådarna syns dock tydligt på härdade glas.
 
  • Gilla
WilJo
  • Laddar…
Gaaahhh!
Vita pärlor med bokstäver bildar en svensk text på akvarellbakgrund, liggande "PÄRLCITAT" längst ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.