Google pay/Apple pay. Fysiska kort är lika omodernt som kontanter.

• Gilla
Tobias_75
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vilket år som helst...

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Då tappar man telefonen istället.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Det ska du ge fullständigt tjutton uti. Shit happens. Olyckor sker. Båda måste se upp, inte bara du. Och även om båda gör det så händer olyckor lik frbskt. Ja det är hemskt, men ingen människa är felfri.

DET kan du däremot göra. Om vi nu har fastställt att olyckor händer alla människor förr eller senare på denna jord, att vi alla gör och kommer att göra misstag, så vill det till för oss alla att planera riskminimeringen därefter. Vilka tänkbara konsekvenser finns det i mitt senaste projekt? Vad kan hända? Vad kan inte hända men händer ändå? Den lärdomen kan vi alla egenbyggare dra av varandras misstag.

Förmodligen skulle vi även göra som proffsen och använda bygghjälm oftare, till exempel.
Gaahh!!
Inte nog med att man blir tvingad till riskanalyser på jobbet, ska man måsta göra dem hemma också.?!

Ja.Svaret är ja, det ska man. Om det så bara är ”vad skulle kunna gå fel nu?” följt av tio sekunders eftertanke.

• Gilla
  • Älska
Jumos och 2 till
  • Laddar…
GAAAHHHH! Min rygg!:(
Hjälpte väninnan att bära en nyinköpt spis igår och när vi skulle bära den uppför hennes trapp höll vi nästa på att tappa den så jag gjorde något hastigt ryck för att rädda situationen.
Spisen klarade sig och jag är iof tacksam för att det inte var en tvättmaskin vi baxade med.

• Ledsen
  • Wow
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
galento
Tills det jävla hårfästet flyttar på sig. ;)
:crysmile: Är ju nästan mer hår på ballen och i röven nuförtiden :thinking::sweat::p

• Haha
  • Gilla
husägaren TS och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
:crysmile: Är ju nästan mer hår på ballen och i röven nuförtiden :thinking::sweat::p
Tyngdlagen. Du får väl draaa upp håret igen;)

• Haha
plåtrickard och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Gaaaaahhhh för att ha tappat bort kortet.

Hade det senast (vad jag vet) i en affär i måndags.
Woohoo, kortet återfunnet på stället vi misstänkte. Snart blir det utflykt och kanske en glass :cool:

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Gaaaaahhhh för att ha tappat bort kortet.
kashieda kashieda skrev:
Woohoo, kortet återfunnet på stället vi misstänkte.
Kanske dags för en backup så att kortet kan bli korten. Fast då förlägger man väl hela plånboken med alla korten. GAAAAHHHH!!!

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Gaaaaaaahh. Året är 2023. I en kåk byggd för mindre än 10 år sen har vi inte korrekt luftning av avloppet.

• Gilla
  • Ledsen
HerrR och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske dags för en backup så att kortet kan bli korten. Fast då förlägger man väl hela plånboken med alla korten. GAAAAHHHH!!!
Två debetkort, ett kreditkort och cash.

Samt lite diamanter bak ollonets fläns, som Jävlaranamma sjunger.

• Haha
  • Wow
Dilato och 3 till
  • Laddar…
B
Planerat strömavbrott idag, glömmer skalet att slå av servrarna då de saknar UPS. Sitter på jobbet och noterar att de inte startar upp igen då jag inte kommer åt något hemma. Väl hemma ser jag att en säkring gått, vippar upp och saker börjar starta. Men NASen går inte komma åt, i med monitor och kolla vad den säger... GAAAHHHH!!! USB-minmet som den bootar från är kaputt, undra hur det var med backup på det och är det något mer som rasat...? :dizzy:

• Ledsen
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
hsd
Noramasen Noramasen skrev:
Tyngdlagen. Du får väl draaa upp håret igen;)
Det brukar väl vara håret växer inåt istället, mindre på skallen och mer i öron å näsa :thinking:

• Haha
  • Gilla
AL_T och 3 till
  • Laddar…
TheImprovisor
T Tvattman skrev:
Så otroligt frustrerad och ledsen för våran 7 åriga Rottweiler Zeus som ibland får epileptiska anfall (Grand mal?) och de har blivit flera genom åren. När det väl händer finns inte så mycket att göra mer än så till att han inte skadar sig på något där han är. Genom veterinären har vi provat olika mediciner. Problemet är att vissa av dessa gör att han blir så slö att han knappt orkar något.

Vi köpte Zeus när han var 3 år. Han hade blivit misshandlad av sin tidigare ägare. Någon har sagt att ägaren slagit honom med en klubba! i huvudet vid något tillfälle. Undrar om Epilepsin beror på detta?

Testa CBD-olja.

https://www.google.com/search?client=ms-android-xiaomi-rvo3&sxsrf=APwXEddmJ3poO0OCdmn2J7V0Nukjmki34Q:1686333587633&q=dog+with+seizures+cbd+oil&tbm=vid&sa=X&ved=2ahUKEwi7rdqT4rb_AhV-YPEDHVLYADgQ0pQJegQIDBAB&biw=360&bih=698&dpr=2#ip=1&sbfbu=1&pi=dog with seizures cbd oil

TheImprovisor
galento galento skrev:
Det inte förrän pungen är längre än k**ken gubbarna förstår att dom är gamla.

• Haha
BengtH och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.