975 899 läst · 9 978 svar
976k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 725 inlägg
Google pay/Apple pay. Fysiska kort är lika omodernt som kontanter.
Gaahh!!ricebridge skrev:Det ska du ge fullständigt tjutton uti. Shit happens. Olyckor sker. Båda måste se upp, inte bara du. Och även om båda gör det så händer olyckor lik frbskt. Ja det är hemskt, men ingen människa är felfri.
DET kan du däremot göra. Om vi nu har fastställt att olyckor händer alla människor förr eller senare på denna jord, att vi alla gör och kommer att göra misstag, så vill det till för oss alla att planera riskminimeringen därefter. Vilka tänkbara konsekvenser finns det i mitt senaste projekt? Vad kan hända? Vad kan inte hända men händer ändå? Den lärdomen kan vi alla egenbyggare dra av varandras misstag.
Förmodligen skulle vi även göra som proffsen och använda bygghjälm oftare, till exempel.
Inte nog med att man blir tvingad till riskanalyser på jobbet, ska man måsta göra dem hemma också.?!
Ja.Svaret är ja, det ska man. Om det så bara är ”vad skulle kunna gå fel nu?” följt av tio sekunders eftertanke.
GAAAHHHH! Min rygg!
Hjälpte väninnan att bära en nyinköpt spis igår och när vi skulle bära den uppför hennes trapp höll vi nästa på att tappa den så jag gjorde något hastigt ryck för att rädda situationen.
Spisen klarade sig och jag är iof tacksam för att det inte var en tvättmaskin vi baxade med.
Hjälpte väninnan att bära en nyinköpt spis igår och när vi skulle bära den uppför hennes trapp höll vi nästa på att tappa den så jag gjorde något hastigt ryck för att rädda situationen.
Spisen klarade sig och jag är iof tacksam för att det inte var en tvättmaskin vi baxade med.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 179 inlägg
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 484 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 484 inlägg
Planerat strömavbrott idag, glömmer skalet att slå av servrarna då de saknar UPS. Sitter på jobbet och noterar att de inte startar upp igen då jag inte kommer åt något hemma. Väl hemma ser jag att en säkring gått, vippar upp och saker börjar starta. Men NASen går inte komma åt, i med monitor och kolla vad den säger... GAAAHHHH!!! USB-minmet som den bootar från är kaputt, undra hur det var med backup på det och är det något mer som rasat...?
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 024 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 024 inlägg
T Tvattman skrev:Så otroligt frustrerad och ledsen för våran 7 åriga Rottweiler Zeus som ibland får epileptiska anfall (Grand mal?) och de har blivit flera genom åren. När det väl händer finns inte så mycket att göra mer än så till att han inte skadar sig på något där han är. Genom veterinären har vi provat olika mediciner. Problemet är att vissa av dessa gör att han blir så slö att han knappt orkar något.
Vi köpte Zeus när han var 3 år. Han hade blivit misshandlad av sin tidigare ägare. Någon har sagt att ägaren slagit honom med en klubba! i huvudet vid något tillfälle. Undrar om Epilepsin beror på detta?
Testa CBD-olja.
https://www.google.com/search?client=ms-android-xiaomi-rvo3&sxsrf=APwXEddmJ3poO0OCdmn2J7V0Nukjmki34Q:1686333587633&q=dog+with+seizures+cbd+oil&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwi7rdqT4rb_AhV-YPEDHVLYADgQ0pQJegQIDBAB&biw=360&bih=698&dpr=2#ip=1&sbfbu=1&pi=dog with seizures cbd oil