galento galento skrev:
Får hoppas hon klarar sej från hjärnskakning :worried:
Sej och annan fisk kan man med fördel klubba ihjäl i huvudet efter fångst
 
galento galento skrev:
Får hoppas hon klarar sej från hjärnskakning :worried:
Det blev 7 stygn och ingen hjärnskakning som tur var. Ibland har man tur i allt det dåliga. Han är rätt glad ändå, största problemet var att han var hungrig när han var klar på akuten och en sväng förbi hämtmatsluckan på ett snabbmatshak löste det problemet :oops:
 
  • Gilla
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
galento
Gött att det inte blev nån hjärnskakning , lite snabbmat hjälpte upp det hela (y).
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sej och annan fisk kan man med fördel klubba ihjäl i huvudet efter fångst
Dags att lägga sej? ;)
 
  • Skärmdump från mobil, ordboksdefinition av pronomenet "sig" på svenska, mörkt tema, sökfält, batteriindikator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dilato och 6 till
  • Laddar…
4774
Jumos Jumos skrev:
Gaaahhhh. Dängde timmergripen på timmerkranen i skallen på den äkta hälften när vi höll på att lossa ett timmerlass. 100% olycka då vi båda var ouppmärksamma och borde vetat bättre då vi båda jobbar inom industrin och är vana vid tunga lyft och lyftsäkerhet. Resultatet blev ett ordentligt jack i skallen och massor med blod, men utöver det verkar det gått relativt bra. Akuten har typ 3 timmar senare fortfarande inte sytt och vi väntar på provsvar om eventuell hjärnskakning, men förutom allt blod är det inga övriga symptom.

Fy fan vad hemskt det känns att ha gjort illa den man älskar mest av allt i hela världen, även om det var pga en olyckshändelse! :cry: Jag kommer att förebrå mig själv för det i evigheters evighet, och tänka på hur illa det faktiskt kunde ha gått.

Var rädda om varandra där ute :heart:
Min gubbe tappade sin rakapparat i huvudet på mig och det gav mig både jack, mängder av blod och hjärnskakning men vi skrattar mest åt det ;). Så om ett tag när traumat lagt sig så kommer förhoppningsvis ni oxå skratta åt det istället :heart:
 
  • Älska
Jumos
  • Laddar…
4774
K Kjell_G skrev:
Dags att lägga sej? ;)
Asgarv :rofl:
 
Jumos Jumos skrev:
Det blev 7 stygn och ingen hjärnskakning som tur var. Ibland har man tur i allt det dåliga. Han är rätt glad ändå, största problemet var att han var hungrig när han var klar på akuten och en sväng förbi hämtmatsluckan på ett snabbmatshak löste det problemet :oops:
Det blöder rejält när man får hål i huvudet. Lyckats med det alldeles själv ett par gånger, andra gången var jacket så pass långt att jag funderade på om det behövdes sys, men struntade i det och det läkte ju ändå. Hur vet man?
I hårbotten behövs det ju inte av kosmetiska skäl.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Jumos Jumos skrev:
Jag kommer att förebrå mig själv för det i evigheters evighet
Det ska du ge fullständigt tjutton uti. Shit happens. Olyckor sker. Båda måste se upp, inte bara du. Och även om båda gör det så händer olyckor lik frbskt. Ja det är hemskt, men ingen människa är felfri.

Jumos Jumos skrev:
och tänka på hur illa det faktiskt kunde ha gått.
DET kan du däremot göra. Om vi nu har fastställt att olyckor händer alla människor förr eller senare på denna jord, att vi alla gör och kommer att göra misstag, så vill det till för oss alla att planera riskminimeringen därefter. Vilka tänkbara konsekvenser finns det i mitt senaste projekt? Vad kan hända? Vad kan inte hända men händer ändå? Den lärdomen kan vi alla egenbyggare dra av varandras misstag.

Förmodligen skulle vi även göra som proffsen och använda bygghjälm oftare, till exempel.
 
  • Älska
Jumos
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
I hårbotten behövs det ju inte av kosmetiska skäl.
Tills det jävla hårfästet flyttar på sig. ;)
 
  • Haha
Violina och 5 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tills det jävla hårfästet flyttar på sig. ;)
Hårfästet?!
 
Sant. Jag har faktiskt slutat ha ett sådant jag med.
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
GAAAAHH!
Reklam ;)
 
WAAAAAAGH!

Råttjävel!
 
  • Arg
ricebridge
  • Laddar…
4774
GAAAAAHHH för galna flugor
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Gaaaaahhhh för att ha tappat bort kortet.

Hade det senast (vad jag vet) i en affär i måndags.
 
  • Ledsen
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.